רנו קפצ'ור - מבחן דרכים (1.3 ל', 154 כ"ס) - אוטו

כאשר רנו השיקה את רנו קפצ'ור ב-2013 היא הייתה מהראשונות שנכנסו לקטגוריה החדשה אז של דגמי פנאי קטנים (B-SUV). כידוע, זו זכתה להצלחה גוברת והולכת בזכות ניסאן ג'וק, הדגם שהוצג ב-2010 על-ידי החברה השנייה בברית רנו-ניסאן.

שש שנים ומיליון וחצי יחידות אחרי, חשפה רנו בסוף 2019 את קפצ'ור החדש, אלא שהפעם הוא בתחום לוהט הרושם שיאי מכירות וכולל שפע מתחרים.

היכרות, נתונים
קפצ'ור החדש, בזכות ממדיו ולמרות הפלטפורמה עליה הוא מבוסס, מטשטש את גבולות הקטגוריה. הפלטפורמה היא CMF-B המודולרית המשמשת את הסופרמיני קליאו וגם את רכב הפנאי הקטן ג'וק, שגם הוא גדול יחסית לסגמנט. בסיס הגלגלים, 264 ס"מ, גדול ב-3 ס"מ מקודמו, זהה לזה שבג'וק ונמצא בטריטוריה של הקבוצה הגדולה יותר; הרכב גדל ב-11 ס"מ ל-423 ס"מ והרוחב צמח ב-1.7 ס"מ ל-180 ס"מ.

1637436
צילום: מערכת אוטו

לקפצ'ור מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר (פותח בשת"פ מרצדס, בשימוש בדגמיה) בשתי רמות הספק, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית.

לגרסה הבסיסית הספק של 131 כ"ס, וזו מוצעת ברמת הגימור 'אינטנס' הכוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם ומולטימדיה עם צג "7; מחירה מתחיל ב-125,000 שקלים. לגרסה הבכירה הספק של 154 כ"ס, וזו מוצעת ברמת הגימור 'אקזקוטיב' הכולל בנוסף מחוונים מוקרנים וצג "9.3; מחירה 133,000 שקלים – והיא זו שקיבלנו למבחן.  

עיצוב ונראות
עיצוב קפצ'ור המקורי היה מוצלח, וברנו בחרו להמשיך בקו דומה. לפי התמונות הדמיון רב, אבל בפועל שני הדגמים שונים מאוד. הדור חדש, כאמור גדול מקודמו גם נראה כך, והוא אלגנטי ממנו בזכות קווים מדויקים, המוצאים ביטוי בחזית, בעיצוב תאורת הלד ובאחוריים הנקיים עם יחידות תאורה בצורת C.

1637441
צילום: מערכת אוטו

קפצ'ור החדש נראה גדול – אבל לא מדי; בולט – אבל לא צעקני, ואיפור הפנאי שלו במינון הנכון. גוון הברונזה והשילוב של הגג שחור (תוספת 2000 שקלים) ברכב ההדגמה מוסיפים הרבה להופעה וכך גם חישוקי "18.

פנים הרכב
השיפור בסביבת הנהג דרמטי. העיצוב עדכני והגימור ברמת הגימור 'אקזקוטיב' מזמין בזכות חלקים בגימור צבעוני (ניתן לבחור בין כתום לאפור). רנו הבטיחה שיפור באיכות – וקיימה; במשטחים גדולים מרקם רך, חלקם צבעוניים וגם זה מוסיף להופעה המשופרת. הצבע משתלב היטב גם בריפוד המושבים הנאה. סביבת הנהג משלבת קווים קלאסיים ומוצקים, קונסולה "צפה" בין המושבים יוצרת מופע ייחודי, ובתוכה בורר הילוכים נאה. מעליה פקדים נאים לבקרת האקלים, שהחיווי שלה מעט מוסתר והיא אינה מפוצלת.

במרכז סביבת הנהג צג מולטימדיה אנכי וגדול הדומה מאוד לזה שבקליאו ומושך את תשומת הלב. ניתן לשלוט ממנו על שפע פעולות, כולל בחירה במצב הניהוג המשנה את תצורת המחוונים. אבל תפעול המערכות דורש הסתגלות ארוכה – ובעיקר: לא כל תפקוד נמצא במקום הצפוי; למשל, שינוי גווני תאורת האווירה מתבצע ממצבי הניהוג. למרות זאת נראה שמשהו כאן עדיף מאשר בדגמי רנו אחרים עם מערך זה, או שהתרגלתי... המחוונים המוקרנים נאים, ועדיין פרטים מסוימים אינם בולטים מספיק כמו חיווי ההילוך. המפתח החכם פועל רק מידית דלת הנהג, אבל הרכב נפתח כאשר קרבים וננעל כשמתרחקים.

1637438
צילום: מערכת אוטו

המושבים הנאים נוחים תחילה, אך בנסיעות ארוכות מורגש חסרונה של תמיכה מספקת לגב התחתון. נדרש זמן כדי לקבוע תנוחת נהיגה טובה, ובמפתיע אני מוצא שראשי קרוב מדי לתקרה.
מאחור המרחב טוב, גם אם אינו פורץ גבולות בקטגוריה. ניתן להזיז את המושב, יש פתחי מיזוג ושקעי USB. תא המטען גדול (422-536 ליטרים לפי מיקום המושב) נאה, ובעל רצפה כפולה.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה פעלתן ובקרת שיוט אדפטיבית. וב'אקזקוטיב' גם ניטור שטחים מתים ועמעום תאורה.

מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ליטר טורבו המוכר מייצר כאן 154 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-27.5 קג"מ ב-1800 סל"ד, ובשילוב התיבה הדו-מצמדית עם 7 הילוכים, מאיצה גרסה זו מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות, וזה נתון מרשים. גם בפועל; הביצועים טובים לא רק בהאצות מהמקום אלא גם בהאצות ביניים, גם ביכולות העקיפה וגם תחת עומס של עליות. 

1637430
צילום: מערכת אוטו

למעשה, דווקא בנסיעה רגועה, במיוחד בעיר, מתגלים חסרונות בהתנהלות חטיבת הכוח הזו. פעולת המצערת, שהיא רכה בתגובתה ויש לה מעט חופש במהלך הראשוני, אינה חדה כנדרש בהתנהלות רגילה. יחד עם השהיה בתגובת התיבה וגם זו של המנוע, פעולת חטיבת הכוח אינה זורמת והתגובות שלה אינן מדויקות. תכונות אלה מפריעות בתמרונים עדינים (חנייה), בזחילות (פקקים), ביציאה שלווה מהמקום (רמזור), לעיתים גם בשיוט רגוע (שינוי קצב). לתיבה פקדים לתפעול ידני מאחורי ההגה, והם נוחים מאוד. מנגד, מעברים מהירים בבורר, בין הילוך קדמי לאחורי, דורשים תשומת לב. 
צריכת הדלק מצוינת: ביום מבחן מאומץ נרשמו 12.8 ק"מ/ל', ובשיוט הצריכה נעה בין 16 ל-17.5 ק"מ/ל'.

נוחות, התנהגות
בנסיעה עירונית, הקפצ'ור נוח על שיבושים קטנים ואינו מעביר פנימה את חספוס הכביש. כיול נוקשה למתלים וצמיגים עם דופן נמוכה יחסית על חישוקי "18, גורמים לכך שהקפצ'ור מתקשה מדי על פגמים בינוניים וגדולים ברחובות העיר. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר משתפרת, בעיקר על שיבושים בינוניים, אבל פגמים גדולים וגלי כביש מורגשים. רעשי הרוח נשמעים למדי, אלה של הכביש פחות.
בנסיעת שבילים הרכב קופצני, אבל ריסון טוב למרכב מאפשר תנועה מהירה כל זמן שהרכב אינו פוגש בבורות או נתקל באבנים גדולות.

