פיג'ו 2008 - מבחן דרכים (דיזל) - אוטו

עבור פיג'ו 2008 שמור מקום מיוחד בשוק הרכב הישראלי. זה הדגם היחיד שמוצע בארץ עם שלושה סוגי מנוע: בנזין, חשמל, דיזל. ולאחר שבחנו את שתי הגרסאות הראשונות הגיע הזמן לבחון את זו שמחזיקה בתואר: "רכב הפנאי הקטן היחיד בארץ המוצע עם מנוע דיזל", כעת ברמת הגימור 'פרמיום'. 

הרכב, שמחירו מתחיל ב-135,000 שקלים ב'אקטיב', מצויד במנוע הטורבו-דיזל 1.5 ליטר המוכר של קבוצת הרכב הצרפתית PSA כאן, בגרסת 130 כ"ס. רמת הגימור 'פרמיום', שמחירה 139,000 שקלים, מוסיפה חישוקי "17 במקום "16, מחוונים מוקרנים, מפתח חכם ועוד.

1638630
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, נראות 
העיצוב של פיג'ו מנצח, ולמרות שהדגם כבר נפוץ בכביש הרכב עדיין מושך מבטים, בייחוד כאשר הוא צבוע באדום המטאלי שקיבלנו. החישוקים הנאים ותאורת הלד מוסיפים להופעה.

ייתכן שבשילוב צבע זה יהיה מי שיחשוב שהשבכה מוחצנת מדי. לגרסת הדיזל שהתייצבה למבחן מראה כמעט זהה לזה של גרסאות הבנזין המקבילות. ההבדל החיצוני הוא בקצה המפלט שהוא יחיד, עגול וקטן יחסית לעומת שניים בולטים בבנזין.

סביבת נהג, תא נוסעים   
מבנה סביבת הנהג, מבוססת על גלגל הגה קטן נמוך ולוח מחוונים מעליו ("i-קוקפיט"), ומתחברת לצג המולטימדיה במרכז, דומה בעיקרון לזו שבדגמי פיג'ו האחרים, ויוצרת גם כאן מופע עדכני ומושך.  

1638631
צילום: מערכת אוטו

הירידה לפרטים, כבר אמרנו בעבר, מעט פחות מרשימה. כך דיפון הדלתות הנוקשה למגע, או החומר דמוי עור המשולב במושבים ובדיפון. התצוגה במחוונים המוקרנים תלת-ממדית אבל מעט מקושקשת וקשה למצוא סידור שהוא קלאסי, ברור וקריא.  

לחצן ההתנעה דורש כרגיל לחיצות ארוכות מדי. נגיעה בצג המולטימדיה תגלה שלמרות הדמיון במבנה לזה שב-3008 הצג בתוך המסגרת קטן מזה שבאח הגדול, ותמונת המצלמה אינה איכותית. בקרת האקלים היא חד-אזורית ותפעולה, כמו תפעול פרטים אחרים, אינו אינטואיטיבי. בנוסף, פרטים כמו ניתוק מערך הדימום/התנעה או שינוי הבהירות דורשים חיטוט במערכת, וההיגיון הצרפתי לא תמיד ברור. גם מתגים חיצוניים, כמו זה שאחראי על ניתוק תיקון ההיגוי, מוסתרים במיקום לא מוצלח.

מושב הנהג נוח, ותנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת תחושה כי הרכב גדול ממה שהוא, ויהיו כאלה שימצאו שהראות לפנים מעט מוגבלת.

1638629
צילום: מערכת אוטו

האבזור כרגיל עשיר וכולל מפתח חכם שמופעל רק מידית דלת הנהג אך גם עם קרבה כללית לרכב (לא כולם יאהבו זאת). במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב שפעולתו אגרסיבית, בקרת שיוט אדפטיבית.

המרחב מאחור מכובד, ומרווחי הראש והברכיים טובים. עם זאת המושב שם מעט נמוך וחבל שאין פתח אוורור. לתא המטען נפח גדול ומבנה מאוד שימושי. 

מנוע, ביצועים  
מנוע הטורבו-דיזל 1.5 ליטר מייצר הספק של 130 כ"ס, כמו בטורבו-בנזין 1.2 ליטר, ומומנט של 30.6 קג"מ – 7.2 קג"מ ו-30% יותר מאשר מנוע הבנזין. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.3 שניות.

1638627
צילום: מערכת אוטו

ההתנעה חושפת טרטור דיזל לא חזק אך ברור, וזה נעלם אט אט ככל שהמהירות עולה, ובשיוט מתגלה חטיבת כוח נעימה. פעולת חטיבת כוח אינה נמרצת, והיא במיטבה בהאצות מתונות ונטולות מאמץ. כרגיל בדיזל המנוע אינו אוהב לטפס לסל"ד גבוה ומצערת מעוכה פחות מחמיאה לו. 

