לפני קצת פחות משנה בחנו לראשונה את סקודה קאמיק, ועם סיומו היה ברור לנו שהמתכון שמרכיב את הדגם הזה יזכה להצלחה. אחרי הכל, דגמי פנאי קטנים (B-SUV) מבוקשים מאוד, והדגם של סקודה הציע מידות גדולות מאלה של שני שותפיו לפלטפורמה, סיאט ארונה ופולקסווגן T-קרוס.
 
לא רק שבסיס הגלגלים שלו גדול משלהם ב-10 ס"מ, אלא שהוא ארוך ב-1 ס"מ מזה של קארוק, דגם הפנאי של סקודה הנמצא בקטגוריה גדולה יותר (C-SUV). אורכו של קאמיק, 424 ס"מ, גדול ב-13 ס"מ מזה של T-קרוס.
 
המנוע בקאמיק שנבחן הפעם הוא טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס, בשעה שלגרסה האחרת מנוע 1.0 ליטר המייצר 115 כ"ס. הרכב שהגיע אלינו הוא ברמת הגימור 'סטייל', וזו כוללת גם מחוונים מוקרנים, מפתח חכם ועוד. המחיר: 141,000 שקלים.
 
סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו

עיצוב ונראות
שינוי בדגם אין, אבל רכב המבחן שהגיע אלינו היה בצבע כחול מטאלי, מושך בהרבה מהאפור האפרורי של גרסת ה-1.0 ליטר מהפגישה הקודמת. תרומה משמעותית לשיפור ההופעה מגיעה גם מכיוון הגג, וחלון זכוכית (5000 שקלים) גדול וכהה עם פסי גגון בשחור משפרים מאוד את ההופעה. ואם קאמיק זכה לביקורת שעיצובו סולידי מדי ולא מספיק קשוח, יש כאן סוג של תיקון.
 
הצבע מבליט גם את דמויי המגינים מלפנים ומאחור ואת הפסים הכסופים בצד, והביא לכך שהרכב משך הרבה יותר מבטים. בגוון זה בולט יותר הטיפול במשטחי הדופן של הרכב האחראים למראה מלוטש, וחישוקי "17 הספורטיביים מוסיפים אף להופעה.

סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו
 
פנים הרכב
בסביבת הנהג אין הפתעות, ועיצובה משלב הופעה סולידית והפגנת איכות, עם משטחים עליונים רכים. האווירה הנעימה ברכב נוצרת הודות לשילוב של גוונים בהירים בסביבת הנהג ובדמוי עור הפוך במושבים הנאים, וגג הזכוכית הענק, בייחוד בימי סתיו אפורים שמאפשרים את פתיחתו, מוסיף לא מעט. הכיסוי, אשר נגלל באופן מבלבל קדימה (כלומר הפתיחה מתחילה מאחור), אינו אטום מספיק.
 
צג המולטימדיה איכותי למראה ומודרני בעיצובו, אך תפעול המערכות נוח פחות מאשר היה מקובל בדגמי סקודה עד כה. כך למשל, חלק מתפעול מערך המיזוג נעשה דרך הצג – נראה טוב, נוח פחות.
אחד השינויים המעטים בקאמיק מאז השקתו הוא ציודו בגלגל הגה חדש ומודרני, כמו זה שבאוקטביה החדשה. הוא מוסיף למופע העדכני, הפקדים שעליו נאים ואיכותיים, אך תפעול מערך המידע דרכם פחות נוח. המחוונים המוקרנים נאים אך אינם שופעי תצוגות וסימון מצבי הניהוג אינו ברור מספיק.
 
המושב נעים ונוח לפרקי זמן סבירים, אך בסיסו ארוך עבורי והזווית בינו לבין המסעד גורמת לכך שהוא מעט מעייף בנסיעות ארוכות. תנוחת הנהיגה טובה אך אינה מאוד גבוהה.

סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו
 
מאחור המרחב טוב מאוד, מרווחי הראש והברכיים מכובדים ופתחי המיזוג מוסיפים הרבה. תא המטען, כיאה לסקודה, שימושי ונראה גדול ממה שעולה מנתון הנפח (363 ליטר), וכולל, כצפוי בדגם של סקודה, פטנטים שימושיים; כאן מדובר בחבילת רשתות מגוונת ושימושית.
 
מפרט הבטיחות עשיר וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. חלק ממערכות הבטיחות היסטריות מדי. 

סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו
 
מנוע, ביצועים
עם תחילת תנועה, אין הפתעות. מנוע ה-1.5 היעיל והחזק המייצר 150 כ"ס מתפקד כאן היטב ומביא לביצועים מצוינים. זו לא מכונית ספורט, אבל נתון האצה של 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש מצביע על כושר ממש טוב.  
 
המנוע מושך היטב בכל סל"ד, מייצר ביצועים נאים בכל מצב, ויכולת העקיפה, גם בעומס, טובה. בשל זמינות הכוח העדיפה, גם בשיוט פעולתו רגועה מזו של מנוע ה-1.0 ליטר. בין יתרונותיו פעולה נעימה יותר למערך הדימום/התנעה, גם בגלל שמדובר במנוע ארבעה צילינדרים ולא שלושה. פעולת התיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים זריזה תמיד, אך אינה רהוטה כל הזמן, בייחוד בנסיעה בקצב איטי מאוד.
 
צריכת הדלק טובה, ועמדה על 12.3 ק"מ/ל' ביום המבחן, ועל 16.4 ק"מ/ל' בטיול נינוח, ולפעמים אף טובה יותר.

סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו
 
נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה, וכמו בגרסת ה-1.0 ליטר שבחנו, אינה מתעלה; פני כביש מחוספסים במהירות עירונית מורגשים בתוך הרכב, המתלה האחורי אינו מטפל היטב בשיבושים גדולים ורעש המתלים מבליט זאת. בכבישים בין-עירוניים נוחות הנסיעה משתפרת, ועדיין חיבורים רוחביים ושיבושים גדולים עלולים להטריד. בכבישים מחוץ לעיר רעשי הכביש והרוח מורגשים.
 
העיצוב אינו משדר כי קאמיק הוא רכב שטח קשוח, אך הוא נעים לנסיעה בשבילים שאינם מאתגרים ומסתדר היטב גם על כאלה הזרועים אבנים קטנות.
 
היכולת הדינמית סולידית וההתנהלות בפניות צפויה. קאמיק יוצר תחושה שהוא קל יחסית, יכולתו בפניות גבוהה, הוא נענה היטב לפקודות היגוי ואחיזת הצמיגים גבוהה. התחושה מההגה חסרה במצב רגיל, אך במצב 'ספורט' מעט טובה יותר בזכות משקל נכון. בהינתן תוספת הכוח בגרסה זו, הייתי שמח בבלמים שיתמודדו טוב יותר בעומס מתמשך.

סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו
 
מחיר, תמורה
כאשר הקאמיק הגיע לכאן, מחירו שהחל ב-125,000 שקלים, היה גבוה ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. שנה אחרי הוא כבר אינו נראה כה יקר בגלל עליית המחירים של דגמים אחרים. גרסת ה-1.5 ליטר יקרה ב-6000 שקלים מה-1.0 ליטר, וזה פער סביר ובהחלט כדאי. אלא שברמת הגימור 'סטייל' מדובר כבר ברכב שמחירו 141,000 שקלים (146,000 לרכב ההדגמה). מנגד, אותה גרסה ברמת הגימור 'אמבישן', שמחירה 131,000 שקלים, בהחלט מספקת.
 
למרות המחיר צריך לזכור שקאמיק נושק לקטגוריה שמעל במרחב הפנים שלו, ומגובה באבזור רב וביכולת גבוהה. וגם אם הוא חסר משהו בעיצוב, נראה שצבע נכון יכול לחפות על כך.

סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו