פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4) - אוטו

כמה סמלי שאת המתקפה המחושמלת של קבוצת PSA בארץ פתח פיג'ו 3008, רכב הפנאי שהצלחתו תרמה לשינוי בתדמית המותג. שתי גרסאות היברידיות-נטענות של דגם זה הושקו בארץ, ואנחנו לקחנו את החזקה ביניהן למבחן.

גרסה זו משלבת בין מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר והמייצר כאן 200 כ"ס, לבין 2 מנועים חשמליים; לקדמי 110 כ"ס, לאחורי 113 כ"ס. שילוב זה יוצר הנעה כפולה ואחראי להספק כולל של 300 כ"ס; בגרסה החזקה פחות מנוע חשמלי אחד מלפנים, הנעה קדמית והספק כולל של 225 כ"ס.

בגרסאות הנטענות, תיבת ההילוכים האוטומטית שיש לה שמונה הילוכים מחוברת למנוע באמצעות מצמד במקום ממיר מומנט, והן מצוידות מאחור במתלה רב-חיבורי המחליף קורת מתח. 

1636962
צילום: מערכת אוטו

הגרסה החזקה מוצעת ברמת גימור 'GT' ומחירה 255,000 שקלים (218,000 שקלים לגרסת ה-225 כ"ס/הנעה קדמית). רשימת הציוד כרגיל ב-3008 עשירה וכוללת תאורת לד, תפעול חשמלי למושב הנהג ולדלת תא המטען ועוד.  

עיצוב ונראות
3008, שהוצג ב-2016, הוא, עדיין, מרכבי הפנאי הנאים מסוגו; מתיחת פנים ל-3008 הוכרזה בספטמבר 2020. לעיצוב המשובח לכשעצמו, מוסיפים גג שחור, חזית עם שבכה אגרסיבית ויחידות תאורה בולטות יותר וחישוקי "19 נאים.  

תא הנוסעים  
סביבת הנהג, כמנהג פיג'ו בשנים האחרונות, היא במבנה i-קוקפיט, עם גלגל הגה קטן ונמוך ומחוונים מעליו, עדיין דורשת עבור אחדים הסתגלות, אך נראית מיוחדת ויוקרתית מאשר ברוב הדגמים המתחרים, גם אם לא כל מרכיביה איכותיים. שימוש באלקנטרה לדיפון ושילובה בדמוי-עור בריפוד, יחד עם תאורת אווירה וגג זכוכית ענק יוצרים מרחב מחיה מכובד מאוד.

1636965
צילום: מערכת אוטו

הנדסת האנוש מצטיינת פחות, בעיקר בגלל צג מולטימדיה השולט בשפע מערכות, כולל בקרת האקלים, הוא סבוך ולא אינטואיטיבי, התצוגות בו מעט מיושנות ותמונת המצלמה אינה איכותית.

לשורת הלחצנים נוסף לחצן קטן ומעט מוסתר של קיצור דרך שנועד להציג את חלוקת האנרגיה ופעולות הקשורות לכך. כמו בגרסאות הרגילות, נדרשות לחיצות ארוכות מדי במתג הדימום/התנעה, אבל בגלל המערך ההיברידי זה מבלבל יותר. 

המחוונים המוקרנים מוצלחים, אבל הייתי שמח לתצוגה של טווח הנסיעה בחשמל בלבד  שהרכב עבר ונתונים נוספים הקשורים בכך, ובנוסף אפשרות לשילוב מד סל"ד נורמלי עם מד מהירות קלאסי. 

המושבים הקדמיים נאים, אך כוללים שקע לאורך המשענת. שקע זה יפריע בייחוד במושב הנוסע שאינו מתכוון חשמלית והוא גם פחות נוח. 

1636967
צילום: מערכת אוטו

האבזור הבטיחותי עשיר וכולל בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. המערך הפעלתן אוהב להעיר על אי-אחיזה בהגה.  

מאחור המרחב לנוסעים מכובד, וטוב מאוד לשני מבוגרים. תא המטען נראה גדול למרות שנפחו צומצם ולא במעט, מ-520 ליטרים ל-395 ליטרים.

