אודי e-tron ספורטבק - מבחן דרכים - אוטו

לפני כשנה וחצי עוררה הגעתו של אודי e-tron, הרכב החשמלי הראשון של אודי בישראל, עניין רב, ודגם זה הוכתר כ"אוטו השנה של ישראל 2020". ההיצע החשמלי בסביבה יוקרתית זו, שכלל כבר אז את יגואר I-פייס, גדל מאז בדגם אחד, מרצדס EQC. אודי ישראל מצדה הרחיבה אותו בנובמבר 2020 לגרסת אודי e-tron ספורטבק שהוצגה בעולם בדיוק שנה קודם. 

גרסת ספורטבק ל-e-tron היא אותו מרכב עם סיומת קופה. בסיס הגלגלים (293 ס"מ) והאורך זהים (490 ס"מ), אך הגובה שונה במעט; הספורטבק נמוכה ב-4 ס"מ, ל-158 ס"מ. המפרט הטכני זהה – 2 מנועים חשמליים מייצרים 360 כ"ס (408 כ"ס ב"בוסט"), לתיבה הילוך יחיד, ההנעה כפולה ולרכב קפיצי אוויר.

מחירו של אודי e-tron ספורטבק הוא 546,500 שקלים; במפרט האבזור שלו, בין השאר, תאורת לד מלאה, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ועוד כיו"ב. הרכב שנבחן צויד בחבילת 'לקשרי' שמחירה 20,200 שקלים, לסך 566,700 שקלים, ובזו חישוקי "21, מערכת שמע של B&O, מצלמות היקפיות. 

1638510
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, נראות 
למרות שינויים בפגושים וביחידות התאורה, הספורטבק דומה מלפנים ל-e-tron אך עיצוב הצדדים חסר את ההופעה האלגנטית שיש לאחיו הבוגר ממנו. החלק האחורי המשופע, שאמור להביא מופע עם ניחוח ספורטיבי, לא נראה שרירי כמו ב-Q8 למשל. ייתכן שהצבע השחור של הרכב העלים את הקווים, ונטרל את קווי העיצוב של הספורטבק.

סביבת נהג, פנים הרכב 
הכניסה פנימה תפגיש את הנהג עם סביבת נהג נעימה לשהות ועשירה בביצוע כמו ב-e-tron רגיל. שילוב הגוונים המרגיע, האיכות הגבוהה של רוב המשטחים ושל הדיפון יוצרים אווירה של יוקרה. במרכז שני צגים, "10.1" ו-8.6", היוצרים יחד עם המחוונים המוקרנים וגלגל ההגה הנאה סביבת נהג מתקדמת ביותר. 

1638511
צילום: מערכת אוטו

הצג התחתון מוקדש לבקרת האקלים, ולמיקום קיצורי דרך והעליון לשליטה במערכות. בעוד השליטה הבסיסית נוחה לרוב, יש תכונות שלקוחות יגלו אותן אחרי שנים, ופריטים שימושיים כמו תפעול  מצב "הולד", או בחירת אופי בלימת המנוע מוסתרים היטב. בתחתית הצג התחתון "לחצנים" שדורשים לחץ חזק, לעיתים חזק מדי. זה יפה לעין, אבל הקרבה בין פקדים יכולה לגרום עם שינוי במצב ניהוג, למשל, גם להפעלת מיזוג. 

הרכב שש לדומם כאשר יוצאים ממנו, אבל עם הכניסה בקרת האקלים והתצוגות מופעלות לפני ההתנעה וזה מבלבל. תמונת המצלמות ההיקפיות איכותית ומשחקי ההדמיה שהצגים מאפשרים מרשימים, ועדיין מיקום הרכב ביחס למפגע לא תמיד ברור. תנוחת הנהיגה גבוהה, כמתבקש ברכב פנאי גדול. המושבים הקדמיים נאים, אבל משהו בריפוד המשענת בולט מדי וגרם לכך שהם נוחים פחות בנסיעה ארוכה. מערך הבטיחות שלם וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים.  

מאחור מרווח הרגליים מרשים, ואילו מרווח הראש מצטיין פחות, מחיר העיצוב, ולרשות הנוסעים יש פתחי אוורור אך לא בקרת אקלים. תא המטען גדול בנפחו (615 ליטר) ושימושי במבנהו ורק החלק שמתחת לרצפה מוצלח פחות. 

1638512
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
לספורטבק כאמור אותו מערך הנעה כמו ב-e-tron הרגיל: 2 מנועים חשמליים מייצרים 360 כ"ס לשימוש רגיל, 408 כ"ס בפרץ כוח ("בוסט") של 8 שניות. במצב זה הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, והמהירות המרבית בכל מקרה היא 200 קמ"ש. לרכב סוללות 95 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 381 ק"מ (WLTP).

