ניסאן אלטימה 2021 החדשה - חוות דעת - אוטו

ניסאן אלטימה 2021 החדשה - חוות דעת

ניסאן אלטימה מכוונת היישר ללב קטגוריית המשפחתית הגדולות ומציעה תבלון אמריקאי. כל מה שצריך לדעת על ניסאן אלטימה 2021 כולל מחירון מעודכן, רשימת גרסאות, חוות דעת מלאה ועוד

ניסאן אלטימה 2021 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות
ניסאן אלטימה, 2.5 ל', SV – מ-169,990 שקלים
ניסאן אלטימה, 2.5 ל', SL – מ-181,990 שקלים
 
רקע כללי
ניסאן אלטימה אולי פחות מוכרת בישראל אבל בארה"ב היא מהמכוניות הנמכרות ביותר של ניסאן, כשבשנים מסוימות היא היתה הנמכרת ביותר. אלטימה היא משפחתית גדולה, ובשוק האמריקאי – שוק היעד העיקרי שלה – היא מתחרה במכוניות דוגמת טויוטה קאמרי, הונדה אקורד ויונדאי סונטה.
זהו כעת דורה השישי כששיווקה בארה"ב החל בסתיו 2018 ולישראל הגיעה ביולי 2019. תחילה עם מנוע אחד וברמת גימור אחת, כשביוני 2020 הצטרפה רמת גימור נוספת עשירה יותר.
 
בעמידה
הדור החדש מאמץ עיצוב מוחצן יותר בסגנון הקו הנוכחי של ניסאן, עם קווים עגלגלים ושריריים וסבכת V גדולה ובולטת. זה מעניק למכונית הופעה אגרסיבית והמון נוכחות.

1620926
צילום: בני דויטש

אלטימה מבוססת על פלטפורמת משודרגת של קודמתה, שמשרתת מגוון דגמים בקונצרן רנו-ניסאן, ובהן גם את ניסאן מקסימה – אחותה הגדולה. למעט הגובה שהתכווץ ביחס לקודמתה בכ-2.5 ס"מ ל-144 ס"מ, שאר הממדים גדלו: אורכה גדל בארבעה ס"מ ל-490, רוחבה בשני ס"מ ל-185 ובסיס הגלגלים בכחמש ס"מ ל-282. בזכות הרוחב ובסיס הגלגלים הגדולים יותר, חלל הנוסעים מרווח מבעבר. מנגד הגובה שהצטמצם, והעיצוב המשתפל של הקורה האחורית גוזלים מעט ממרחב הראש של היושבים מאחור. תא המטען מציע נפח נאה של 436 ליטר.

מראה תא הנוסעים לא מוחצן כמו זה החיצוני, ומורגש שלא נעשה כאן ניסיון לייצר אווירה יוקרתית כלשהי, כמו שקיים בחלק ממובילות הסגמנט. זה נגלה בחלק ממשטחי הפלסטיק הנוקשים, בתצוגה הפשוטה של מערכת המולטימדיה ובפקדים מסוימים. אבל סה"כ תא הנוסעים נאה ומאובזר במיני מותרות.

1620934
צילום: בני דויטש

יש שתי רמות גימור, ובשתיהן נמצא מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב "בשטח מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור. אבל הרמה הבסיסית מחסירה התרעת סטייה מנתיב ולכן מחייבת התקנת מערכת בהתקנה מקומית ('מובון'). רמת הגימור הגבוהה מוסיפה את החסר וגם תיקון סטייה נתיב ועוד אבזור בטיחות ונוחות.
 
בנסיעה
יש רק יחידת כוח אחת: 2.5 ליטר, 4 צילינדרים, ותיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. זו אותה יחידת כוח שהיתה בדור הקודם, לאחר שעברה שידרוג וכעת מפיקה 188 כ"ס. אלה מאפשרים לאלטימה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות ולהציג ביצועים טובים. לתיבה מעיו פעולה מדורגת, והיא מעט איטית בתגובתה. רעש המנוע, כרגיל עם תיבות רציפות, מוחשי תחת עומס, אבל הצליל אינו מפריע. צריכת הדלק טובה, ונעה בין 11.5 ק"מ/ל' ביום מבחן מאמץ ו-14.7 ק"מ/ל' בנהיגה רגועה יותר.

1620924
צילום: בני דויטש

הכיול הרך של הבולמים משכך היטב שיבושים קטנים, ומצליח פחות על פגמים גדולים או רצף שיבושים. סה"כ נוחות הנסיעה טובה ברוב תנאי הדרך. רעשי כביש נשמעים, כשרוח ומנוע פחות.

הכיול הרך שהחמיא לנוחות הנסיעה, פחות מצליח לרסן את תנודות המרכב, ויחד עם הגה קל מידי, מקבלים מכונית עם התנהגות כביש מספקת, לא מעבר לזה.
 
סיכום
חלק ממובילות הסגמנט ניסו לעורר את המכירות הדועכות בקבוצה עם אווירה יוקרתית. הדור השישי של ניסאן אלטימה אינו כזה, ולכן אולי יתקשה מולן. יותר מכל אלטימה משדרת שהיא מכונית "מרכז השדה" עם חבילה מעניינת. חבילה שמורכבת מעיצוב נאה, מחטיבת כוח יעילה וחסכונית, וברמת הגימור הבכירה – שגם עדיפה מבין השתיים – גם מרשימת אבזור עשירה.

1620927
צילום: בני דויטש

שווה לשקול גם:

}
מחיר
181990
החל מ- 1,921 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
4514
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2021

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
490
רוחב
185
גובה
144
משקל
1492
בסיס גלגלים
282
נפח תא מטען (ליטר)
436
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
61

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
235/40/19

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
2488
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
188
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
24.8
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
13.9
צריכת דלק - עירונית
9.9
צריכת דלק - ממוצעת
11.3
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
8.6
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת התרעה לזיהוי הולכי רגל 360° מעלות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש רגיל
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold", גלגל הגה מחומם ומתכוונן לגובה ולעומק, מראה אחורית מתכהה אוטומטית, תאורת קריאה קדמית ואחורית, תא למשקפיים, מחזיקי כוסות קדמיים ואחוריים, ידיות בגימור כרום
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו

1 1

דגם ניסאן אלטימה
גרסה אלטימה 2.5 ל', אוט', SV
מחיר 169990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 13.5
נפח תא מטען (ליטר) 436
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 11. טסלה!!!!!

    דן 8 פברואר 2021, 22:44

  2. 10. יש קורונה אין עבודה אין פרנסה חיים על לחם בקושי מהיכן ניסן?

    ! 31 ינואר 2021, 19:54

  3. 8. לא מתקרבת לטויוטה אוונסיס

    מיקו 29 ינואר 2021, 08:52

  4. 5. גיסנו מ 4 מה חשבת שהם יסעו בטסלות כמו אצלכם? אתה מדבר על חבורת שמרנים שמפחדים להחליף ראש ממשלה 30 שנה לבנטינים כמו השכנים שלהם אוהבים כוח וכוחנות

    דני 23 ינואר 2021, 12:42

  5. 4. וואו איזה מדינת עולם שלישי עדיין משתמשים פה במנועי בעירה פנימית? לא מספיק חם לכם שם?

    נורווגי 23 ינואר 2021, 12:39