מנוע, ביצועים  
עם 300 כ"ס ו-53 קג"מ, תשלובת המנועים יוצרת רכב נמרץ ביותר. נתון ההאצה, 5.9 שניות ל-100 קמ"ש, מכובד ביותר, אבל הרכב אינו מתנהל באופן בוטה. עם הזינוק נוצרת השהיה קלה, גם כדי לא לאתגר אחיזה, אבל משם קצב ההתקדמות מרשים, פעולת יחידת הכוח נעימה, והתחושה היא כי תמיד נשמרות רזרבות חשמליות. למעשה, גם כאשר הסוללות מתרוקנות ואפילו בעליות ארוכות, הרכב שומר על כושר; בכל זאת, מנוע הבנזין לבדו מייצר 200 כ"ס. לעיתים התגובה חזקה מדי למצערת עדינה, ומנוע הבנזין יכול להישמע תחת עומס אלא שדבר זה אינו מפריע. התיבה לעיתים פעלתנית מדי אך לרוב פעולתה נעימה. 

1636964
צילום: מערכת אוטו

לרכב סוללת 13.2 קוט"ש המצהירה רשמית על 63 ק"מ חשמליים. מחשב הדרך היה פסימי בהרבה והבטיח 38 ק"מ כאלה עם היציאה מהסוכנות, כנראה בגלל קצב גבוה קודם לכן; בפועל עברנו 44-46 ק"מ חשמליים, טווח נאה מהמקובל בתחום, וקשה לדעת אותו בדיוק; מדי פעם התעורר מנוע הבנזין ב"גניבה". לא כולם יבחינו בשינוי הווקאלי, אך ניתן לראות שינוי בתחום הנראה: צבע הספרות במד המהירות משתנה מכחול ללבן כאשר עוברים לבנזין. 

צריכת הדלק תלויה כמובן בטווח הנסיעה החשמלי ובחלקו מכלל הטווח. בנהיגה בתוואי מבחן מאומץ הצריכה עמדה על 11.2 ק"מ/ל' או 9.5 ק"מ/ל' בתנאים דומים ללא נתח חשמלי. ביום טיול סתווי שחציו אפשר תנועה ללא מזגן הרכב עבר כ-13.5 ק"מ/ל', ו-12 ק"מ/ל' עם מזגן. מיכל הדלק הוקטן – 43 לעומת 53 ליטר – אך דבר זה לא מאוד מפריע.

נוחות, התנהגות 
כיול מתלים שונה וצמיגים בחתך נמוך יחסית על חישוקי "19 יוצרים התנהלות נוקשה בנסיעה איטית על שיבושים קטנים ובינוניים. ככל שהעומס על המתלים גדל – מהירות, מהמורות – נוחות הנסיעה משתפרת ונעימה יותר. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה בכביש הבין-עירוני. בתוואי זה מורגשים בעיקר חיבורי כביש ברוחב הרכב, ומשקל הרכב יחד עם שיכוך החזרה לא מושלם, יוצרים תנודות מרכב על גלי כביש.  

1636966
צילום: מערכת אוטו

כאשר עוזבים את האספלט, במהירות ממש איטית בשבילים מפולסים נראה ש-3008 קופץ על כל אבן, ככל שהמהירות עולה, כך משתפרת הנוחות. הוא אינו אוהב מפגעים גדולים יותר.   

ל-3008 עם מנוע הבעירה הפנימית יכולת דינמית טובה, והוא הגיב היטב להפניית הגה. וכאן? תוספת המשקל (כ-350 ק"ג) מורגשת, אבל ההנעה הכפולה מאפשרת לו לצלוח פניות באופן מרשים, והתחושה היא שהוא יודע מה שהוא עושה, גם אם הנהג לא תמיד מבין. למעשה, ברוב מתארי הנהיגה, גרסת PHEV4 מזכירה את הגרסאות הרגילות, וההנעה האחורית פועלת באופן "שקוף", כאשר היא מסייעת בפניות. דווקא בתנועה עירונית ניתן לחוש לעיתים בכניסת כוח עצבנית מאחור שיכולה לגרום לישבן לפסוע. הבלמים טובים ביחס לדגמים היברידיים-נטענים אחדים, ובכל זאת במהירות איטית תגובתם אינה מדויקת. 

1636969
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
פיג'ו 3008 הוא עדיין רכב עדכני ורענן, וגרסת PHEV4 הנטענת-היברידית – עם 300 כ"ס והנעה כפולה – לא רק שעומדת בציפיות הגבוהות אלא אפילו מפתיעה לטובה.

