סובארו XV 2021 החדש: רשימת גרסאות, מחירון
סובארו XV, אוט' 1.6 ל', 'קלאסיק' – 145,000 שקלים
סובארו XV, אוט' 1.6 ל', 'אייסייט' – 150,000 שקלים
סובארו XV, אוט' 2.0 ל', 'קרוסטרק' – 155,000 שקלים
סובארו XV, אוט' 2.0 ל', 'קרוסטרק פלוס' – 163,000 שקלים

רקע כללי
בתחילת 2017 הציגה סובארו את הדור הנוכחי, שני במספר, של רכב הפנאי הקומפקטי סובארו XV. העיצוב החיצוני דומה לזה של הדגם המקורי, אבל הרצפה חדשה, וגם זו מקורה באימפרזה. המפרט הטכני נראה זהה, אך לפי אנשי סובארו המנועים ותיבת ההילוכים שופרו.

הדור החדש של סובארו XV הגיע לישראל בדצמבר 2017, וב-2019 החל שיווקו של ה-XV בתקינה הצפון-אמריקאית הנקראת 'קרוסטרק'.

סובארו XV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

ביולי 2020 הכריזה סובארו על מתיחת פנים לגרסה האמריקאית של XV, ומעבר לעדכון קוסמטי צויד הרכב במנוע 2.5 ליטר חדש שמקורו בפורסטר. לפי שעה לא ידועים המפרט הישראלי והתאריך בו אמור להגיע XV המחודש.

בעמידה
העיצוב של XV נראה כמו משפחתית האצ'בק מוגבהת, ואין לו המופע האופייני לדגמי פנאי, כמו בסובארו פורסטר, למשל. עם זאת, התוצאה הסופית עדיין מצביעה על רכב פנאי שוחר שטח.

עיצוב סביבת הנהג פשוט, אבל איכות החומרים מספקת וטובה מזו שבדגם הקודם. עם זאת, פה ושם עדיין ניתן לפגוש במתגים פחות איכותיים, ואיכות ההרכבה לא מושלמת. הנדסת האנוש לא מצטיינת.
המרחב מאחור מפתיע לטובה ביחס למידות הרכב, עם הרבה מקום לשני נוסעים. מנהרת ההינע בולטת מדי ותפריע לנוסע במרכז. תא המטען קטן ביחס לדגמים דומים, ונפחו (345 ל') מקובל בדגמי פנאי קטנם.

סובארו XV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

אבזור הנוחות טוב למדי, גם אם אינו מצטיין. אבזור הבטיחות בגרסאות 'קרוסטרק' ו'אייסייט' נרחב, אך חבילה זו אינה מוצעת ברמות הגימור הנמוכות יותר. 

סובארו XV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
XV החדש משווק בישראל עם שני מנועי בנזין אטמוספריים: 1.6 ליטר, 114 כ"ס, 15.3 קג"מ; 2.0 ליטר, 152 כ"ס, 20 קג"מ. שניהם משודכים לתיבה רציפה, וההנעה בכל הגרסאות כפולה.

הביצועים בגרסת 1.6 ליטר פחות טובים מהמקובל בדגמי פנאי דומים, וסבירים כל זמן שאין צורך בכוח רב. הביצועים ב-2.0 ליטר מספקים, אך לא מעבר לכך. צריכת הדלק בשתי הגרסאות די דומה ועמדה על כ- 10 ק"מ/ל' ביום מבחן ממוצע.

סובארו XV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

נוחות הנסיעה טובה ברחובות העיר ובכבישים הבין-עירוניים ברוב תוואי הנהיגה, בזכות כיול מתלים מוצלח ומאוזן למדי. איכויות הנסיעה, לעומת זאת, פחות מוצלחות. רעשי רוח וכביש נוכחים מדי בתא הנוסעים, כבר ממהירויות נמוכות. המנוע נדרש לעיתים רבת לעבוד בסל"ד גבוה, ואז הוא רועש, כאשר התיבה הרציפה אחראית גם היא לאופי הפעולה של המנוע ש"רץ" למעלה.

היכולת הדינמית טובה, בזכות שילוב מוצלח של פעולת המתלים וההנעה הכפולה. אבל העיקר ברכב הזה הוא היא יכולת השטח הראויה שלו, שמפתיעה כל פעם מחדש בתנאים מאתגרים בזכות מרווח הגחון (22 ס"מ) ובעיקר מערכת ההנעה הכפולה, ורק זווית הגישה שאינה מבריקה בגלל מבנה הפגוש פוגמת בכך במעט.

סובארו XV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם

לסיכום
לסובארו XV סביבת נהג שעיצובה בסיסי, תא מטען קטן, הביצועים בינוניים (1.6 ל') עד סבירים (2.0), ורמת הרעשים בזמן הנסיעה מעל הממוצע. מנגד, הוא מציע ברמות הגימור הרלוונטיות מפרט אבזור ובטיחות עשירים, נוחות נסיעה טובה, יכולת דינמית מכובדת ובעיקר כישורי שטח טובים בהרבה מהמקובל בדגמים מקבילים ואף יקרים בהרבה. במחירו, שאינו נמוך, פונה הרכב למי שאכן רוצה לטייל עם רכב פנאי יותר עמוק בשטח.
 
סובארו XV 2021 החדש - חוות דעת
צילום: איתמר רותם