חטיבת הכוח חזקה ואופי הפעולה שלה נעים. יחסית, היא פחות מרשימה ביציאה נמרצת מהמקום ויותר בהאצות ביניים בהן קל לשכוח שיש אפילו מצב 'ספורט' מחוזק. במצב 'ספורט' הרכב נמרצת, חד וגם מהנה יותר, וחבל רק שהוא גם גוזל אנרגיה.

פקדים מאחורי ההגה, כמו פקדי הילוכים, שולטים בבלימת המנוע ועושים זאת בשתי רמות. במצב 'אוטומטי' הבלימה הטוענת מופעלת במצב גלישה כאשר הרכב מזהה כי לפניו נע רכב איטי ממנוע. 

1638518
צילום: מערכת אוטו

בעיר נשמעות לפעמים "שריקות חשמליות", ובאופן מוזר בתמרוני חניה וזחילה העברת הכוח אינה זורמת באופן חלק ומדויק. דבר זה מקשה בחניות, והרכב עשוי גם להידרדר מעט. הבורר הנאה דורש אף הוא הסתגלות, מכיוון שבהעברות מהירות אינו מגיע תמיד למצב הרצוי. 

והטווח? עם ההתנעה דיווח המחשב על 347 ק"מ. באזור הצפון, אחרי שעברנו 161 ק"מ בקצב רגיל, נותרו 139 כך שטווח כולל של 300 ק"מ נראה סביר בהחלט. שפע הכוח גרר אותנו להשתובב בקטע קצר ("רק 22 ק"מ המפקד"), ולכן כאשר הגענו לצומת כח אחרי שעברנו 199 ק"מ נותרנו עם 48 ק"מ ו-20% סוללה, שהייתה מעניקה לנו 60 ק"מ אם היינו נוהגים באופן מתון.  

מכסה פתח הטעינה ב-e-tron נפתח בטקסיות מרשימה, אך אינו נראה חסון. בזכות העמדה המהירה של ג'ינרג'י הגענו ל-92% סוללה אחרי שעה ורבע. בנסיעה ללא מזגן הגענו לבית אחרי 180 ק"מ, כאשר הטווח שנשאר עמד על 110 ק"מ, לסך כולל של 290 ק"מ לאחר הטעינה, כ-320 ק"מ כאשר הסוללה מלאה.  

1638513
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות 
מערך המתלים הכולל קפיצי האוויר שופע מצבים וגבהים ומביא לאיכות נסיעה טובה. במצב 'נוח', הרכב אינו מרוסן מספיק והעדפתי את מצב 'אוטומט'. בשניהם כביש מחוספס מגוהץ היטב, אך על שיבושים בינוניים וגדולים, בייחוד בעיר, הרכב זז מדי והוא "עסוק" מדי; הרכב נוח לרוב, אבל פגמים מסוימים מורגשים מדי. בשביל הפתיע ה-e-tron בהתנהלות נעימה – עד שמגיעים לבורות הגדולים. רעשי הכביש מוחרשים היטב, ומסייעים ליצירת אווירהנ נינוחה המועצמת בגלל השקט באגף המנועים.  

לספורטבק יכולת טובה בפניות מהירות אבל משקלו (2555 ק"ג) מורגש ופוגע, כמו ההיגוי הקל, בנכונות לקחת אותו לקצה, בולט במיוחד בפניות הדוקות, עניין שאין בו טעם כלל ברכב כזה; אחרי הכל לדחוק מכונית שמשקלה שניים וחצי טון בפיתולים אינו בדיוק מרשם להנאה, ועל כבישים עם אספלט פגום בולט הריסון שאינו מושלם, ואז פשוט לוקחים צעד אחד אחורה. 

המשקל מורגש גם במרחקי הבלימה שנדרשים, אם-כי אין כל בעיה בשימוש יום-יומי. המינון אינו מושלם, מכיוון שהבלמים עוברים מהר וחד מדי מפעולה עדינה לאגרסיבית.  

1638515
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
אהבנו את e-tron, קשה שלא. מדובר ברכב נעים, עשיר ומפנק. נכון, כמו רוב הכלים חשמליים הוא עדיין מוגבל, בייחוד כאשר זוכרים שלא מדובר ברכב עירוני אלא בכלי חזק, מהיר ויקר. 

לא חשנו ביתרון מהותי של גרסת ספורטבק של e-tron על-פני הגרסה הרגלה, אפילו לא בעיצוב. מצד שני פער המחיר קטן, רק 26,500 שקלים, כך שהוא לא זה שיפריע למי שירצה גרסה זו בגלל עיצובה. 

בכל מקרה, במחיר 566,700 שקלים מדובר ברכב יקר לכשעצמו, ובמקרה של e-tron הוא מעלה געגוע לתקופה בה הדגם נמכר ב-390,000 שקלים.

