יונדאי אקסנט 2021 החדשה - חוות דעת - אוטו

יונדאי אקסנט 2021 החדשה - חוות דעת

המשפחתית הקטנה של יונדאי עדיפה בכל מדד ביחס לדור הקודם, אך עדיין רלוונטית בעיקר לציי הרכב. כל מה שצריך לדעת על יונדאי אקסנט 2021: מחירון, אבזור, מפרט טכני ועוד

יונדאי אקסנט 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
יונדאי אקסנט, 1.4 ל', אוט', 'אינספייר' – 117,900 שקל
יונדאי אקסנט, 1.6 ל', אוט', 'אינספייר' – 119,900 שקל

רקע כללי
תחילתה של שושלת אקסנט ב-1994. כעת בדור החמישי, שהגיע לישראל ב-2019, מחליפה יונדאי אקסנט דגם שהיה להיט מכירות בקטגוריה של התת-משפחתיות, יונדאי i25. 

אקסנט מוצעת בישראל בשתי גרסאות מנוע: 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר וברמת גימור אחת: 'אינספייר'.

1625487
צילום: יואל פלרמן

בעמידה 
אקסנט ארוכה מקודמתה – 3 ס"מ בבסיס הגלגלים, 7 ס"מ באור – ונפח תא המטען גדל ב-15 ליטרים.

העיצוב מעודכן מזה של הדגם הקודם, הקווים מודרניים יותר וההופעה קרובה יותר לדגמים החדשים והגדולים ששל יונדאי. תא הנוסעים שודרג בהופעתו, ומשלב כעת צבעים בהירים ונעימים לעין. איכות החומרים, כמקובל בקטגוריה, בסיסית למדי, ואילו איכות ההרכבה והנדסת האנוש טובות.

1625493
צילום: יואל פלרמן

המרחב טוב הן מלפנים והן מאחור, והמושב שם יאכלס שני מבוגרים או שלושה ילדים. תא המטען גדול ויעיל (480 ל'), אך נעדר כל פטנטים ואפשרויות לעיגון ולקיבוע.

אקסנט משווקת בארץ ברמת גימור אחת, דלה למדי, ובולטות בהיעדרן מערכות בטיחות מתקדמות. רוכשי הרכב או אלה שמקבלים אותו יסתפקו במערכת התרעה בהתקנה מקומית.

1625494
צילום: יואל פלרמן

בנסיעה  
יונדאי אקסנט משווקת בישראל כאמור עם שני מנועי בנזין אטמוספריים, והתיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים.

מנוע 1.6 ליטר – 123 כ"ס, 15.4 קג"מ – הוא שהיה בגרסה שנבחנה, ובשילוב התיבה מציע ביצועים סבירים בנהיגה יום-יומית, ומתקשה מעט תחת עומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 9.5 ק"מ/ל', ובשיוט על 13-15 ק"מ לליטר.

1625492
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה בעיר בינונית, אך משתפרת כשהמהירות עולה. איכות הנסיעה מוצלחת פחות; רעשי כביש ורוח נשמעים מ-90 קמ"ש, והמנוע, בעיקר מעל 4000 סל"ד, מפגין נוכחות ערה למדי.

היכולת הדינמית של האקסנט סבירה, כל עוד לא "לוחצים" עליה. תחת עומס בפניות, היא מייצרת תת-היגוי ומגיעה עד לקראת אובדן אחיזה תחת עומס כבד.

1625488
צילום: יואל פלרמן

לסיכום 
יונדאי אקסנט היא משפחתית קטנה ויעילה. לזכותה מרחב טוב לנוסעים, תא מטען גדול ומספק; לחובתה איכויות נסיעה בינוניות אבזור דל ומחסור מוחלט במערכות בטיחות.

מנגד, מחירה של אקסנט לצרכן היחיד קרוב לזה של סקודה סקאלה, ואף למחירן של משפחתיות של ממש כמו פורד פוקוס ויונדאי אלנטרה. כך שבסיכומו של דבר, היא רלוונטית בעיקר לציי רכב.

1625486
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:


  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן

10 1

דגם יונדאי אקסנט
גרסה אקסנט 1.4 ל', Inspire
מחיר 117900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 183
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 480
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 15. גם מזהם גם חסר סטייל גם יקר גם מיושן נשמע שזה מתאים בול למצביעי הליכוד

    חחחחח 28 נובמבר 2020, 15:54

  2. 13. במינימום טויוטה היבריד מי שקונה בנזין נטו עוכר ישראל ליטרלי מעכיר את האוויר

    דוד 28 נובמבר 2020, 10:05

  3. 12. מי אתם האנשים שהולכים נגד האינטרס הציבורי וקונים רכב מזהם במקום טיוטה הייברידת במינימום אם לא MG ZS חשמלי?

    שמעון 28 נובמבר 2020, 09:56

  4. 11. היום קטנועים זה רק NIU חשמלי אתה בטח מצביע ביב שמפחד משינויים

    חחחח 28 נובמבר 2020, 09:53

  5. 9. רכב קלאסה ללבנטינים שלא למדו בבית הספר על התחממות גלובלית פחות מתאים לילדות שוודיות

    גידי 27 נובמבר 2020, 11:30

  6. 8. היה לי כזה ב 1986 חחחח איזה רכב לשמרנים

    סמי 27 נובמבר 2020, 11:23

  7. 7. יש בטריידמוביל חשמליים? משהו מודרני?

    חח 6 27 נובמבר 2020, 09:00

  8. 5. לקציני רכב איכותיים עדיף להציע הייבריד או EV

    שמעון 26 נובמבר 2020, 19:54

  9. 4. רלוונטית לציי רכב שיש בהם קצינים חסרי השכלה שלא מודאגים מהתחממות כדהא

    צבי 26 נובמבר 2020, 19:53