ועדיין, עם כל הסימפטיה, העיצוב, האבזור, הביצועים, קשה לעכל תג-מחיר של 255,000 שקלים. אחרי הכל, גרסת 1.6 ליטר מצוידת ומספקת זולה בכמעט 70,000 שקלים. רמת מחיר זו מביאה את פיג'ו לסביבה מאתגרת הרבה יותר – קרובה לדגמים דומים של מותגי יוקרה. ועדיין, נראה שהיבואן לא יתקשה למכור את הכמות המוגבלת שקיבל.

1636970
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
254990
החל מ- 2,692 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
6324
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
445
רוחב
184
גובה
162
משקל
1840
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
395
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1397
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
43

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/55/19

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1598
סוג מנוע
היברידי פלאג-אין (נטען)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
300
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
53.0
סל"ד למומנט מירבי
3000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
5.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
240
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

טעינה חשמלית

}
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ)
63
טווח נסיעה חשמלי במבחן אוטו (ק"מ)
45
זמן טעינה ביתית AC
06:00
קצב טעינה מהירה AC (קילו וואט)
אפשרות לטעינה מהירה DC

אין

זמן טעינה מהירה DC (שעות)
קצב טעינה מהירה DC (קילו וואט)
צריכת חשמל (וואט לק"מ)
155
הספק סוללה (קוט"ש)
קיבולת סוללה (קוט"ש)
13.2
האם חיבור תלת פאזי

אין

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
62.5
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
53.1
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי, התרעה לניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי, זיהוי רכב בשטח מת כולל תיקון היגוי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך "12.3, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד, זכרונות לכוונון מושב הנהג, עיסוי במושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן תנועה, מסילות גג, מערכת בישום, גימורי עיצוב ספורטיביים, צביעה דו-גונית
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

10 1

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 23. לפעמים נדמה שעיתונות הרכב בארץ היא בעצם מחלקת שיווק של היבואנים זלזול מוחלט בקוראים בטעמם באינטרס הציבורי בהכל

    באסה 30 נובמבר 2020, 15:00

  2. 18. כולם מדברים על איון V למה אין כתבה עליה?

    צדוק 29 נובמבר 2020, 20:38

  3. 17. נחמד שיש לרכב טווח של 60 קמ בלי בנזין אבל עוד יותר נחמד 300 או 500 קמ בלי בנזין עדיף לעבור לחשמלי בינואר מגיעות מכוניות עם טווח 500 קמ כמו איון v

    מנחם 29 נובמבר 2020, 20:37

  4. 13. ה MG ריאלי זה רכב לעשירים ואם כבר עשירים עדיף בהרבה אי טרון

    ,מי 29 נובמבר 2020, 17:40

  5. 11. עדיף MG ZS EV חשמלי לגמרי וזול יותר

    דני 29 נובמבר 2020, 13:27

  6. 10. תעשו כתבה על איון V

    אחד הרכבים 29 נובמבר 2020, 10:28

  7. 9. עדיף מרכב רק בנזין מיושן

    סחטיין 29 נובמבר 2020, 10:28

  8. 8. עדיף מרכב רק בנזין מיושן

    סחטיין 29 נובמבר 2020, 10:28

  9. 7. עדיף מרכב רק בנזין מיושן

    סחטיין 29 נובמבר 2020, 10:28

  10. 6. הבעייה של הישראלים זה השמרנות

    חוקר תרבויות 29 נובמבר 2020, 10:27

  11. 5. אחלה רכב תמשיכו לפרסם רכב שיש בהם תרומה לשיפור איכות האוויר ולהקלה על התחממות כדהא

    צביקה 29 נובמבר 2020, 10:27

  12. 4. שמרני ארצנו הרסו את הדת כאשר לקחו ממנה את האלמנט הכי חשוב וזה החופש והרוחניות והפכו אותה לסוג של "עבודה קשה"

    ניסים 29 נובמבר 2020, 10:26

  13. 3. אמנם לא EV אבל לא רע אפשר לנסוע 60 קמ על חשמל בלבד וזה מספיק בשביל סידורים בעיר ויכל לעזור להרגיל את שמרני הארץ שנסיעה על חשמל זה כייף ואין "קרינה" והיום לצאת מימי הביניים ולהצטרף לתנועת ההשכלה והנאורות

    דני 29 נובמבר 2020, 10:26

  14. 2. האירופאים אוהבים להביא לפה דגמים ישנים כי יש פה אצלנו ביביסטים שמאנים שונאי חידושים וככה אפשר להפטר מסחורה

    צבי 29 נובמבר 2020, 10:24