יונדאי קונה 2021 המחודש — חוות דעת - אוטו

יונדאי קונה 2021 המחודש — חוות דעת

יונדאי קונה המקורי בעיצובו מוצע בשתי גרסאות — אחת לביצועים, אחת לחיסכון. הנה כל מה שצריך לדעת על יונדאי קונה 2021: מחירון, אבזור, מפרט טכני ועוד

יונדאי קונה 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
יונדאי קונה טורבו 1.6 ל' פרמיום' – 127,000 שקלים 
יונדאי קונה טורבו 1.6 ל' פרסטיג'' – 134,000 שקלים 
יונדאי קונה טורבו 1.6 ל' 'סופרים' – 137,000 שקלים
יונדאי קונה היברידי 1.6 ל' 'פרמיום' – 142,000 שקלים
יונדאי קונה היברידי 1.6 ל' 'פרסטיג'' – 143,000 שקלים
 
רקע כללי
יונדאי קונה היה הדגם הראשון של היצרנית הקוריאנית בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. הרכב הוצג בסוף 2017 בתערוכת פרנקפורט והגיע לישראל בתחילת 2018.

1634331
צילום: יואל פלרמן
 
קונה הוצע בתחילת דרכו בשוק המקומי עם מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר מוגדש 177 כ“ס, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה. ב-2019 החל שיווק גרסה עם הנעה קדמית בלבד ובמחיר נמוך יותר, ושיווק גרסת ההנעה הכפולה הופסק. ב-2020 החלה יונדאי בשיווק הגרסה ההיברידית של קונה: בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 141 כ“ס, תיבה דו-מצמדית 6 הילוכים, הנעה קדמית.
 
ב-2019 יונדאי קונה היה הרכב החמישי הנמכר בסגמנט עם 2303 מסירות. בספטמבר 2020 הוכרזה מתיחת פנים לדגם, ובמסגרתה נעשו שינויים בעיצוב החיצוני, בעיקר בשבכה, עדכונים קלים בתוך הרכב, מפרט הבטיחות שודרג ובעיקר חודש היצע המנועים. מנוע הטורבו-בנזין 1.0 ליטר שאינו משווק כאן מוצע עם תיבה דו-מצמדית (7 היל‘; רק ידנית קודם). מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר הוחלף במנוע חדש בנפח דומה ובהספק גבוה יותר, 198 כ“ס; גרסאות אלה מוצעות גם עם מערכת היברידית מתונה 48 וולט. יחידת ההנעה ההיברידית לא השתנתה. בשלב זה לא ידוע מתי יחל השיווק של הדגם המחודש בישראל.

1634339
צילום: יואל פלרמן
 
בעמידה
הדגם הנוכחי ישווק לפחות בחודשים הראשונים של 2021, וככל שמדובר בעיצוב החיצוני זה דבר לא רע. עיצובו של קונה נותר נועז ומקורי גם היום, והוא מושך מבטים בגרסאות הצביעה העליזות יותר. עיצוב סביבת הנהג פשוט מזה של העיצוב החיצוני. הנדסת האנוש טובה לרוב, החומרים מהם תא הנוסעים עשוי נוקשים, ואיכות ההרכבה טובה ואיכותית. תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית.
 
השורה השנייה אינה מהמרווחות בסגמנט ותספק משפחה צעירה. נפח תא המטען, 361 ליטרים, סביר לרכב כזה, ובהחלט מספק.

1634342
צילום: יואל פלרמן

בנסיעה
הגרסה הפופולרית של קונה היא זו המצוידת במנוע הטורבו 1.6 ליטר 177 כ“ס; זהו נתון הספק גבוה ביותר ביחס לדגמי פנאי קטנים וחריג בקטגוריה. הביצועים מצוינים בכל מצב, וקונה הוא רכב הפנאי הזריז ביותר בקבוצתו. לחובתה של יחידת הכוח הזו פעולה גסה לעיתים. יחידת ההנעה ההיברידית מעודנת יותר בפעולתה, הביצועים מרשימים פחות אך מספקים בפני עצמם, וצריכת הדלק, כצפוי, טובה משמעותית.
 
קונה מכויל על הצד הנוקשה של הסקאלה, ולכן נוחות הנסיעה אינה מצטיינת. נראה שהגרסה ההיברידית נוחה במעט, אך גם לה יכולת ספיגה בינונית למדי. היכולת הדינמית לעומת זאת מוצלחת וטובה ביחס למקובל בקטגוריה, במיוחד בגרסת הטורבו.

1633672
צילום: עזרא רפאל
 
לסיכום
קונה שלפני מתיחת הפנים מצטיין בעיצוב חוץ שנותר רענן ועדכני גם כיום, אבזור, ביצועים ללא תחרות בטורבו-בנזין וחסכנות בגרסה ההיברידית, יכולת דינמית טובה. הוא טוב פחות בעיצוב סביבת הנהג, המרחב מאחור, ונוחות הנסיעה, בייחוד בעיר, בינונית. מול אלה, רמת המחירים שלו סבירה ביחס לדגמי פנאי אחרים מסוגו, ונתון ההספק מעניק לקונה יתרון ייחודי ליצירת תמורה טובה.

1633673
צילום: עזרא רפאל

שווה לשקול גם:

}
מחיר
141900
החל מ- 1,498 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3019
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
416
רוחב
180
גובה
156
משקל
1430
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
361
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1143
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
38

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1591
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
141
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
27.0
סל"ד למומנט מירבי
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
160
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
25.6
צריכת דלק - עירונית
27.7
צריכת דלק - ממוצעת
26.6
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
21
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בקרת גלישה במדרון, זיהוי הולכי רגל, מערכת למניעת התהפכות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold"
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל

19 1

דגם יונדאי קונה
גרסה קונה 1.6 ל' טורבו (198 כ"ס), אוט', Premium
מחיר 127900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 210
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.2
נפח תא מטען (ליטר) 374
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 5. מה קורה במערכת? מזה הכתבות האלה?

    לא מעודכנים בחידושים 4 ינואר 2021, 21:07

  2. 4. הדגם המדובר KONA ELECTRIC שמוציא מ 64 קווט"ש 484 ק"מ נתון ברמה הגבוהה ביותר כמובן לא מוזכר באוטו המיושן וגם היבואן לא מביא אותו לארץ

    לבנט 4 ינואר 2021, 19:58