יונדאי קונה 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
יונדאי קונה טורבו 1.6 ל' פרמיום' – 127,000 שקלים 
יונדאי קונה טורבו 1.6 ל' פרסטיג'' – 134,000 שקלים 
יונדאי קונה טורבו 1.6 ל' 'סופרים' – 137,000 שקלים
יונדאי קונה היברידי 1.6 ל' 'פרמיום' – 142,000 שקלים
יונדאי קונה היברידי 1.6 ל' 'פרסטיג'' – 143,000 שקלים
 
רקע כללי
יונדאי קונה היה הדגם הראשון של היצרנית הקוריאנית בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. הרכב הוצג בסוף 2017 בתערוכת פרנקפורט והגיע לישראל בתחילת 2018.

1634331
צילום: יואל פלרמן
 
קונה הוצע בתחילת דרכו בשוק המקומי עם מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר מוגדש 177 כ“ס, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה. ב-2019 החל שיווק גרסה עם הנעה קדמית בלבד ובמחיר נמוך יותר, ושיווק גרסת ההנעה הכפולה הופסק. ב-2020 החלה יונדאי בשיווק הגרסה ההיברידית של קונה: בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 141 כ“ס, תיבה דו-מצמדית 6 הילוכים, הנעה קדמית.
 
ב-2019 יונדאי קונה היה הרכב החמישי הנמכר בסגמנט עם 2303 מסירות. בספטמבר 2020 הוכרזה מתיחת פנים לדגם, ובמסגרתה נעשו שינויים בעיצוב החיצוני, בעיקר בשבכה, עדכונים קלים בתוך הרכב, מפרט הבטיחות שודרג ובעיקר חודש היצע המנועים. מנוע הטורבו-בנזין 1.0 ליטר שאינו משווק כאן מוצע עם תיבה דו-מצמדית (7 היל‘; רק ידנית קודם). מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר הוחלף במנוע חדש בנפח דומה ובהספק גבוה יותר, 198 כ“ס; גרסאות אלה מוצעות גם עם מערכת היברידית מתונה 48 וולט. יחידת ההנעה ההיברידית לא השתנתה. בשלב זה לא ידוע מתי יחל השיווק של הדגם המחודש בישראל.

1634339
צילום: יואל פלרמן
 
בעמידה
הדגם הנוכחי ישווק לפחות בחודשים הראשונים של 2021, וככל שמדובר בעיצוב החיצוני זה דבר לא רע. עיצובו של קונה נותר נועז ומקורי גם היום, והוא מושך מבטים בגרסאות הצביעה העליזות יותר. עיצוב סביבת הנהג פשוט מזה של העיצוב החיצוני. הנדסת האנוש טובה לרוב, החומרים מהם תא הנוסעים עשוי נוקשים, ואיכות ההרכבה טובה ואיכותית. תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית.
 
השורה השנייה אינה מהמרווחות בסגמנט ותספק משפחה צעירה. נפח תא המטען, 361 ליטרים, סביר לרכב כזה, ובהחלט מספק.

1634342
צילום: יואל פלרמן

בנסיעה
הגרסה הפופולרית של קונה היא זו המצוידת במנוע הטורבו 1.6 ליטר 177 כ“ס; זהו נתון הספק גבוה ביותר ביחס לדגמי פנאי קטנים וחריג בקטגוריה. הביצועים מצוינים בכל מצב, וקונה הוא רכב הפנאי הזריז ביותר בקבוצתו. לחובתה של יחידת הכוח הזו פעולה גסה לעיתים. יחידת ההנעה ההיברידית מעודנת יותר בפעולתה, הביצועים מרשימים פחות אך מספקים בפני עצמם, וצריכת הדלק, כצפוי, טובה משמעותית.
 
קונה מכויל על הצד הנוקשה של הסקאלה, ולכן נוחות הנסיעה אינה מצטיינת. נראה שהגרסה ההיברידית נוחה במעט, אך גם לה יכולת ספיגה בינונית למדי. היכולת הדינמית לעומת זאת מוצלחת וטובה ביחס למקובל בקטגוריה, במיוחד בגרסת הטורבו.

1633672
צילום: עזרא רפאל
 
לסיכום
קונה שלפני מתיחת הפנים מצטיין בעיצוב חוץ שנותר רענן ועדכני גם כיום, אבזור, ביצועים ללא תחרות בטורבו-בנזין וחסכנות בגרסה ההיברידית, יכולת דינמית טובה. הוא טוב פחות בעיצוב סביבת הנהג, המרחב מאחור, ונוחות הנסיעה, בייחוד בעיר, בינונית. מול אלה, רמת המחירים שלו סבירה ביחס לדגמי פנאי אחרים מסוגו, ונתון ההספק מעניק לקונה יתרון ייחודי ליצירת תמורה טובה.

1633673
צילום: עזרא רפאל