1638516
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
546500
החל מ- 5,769 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
12554
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2001
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ) WLTP
381

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

}
אורך
490
רוחב
193
גובה
158
משקל
2555
בסיס גלגלים
293
נפח תא מטען (ליטר)
615
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
255/50/20

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
סוג מנוע
חשמלי
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
408
סל"ד להספק מירבי
מומנט מירבי (קג"מ)
67.7
סל"ד למומנט מירבי
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
5.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

טעינה חשמלית

}
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ) WLTP
381
טווח נסיעה חשמלי במבחן אוטו (ק"מ)
290
זמן טעינה ביתית AC
09:00
קצב טעינה מהירה AC (קילו וואט)
אפשרות לטעינה מהירה DC

אין

זמן טעינה מהירה DC (שעות)
00:30
קצב טעינה מהירה DC (קילו וואט)
צריכת חשמל (וואט לק"מ)
252.4
הספק סוללה (קוט"ש)
קיבולת סוללה (קוט"ש)
95
האם חיבור תלת פאזי

אין

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, התרעת תנועה חוצה מאחור, מראות צד ופנים מתכהות אוטומטית נגד סינוור

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold", הגה בעל יחס תגובה משתנה, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך צבעוני "12.3, מתלי אוויר אדפטיביים, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית, חלונות אחוריים כהים
אבזור נוסף בתשלום
חבילת Luxury הכוללת: מערכת שמע Bang & Olufsen עם 16 רמקולים, שליטה על מערכת השמע מהמושבים האחוריים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות עם מבט על, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חישוקי 265/24/21

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

15 1

דגם אודי e-tron ספורטבק
גרסה e-tron ספורטבק, אוט', Advanced, 4x4
מחיר 546500
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 5.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת
נפח תא מטען (ליטר) 615
דרגת זיהום אוויר 1

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 19. 18 תודה לשמרנים שבוחרים ביבי ומפחדים משינוי אתה מתכוון

    אסף 15 ינואר 2021, 11:58

  2. 16. ה אי טרון אחד הרכבים הכי נמכרים באירופה ב 2020 יותר מ 17000 נמכרו נהגים סופר מרוצים

    חיים 12 ינואר 2021, 03:02

  3. 15. את אי טרון טוענים בעמדה מהירה עד 80 אחוז בלבד אחכ זה בכל מקרה טעינה איטית לכן כדאי בבית

    בעלים 12 ינואר 2021, 03:01

  4. 14. איך הכתב מטעין שעה ורבע בעמדה מהירה? מה הוא לא מבין ברכב חשמלי?

    מוזר 12 ינואר 2021, 02:56

  5. 13. הרכב הכי טוב שקניתי

    חיים אבוטבול 12 ינואר 2021, 02:54

  6. 11. הרכב הטוב ביותר בשוק החשמלי בארץ כרגע

    רחמים 11 ינואר 2021, 21:35

  7. 10. איך נותנים לכתבים שאין להם מושג ברכב חשמלי לבחון רכב? זה בזבוז זמן וגם הרס של הבטריה לטעון לאט אחרי 80 אחוז אפשר במטען ביתי

    שמעון 11 ינואר 2021, 21:35

  8. 9. הכתב לא מבין ברכב חשמלי אחרי 80 אחוז הטעינה המהירה נעצרת ולכן טעות שהטעין עד 92 אחוז

    שרעבי 11 ינואר 2021, 21:28

  9. 7. מי זה אודי ?

    חמודי 11 ינואר 2021, 18:23

  10. 6. כנראה הקנייה הכי טובה בשוק כרגע חוץ מטסלה 3

    צורף 11 ינואר 2021, 15:33

  11. 5. נדמה שהכתב לא הבין מה זה בלימה רגנרטיבית בלימה שטוענת את המצברים אפשר גם לבטל את זה לבלימה רגילה

    תביאו כתבים שמבינים ברכב חשמלי 11 ינואר 2021, 15:31

  12. 4. כשיודעים לנהוג ויודעים להטעין נכון עם 95 קווטש אפשר לנהוג בקלות בין 400-500 ק"מ

    תומר עציון 11 ינואר 2021, 15:30

  13. 3. הכתב גילה בורות כשהטעין את הרכב שעה ורבע ברצף בטעינה מהירה. בטסלה למשל הטעינה המהירה נפסקת אוטומטית אחרי חצי שעה כדי למנוע מאנשים שאין להם מושג להרוב את הבטרייה

    שימי 11 ינואר 2021, 15:29

  14. 2. אחלה רכב הקנייה הטובה בשוק הרכב כרגע רק כמובן לא רלוונטי לרוב האוכלוסייה וצריך שיהיו רכבים טובים זולים עם 400-500 קמ טווח

    דני 11 ינואר 2021, 15:27

  15. 1. הדגם ממש לא "מוגבל" יש לו טווח 400 קמ וטעינה סופר מהירה בחצי שעה הכתבים מוגבלים בהבנתם

    גדעון 11 ינואר 2021, 15:26