ניסאן אלטימה 2021 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות
ניסאן אלטימה, 2.5 ל', SV – מ-169,990 שקלים
ניסאן אלטימה, 2.5 ל', SL – מ-181,990 שקלים
 
רקע כללי
ניסאן אלטימה אולי פחות מוכרת בישראל אבל בארה"ב היא מהמכוניות הנמכרות ביותר של ניסאן, כשבשנים מסוימות היא היתה הנמכרת ביותר. אלטימה היא משפחתית גדולה, ובשוק האמריקאי – שוק היעד העיקרי שלה – היא מתחרה במכוניות דוגמת טויוטה קאמרי, הונדה אקורד ויונדאי סונטה.
זהו כעת דורה השישי כששיווקה בארה"ב החל בסתיו 2018 ולישראל הגיעה ביולי 2019. תחילה עם מנוע אחד וברמת גימור אחת, כשביוני 2020 הצטרפה רמת גימור נוספת עשירה יותר.
 
בעמידה
הדור החדש מאמץ עיצוב מוחצן יותר בסגנון הקו הנוכחי של ניסאן, עם קווים עגלגלים ושריריים וסבכת V גדולה ובולטת. זה מעניק למכונית הופעה אגרסיבית והמון נוכחות.

ניסאן אלטימה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: בני דויטש

אלטימה מבוססת על פלטפורמת משודרגת של קודמתה, שמשרתת מגוון דגמים בקונצרן רנו-ניסאן, ובהן גם את ניסאן מקסימה – אחותה הגדולה. למעט הגובה שהתכווץ ביחס לקודמתה בכ-2.5 ס"מ ל-144 ס"מ, שאר הממדים גדלו: אורכה גדל בארבעה ס"מ ל-490, רוחבה בשני ס"מ ל-185 ובסיס הגלגלים בכחמש ס"מ ל-282. בזכות הרוחב ובסיס הגלגלים הגדולים יותר, חלל הנוסעים מרווח מבעבר. מנגד הגובה שהצטמצם, והעיצוב המשתפל של הקורה האחורית גוזלים מעט ממרחב הראש של היושבים מאחור. תא המטען מציע נפח נאה של 436 ליטר.

מראה תא הנוסעים לא מוחצן כמו זה החיצוני, ומורגש שלא נעשה כאן ניסיון לייצר אווירה יוקרתית כלשהי, כמו שקיים בחלק ממובילות הסגמנט. זה נגלה בחלק ממשטחי הפלסטיק הנוקשים, בתצוגה הפשוטה של מערכת המולטימדיה ובפקדים מסוימים. אבל סה"כ תא הנוסעים נאה ומאובזר במיני מותרות.

ניסאן אלטימה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: בני דויטש

יש שתי רמות גימור, ובשתיהן נמצא מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב "בשטח מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור. אבל הרמה הבסיסית מחסירה התרעת סטייה מנתיב ולכן מחייבת התקנת מערכת בהתקנה מקומית ('מובון'). רמת הגימור הגבוהה מוסיפה את החסר וגם תיקון סטייה נתיב ועוד אבזור בטיחות ונוחות.
 
בנסיעה
יש רק יחידת כוח אחת: 2.5 ליטר, 4 צילינדרים, ותיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. זו אותה יחידת כוח שהיתה בדור הקודם, לאחר שעברה שידרוג וכעת מפיקה 188 כ"ס. אלה מאפשרים לאלטימה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות ולהציג ביצועים טובים. לתיבה מעיו פעולה מדורגת, והיא מעט איטית בתגובתה. רעש המנוע, כרגיל עם תיבות רציפות, מוחשי תחת עומס, אבל הצליל אינו מפריע. צריכת הדלק טובה, ונעה בין 11.5 ק"מ/ל' ביום מבחן מאמץ ו-14.7 ק"מ/ל' בנהיגה רגועה יותר.

ניסאן אלטימה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: בני דויטש

הכיול הרך של הבולמים משכך היטב שיבושים קטנים, ומצליח פחות על פגמים גדולים או רצף שיבושים. סה"כ נוחות הנסיעה טובה ברוב תנאי הדרך. רעשי כביש נשמעים, כשרוח ומנוע פחות.

הכיול הרך שהחמיא לנוחות הנסיעה, פחות מצליח לרסן את תנודות המרכב, ויחד עם הגה קל מידי, מקבלים מכונית עם התנהגות כביש מספקת, לא מעבר לזה.
 
סיכום
חלק ממובילות הסגמנט ניסו לעורר את המכירות הדועכות בקבוצה עם אווירה יוקרתית. הדור השישי של ניסאן אלטימה אינו כזה, ולכן אולי יתקשה מולן. יותר מכל אלטימה משדרת שהיא מכונית "מרכז השדה" עם חבילה מעניינת. חבילה שמורכבת מעיצוב נאה, מחטיבת כוח יעילה וחסכונית, וברמת הגימור הבכירה – שגם עדיפה מבין השתיים – גם מרשימת אבזור עשירה.

ניסאן אלטימה 2021 החדשה - חוות דעת
צילום: בני דויטש