מאזדה CX-3 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
מאזדה CX-3 בנזין 2.0 ל‘, ’זום‘ – 139,000 ש“ח
מאזדה CX-3 בנזין 2.0 ל‘, ’פיור ווייט‘ – 150,000 ש“ח

רקע כללי
מאזדה הציגה את מאזדה CX-3 ב-2015, וזה רכב הפנאי הקטן הראשון שלה. לארץ הגיע הדגם ב-2017 ועם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המפיק 156 כ“ס. עיצובו החיצוני והפנימי מזכירים את מאזדה 2, הדגם איתו הוא חולק רצפה.

ב-2018 עבר הדגם מתיחת פנים, וזו כללה שבכה מחודשת, חישוקים בעיצוב חדש וגוון אדום חדש. במסגרת חידוש הדגם , נוספה האפשרות להזמינו עם תאורת לד מטריקס. סביבת הנהג עודכנה קלות עם חומרים אחרים ושינוי קל במבנה הקונסולה המרכזית. 

מאזדה CX-3 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יצרן

בעמידה
על אף שאינו צעיר CX-3 נראה גם היום נהדר. הפרופורציות טובות, העיצוב תואם את דגמי מאזדה העכשוויים והוא מצליח להיראות צעיר ורענן. מסך המולטימדיה הקטן נאה למראה, נוח לשימוש וקל לשיטה באמצעות בורר הממוקם בקונסולה המרכזית.

עיצוב סביבת הנהג משובח לא פחות, מקורי, וברמות הגימור הגבוהות חומרים איכותיים לאווירה עשירה. ברמות הגימור הנמוכות משטחי הדיפון פחות איכותיים, ובכולן הפלסטיק בחלק התחתון נוקשה. המרחב מלפנים אינו גדול אך מספק. מאחור המרחב למבוגרים מצומצם, לילדים יהיה שם נוח יותר. תא המטען קטן מהמקובל בקטגוריה, ונפחו 240 ליטר בלבד, הרבה פחות מאשר סופרמיני ממוצעת.

בנסיעה
כצפוי, המנוע הגדול והחזק מספק ביצועים טובים מאוד. עם נתון מומנט טוב, הספק מכובד ויכולות לעלות לסל"ד גבוה בקלות, ובסיוע תיבה אוטומטית הפועלת חלק ומהר, CX-3 יכול לשייט בנינוחות כמו גם לעקוף בקלות ולהאיץ היטב גם בעליות. במסלול המבחן הייתה צריכת הדלק 10.2 ק“מ/ל', בשיוט טובה מ-13 ק"מ/ל' ובשיוט רשמנו בקלות יותר מ-13 ק“מ לליטר.

מאזדה CX-3 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יצרן

נוחות הנסיעה טובה בכביש עם שיבושים קטנים ועל גלי-כביש, טובה פחות טוב בכביש עם שיבושים חדים, והתוצאה הכוללת היא נוחות בינונית, המצטרפת לבידוד רעשים שאינו מצטיין. היכולת הדינמית של CX-3 טובה מאוד, מעניקה לנהג רמת ביטחון גבוהה, ולמי שאוהב גם כיף בכבישים רלוונטיים. 

לסיכום
מאזדה CX-3 רושם לחובתו מרחב פנים לא גדול, תא מטען קטן, נוחות נסיעה ובידוד רעשים בינוניים. לזכותו עיצוב מושך, סביבת נהג נאה ביותר מאובזרת היטב ובאיכות טובה, מנוע מצוין וביצועים בהתאם, ויכולת דינמית ברמה גבוהה. מול הסיכום של אלה ניצב המחיר שאינו זול, ומפנה את הדגם הזה למי שרוצה משהו רכב פנאי הפונה גם אל החושים.

מאזדה CX-3 2021 החדש - חוות דעת
צילום: יצרן