1637431
צילום: מערכת אוטו

אותו כיול נוקשה יחסית משתלם כאשר מדובר בריסון תנודות המרכב בפניות, ובהיענות נחושה לפקודות היגוי חדות. היכולת הדינמית של הקפצ'ור בהחלט ראויה, הוא אינו עצבני מדי תחת עומס, וזו מוצאת ביטוי בתגובות מדודות ובתחושה יציבה. בנהיגה אגרסיבית בקרת היציבות מתערבת מוקדם יחסית. עם זאת, שפע הכוח שעובר לגלגלים הקדמיים עלול לגרור לוחמת הגה מפתיעה, ושיבושים באמצע פנייה בנהיגה מהירה יכולים להסית את הרכב במקצת. הבלמים, שיש להם תופים מאחור, אינם חדים אבל שומרים על יכולת גם תחת עומס.

1637434
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה
הקפצ'ור צובר נקודות באזורים החשובים ללקוחות – העיצוב החיצוני המושך, סביבת הנהג ותא הנוסעים המזמינים, האבזור העשיר, הביצועים המשובחים – ומחירו, 133,000 שקלים למכונית המבחן, בהחלט תחרותי כיום. מנגד, התנהלות חטיבת הכוח סובלת מחסרונות, והנוחות בעיר אינה מתעלה.

שקלול כל הדברים האלה מעלה כי הקפצ'ור החדש לא רק טוב משמעותית מקודמו, אלא שכעת הוא אחד הדגמים הבולטים בקטגוריה.

1637445
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
132990
לקבלת הצעה
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3299
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
423
רוחב
180
גובה
157
משקל
1341
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
536
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1275
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
48

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/55/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1333
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
154
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.5
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
202
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
13.3
צריכת דלק - ממוצעת
17.8
דרגת זיהום אוויר
8
צריכת דלק - אמיתית
14.4
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.8

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מושב נוסע מתכוונן לגובה, בורר הילוכים אלקטרוני, בורר מצבי נהיגה, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך "9.3, גלגל הגה מחומם, מראה פנימית נגד סינוור, שני שקעי USB מאחור, אנטנת כריש, קורות דלתות בצבע שחור מבריק, מסילות גגון
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

19 1

דגם רנו קפצ'ור
גרסה קפצ'ור 1.3 ל' טורבו, אוט', Intense
מחיר 124990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 193
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 536
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 31. בלם תוף? ברכב חדש? ממש שנות השמונים

    שמואל 7 ינואר 2021, 23:33

  2. 30. הגרפיקאי הנאצי עדיין מספק לכם גז?

    שב 7 ינואר 2021, 09:39

  3. 26. חבל על הזמן תעברו לכתבה על SERES 3 מקבלים עמדת טעינה חינם הפנים יותר מפנק והטווח 320 ק"מ באותו מחיר

    גדי 14 דצמבר 2020, 20:00

  4. 25. אין מה לעשות החינוך פה זה לא נורווגיה 40% מהאוכלוסיה עסוקים בפאנטיזם דתי כמו שיעים חלק פאנטיזם דתי יהודי וחלק אחר פאנטיזם דתי מוסלמי והחלק הנאור יחסית שיש לו השכלה גם מאוד אגוצנטרי וחושב איך להיות מנהל להרוויח יותר ולדפוק את האחרים זה לא הדרך

    טסלה 3 14 דצמבר 2020, 19:59

  5. 24. אנשים בלבנט זקוקים לטיפול נפשי במקום לחשוב כמו הנשיא קנדי מה אני יכול לעשות למען העולם איך אני יכול לעזור אולי אני יעבור לרכב חשמלי קו המחשבה בארץ דופקים אותי עובדים עלי אני חייב לא לצאת פרייאר להמשיך בכוח לזהם אוויר להוציא המון כסף על דלק כן זה הכי טוב

    פסיכולוג 14 דצמבר 2020, 19:57

  6. 23. תמיד מבדר לחזור ללבנט איפה שכולם כל היום בטוחים שדופקים אותם ומחפשים סביבם "סוכנים" חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחח 14 דצמבר 2020, 19:55

  7. 22. 19 מה מנת המשכל שלך? "סוכנים של לובינסקי" שממליצים על רכב AION V של כלמוביל? רכב מצויין דרך אגב

    חחחחחחחחחח 14 דצמבר 2020, 19:54

  8. 21. במחיר הזה לוקח MG ZS חשמלי וחורש איתו את כל הטבע בארץ בכייף בלי לשלם דלק ובלי להזיק לכדהא

    טרופר 14 דצמבר 2020, 19:53

  9. 17. 1ם דווקא גם לצרפתים יש את רנו זואי הרכב החשמלי הכי נמכר ביבשת אירופה רכב לא רע בכלל כייף לנהיגה שקט פשוט נוסע 300 ק"מ... אבל הסיניות ליגה מעל אוטונומיות טווח גדול יותר סוג של טסלה או יותר נכון טסלה זה אייפון וסיניות כמו אנדרואיד

    מבין דבר 13 דצמבר 2020, 23:11

  10. 16. מה זה הקפצור זבל הזה? מתי מגיע GAC AION V הרכב המטורף מסין 450 ק"מ טווח מחכים כבר בטירוף אני נוהג לעבודה 35 קמ ביום וכזה רכב מספיק לי לשבוע וגם איזה גיחה למעיין או חוף ים יפה בסופש

    רק חשמלי 13 דצמבר 2020, 23:10

  11. 15. תשאירו את הבורים לקנות בנזין העונש שלהם זה לשלם דלק ומיסים גבוהים

    בעלים של MG ZS 13 דצמבר 2020, 23:08

  12. 14. בארץ לדבר עם אנשים זה כמו עולם שלישי רק מלחמות אגו ודת פאנטית אפילו הסינים פתוחים יותר בראש וקונים חשמליות בטירוף טסלה NIO ואספנג ופה אנשים חושבים שמדובר באיזה זבל שהם קנו באלי אקספרס כי לא ידעו לבחור מותג סיני טוב כמו שיומי

    עולם 3 זה כאן 13 דצמבר 2020, 23:07

  13. 10. מי קונה צרפתיות ?????? יש חשמליות מסין !!!!!!

    12434 13 דצמבר 2020, 16:02

  14. 9. מזל שהאירופאים יש להם שכל קצת ואכפתיות מכדהא המצב פה מייאש

    רנו ZOE 13 דצמבר 2020, 14:34

  15. 8. אין לעיתון שום כיוון מישהו ברנו שולח להם מייל אנא קדמו את הרכב הנ"ל בברכה.... והחברה באוטו מכינים כתבה... ככה זה נראה

    שמעון 13 דצמבר 2020, 14:34

  16. 5. העיקר שעשו בקאפצ'ור מסך באמצע סטייל טסלה אי ןמה לעשות החשמליות משפיעות חזק על השוק

    דני 13 דצמבר 2020, 11:37

  17. 4. למי להאמין לכלל אירופה המתקדמת שהכתירה את זואי הכי נמכרת ביבשת או ל מגיב מתגובה 2 רמת האמינות שלו כמו של סוחר איראני חחחח

    חחחחח 13 דצמבר 2020, 11:37

  18. 3. 2 ZOE הי החשמלית הכי נמכרת באירופה וודאי שהיא אמינה אתה כנראה לא אמין כי אף אחד לא מוכר ZOE שמשווקת כאן רק שנתיים ביד 2

    חחחח 13 דצמבר 2020, 11:35

  19. 1. חבל שהוא לא חשמלי דווקא מעוצב טוב בפנים אבל מזהם בטירוף ויקר הדלק לא שווה עדיף רנו ZOE

    ניסים 13 דצמבר 2020, 11:05