התיבה האוטומטית עלולה ליצור תחושה שהיא "עסוקה", כאשר לא פעם נשמע שהיא מתעכבת מדי בהילוך נמוך והעברות ההילוכים לעיתים מורגשות. פעולת מערך הדימום/התנעה מטרידה פחות מאשר במנוע הבנזין 3 צילינדרים, ועדיין מדובר במערך פעלתן שיכול להתנגש ברצון ליציאה מיידית מעמידה בהמתנה בצומת, למשל. 

צריכת הדלק מצוינת, ועמדה בין 15.3 ק"מ/ל' בתוואי מבחן בתנאי עומס, דרך 17.5 ק"מ/ל' בנסיעה רגילה, ולמעלה מ-20 ק"מ/ל' בשיוט ללא מזגן. כאשר נראה שמנועי דיזל הם זן הולך ונעלם, גרסה זו מזכירה את יתרונותיהם, ולזו גם ציון ירוק 4. השילוב בין חיסכון, כוח זמין וטווחי נסיעה ארוכים באמת מרשים.

1638626
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות 
בעיר, חלק מהשיבושים האופייניים ודווקא הקטנים, מורגשים יותר מהצפוי, ואליהם מצטרפים רעשי מתלים. עם זאת, אלה אינם מציקים באמת. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה, והרכב מתגבר טוב יותר על פגמים. הרכב אינו משדר חוסן בנסיעה בשבילים, אבל הוא נע עליהם באופן נעים, גם אם אבנים מסוימות מורגשות. רעשי הכביש והרוח נשמעים ברמה סבירה.

היכולת הדינמית טובה, מאפשרת לרכב לזרום בקצב מצוין בין פניות, והצמיגים מעניקים לו אחיזה גבוהה. ההגה, על ממדיו הקטנים וכישורי ההפניה שלו, מפתה לדבר נהיגה, בייחוד במצב 'ספורט', עם משקל שנראה בתחילה ממש נכון. עם זאת, לעיתים הוא נעשה כבד מדי סביב המרכז והדבר מתרחש באופן מעט מלאכותי. אמנם, חשנו שהרכב מעט רגיש לרוחות צד, אבל יום המבחן היה סוער. הבלמים חסרו מעט בעצמה. 

1638632
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
אופי הפעולה הרגוע של גרסת הדיזל הולם את 2008, וזו יוצרת רכב נעים לנסיעות ארוכות, גם אם לעיתים מעט רועש בזחילה עירונית.

מחירו, 139,000 שקלים, מעט יקר ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים, אך הפער לעומת גרסת הבנזין באותה רמת גימור, 4000 שקלים, אינו מוגזם והשילוב של עיצוב, אבזור וחיסכון בצריכה יוצר עוד גרסה מוצלחת ל-2008. וכאשר מדובר ברכב פנאי קטן מונע דיזל – לגרסה זו אין כרגע מתחרים בשוק. 

1638633
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
142990
לקבלת הצעה
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3546
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
430
רוחב
177
גובה
155
משקל
1310
בסיס גלגלים
260.5
נפח תא מטען (ליטר)
405
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/65R16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
3700
מומנט מירבי (קג"מ)
30.6
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
193
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
23.8
צריכת דלק - עירונית
28.5
צריכת דלק - ממוצעת
26.3
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
18
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
8
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית, מראת פנים מתכהה נגד סינוור, גימור פנים דמוי קרבון, תוספת שני שקעי USB מאחור, משענת יד בין המושבים הקדמים, פנסי ערפל עם פונקציית תאורה בפנייה
אבזור נוסף בתשלום
גג שמש נפתח

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

9 1

דגם פיג'ו 2008
גרסה 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, 130 כ"ס, Active
מחיר 128990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 405
דרגת זיהום אוויר 8

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 12. מה יש להגיד ביביסט אומלל רפה שכל מי שחושב שדיזל עדיף על היברידי או חשמל

    עולב 15 ינואר 2021, 08:36

  2. 11. עדיף MG HS היברידי גם יותר זול וגם 55 ק"מ לליטר

    גד 15 ינואר 2021, 08:35

  3. 10. מי יקנה ממכם דיזל משומש עוד 5 שנים? הכל הולך לכיוון חשמל תקנו טסלה או GAC סיני חבל על כספכם

    שימי 15 ינואר 2021, 07:19

  4. 6. רק במזרח התיכון עדיין מתלהבים מבנזין ודיזל

    חחחחח 14 ינואר 2021, 17:23

  5. 5. הכי נכון והכי הגיוני, חסכוני באמת= דיזל!!

    רם 14 ינואר 2021, 16:49