סקודה קאמיק 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
קאמיק 1.0 ל', 'אמבישן' – 125,000 שקלים
קאמיק 1.0 ל', 'סטייל' – 135,000 שקלים
קאמיק 1.5 ל', 'אמבישן' – 131,000 שקלים
קאמיק 1.5 ל', 'סטייל' – 141,000 שקלים
 
רקע כללי
סקודה קאמיק, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) של סקודה שהוצג ב-2019, גדול משמעותית לא רק מהדגמים המקבילים לו בקבוצת פולקסווגן, סיאט ארונה, פולקסווגן T-קרוס, אלא בקצת גם מקארוק, דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של סקודה עצמה. הבסיס של קאמיק הוא אותה רצפה המשרתת גם את סקאלה, ויש לו אותו בסיס גלגלים ארוך של 265 ס"מ.

סקודה קאמיק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם
 
במפרט ההנעה אין הפתעות: מנועי טורבו-בנזין 1.0 ליטר 115 כ"ס או 1.5 ליטר 150 כ"ס, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית. הדגם מוצע בשתי רמות גימור: 'אמבישן' ו'סטייל'.
 
בעמידה  
לקאמיק חזית אופיינית למשפחת סקודה, ולחלק האחורי מראה מיוחד ונאה, וחישוקי "17 נאים מוסיפים אף הם לעיצוב הכולל. קאמיק נראה גדול ביחס למקובל בקטגוריה (כי הוא כזה), אבל גם נמוך ו"סטיישני"; הוא אינו נראה רכב פנאי מובהק.  
 
סקודה קאמיק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

סביבת הנהג דומה בעיצובה לזו שבסקאלה, והיא נראית נאה מהמקובל בקטגוריה ואיכותה טובה. לאחרונה נוסף גלגל הגה חדש ומאוד יפה וניתן לקבל גג זכוכית ענק (5000 שקלים). גם דיפון הדלתות נאה, ובצד הנהג יש בו מסתור למטרייה. המולטימדיה החדשה של קבוצת פולקסווגן עם צג "8 מעשירה את האווירה וברוב סוגי השימוש היא נוחה לתפעול. חבל רק שחלק ממרכיבי התפעול של בקרת האקלים נעשה רק דרך הצג. ברמת הגימור 'סטייל' גם מחוונים מוקרנים המשדרגים את ההופעה וגם מפתח חכם. מפרט הבטיחות עשיר כבר בגרסה הבסיסית, וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים.

סקודה קאמיק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם
 
תנוחת נהיגה אינה גבוהה, כך שגם ממושב הנהג לא נוצרת התחושה האופיינית לדגמי פנאי. ליושבים מאחור מרחב מצוין, מושב נוח וגם פתחי אוורור. תא המטען, 363 ליטרים, גדול, נוח להטענה ולשימוש ושופע פתרונות אחסון.

סקודה קאמיק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם
 
בנסיעה  
לגרסת הכניסה מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים, תיבה דו-מצמדית, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10 שניות. השילוב הזה מסדר לקאמיק יכולת תנועה זריזה ברוב המצבים, כולל עקיפות מהירות, ורק תחת עומס כבד מורגשת מגבלת ההספק. לעיתים העברת התפוקה אינה חלקה, ובעיר מערך הדימום/התנעה פעלתן מדי, דבר המוצא ביטוי עם התנעת המנוע באופן לא נעים. מנוע ה-1.5 ל' (טורבו בנזין, 150 כ"ס) מציע כבר ביצועים טובים ממש, גם בעומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.6 ק"מ/ל' במקרה של המנוע הקטן, 12.3 ק"מ/ל' מכובדים במקרה של המנוע הגדול.
 
בעיר נוחות הנסיעה אינה מרשימה, גם כי פגמים קטנים ובינוניים מורגשים מדי וגם כי רעשי המתלים נשמעים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך שאון הכביש והרוח בולטים. בשבילי עפר הוא מתמודד באופן נאה עם אבנים קטנות.

סקודה קאמיק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן
 
לקאמיק יכולת דינמית טובה, הוא משלב אחיזה טובה עם תגובות צפויות וברורות להיגוי ולבלמים.
 
לסיכום  
כאשר החל שיווקו של קאמיק הוא היה יקר ממתחריו – החל מ-125,000 שקלים ועד 141,000 שקלים – אך כעת, עם ההתייקרות של דגמי פנאי קטנים, מחירו של קאמיק כבר אינו כה יוצא דופן. לכשעצמו, קאמיק משלב ממדים גדולים, מרחב טוב, ואבזור עשיר, ומדובר ללא ספק במתחרה בולט ביותר בקטגוריה.

סקודה קאמיק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן