מיני קאנרימן - מבחן דרכים (ALL4 PHEV, מתיחת פנים) - אוטו

מיני קאונטרימן, שהוצג ב-2010, היה ראשון בביתו במספר תחומים: רכב פנאי, הנעה כפולה. ב-2016, עם הצגת הדור השני והעכשווי, הוא עלה לקטגוריה הקומפקטית, וביולי 2017 היה לחלוץ גם עם הנעה היברידית-נטענת. קאונטרימן עבר מתיחת פנים ב-2020 וגרסה מחודשת זאת הגיעה לכאן בסוף השנה החולפת.  

הדגם שהוצג חולק אותה רצפת הנעה קדמית (UKL), בסיס גלגלים של 267 ס"מ, ואותן חטיבות כוח המשרתות גם את דגמי הפנאי הקומפקטיים של ב.מ.וו, X1 ו-X2 – כולל אלה ההיברידיות-נטענות. 

חידושים, שינויים
קאונטרימן הנטען הגיע לכאן לפני שלוש שנים וצויד בחטיבת הכוח העכשווית לפני כשנה. ביחידה זו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 125 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים ואלה מניעים את הגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי המייצר 95 כ"ס מניע את האחוריים, להנעה כפולה, ולהספק משולב של 220 כ"ס. למנוע החשמלי, אגב, הספק גדול ממה שהיה לקופר S המקורית והאגדית. קאונטרימן מוצע בארץ רק בגרסה זו המכונה ALL4 ורק ברמת האבזור הגבוהה, 'צ'ילי'.

1639118
צילום: מערכת אוטו

במפרט הבטיחות לקאונטרימן בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, אך באופן מביך הוא חסר התרעה על סטייה מנתיב, מה שמחייב התקנת מובילאיי צפצפני.  

עיצוב, נראות 
הקווים האופייניים של מיני יוצרים אשליה שהקאונטרימן קטן, אבל כאשר הוא חונה לצד כלים אחרים ברור שהוא לא. הוא נראה מצוין, שונה מהמתחרים, ושינויי העיצוב הקלים שנעשו במסגרת מתיחת הפנים בהחלט תורמים עוד להופעה הייחודית. עיקרם כרגיל בחזית, והשבכה, תאורת הלד והפגושים מחודשים. אלה יוצרים דווקא מראה נוסטלגי והוא מושך מאשר לפני חידוש הדגם. לאותה מרכיב נוסטלגי תרם ברכב ההדגמה שילוב של צבע "ירוק מירוצים בריטי" במרכב עם צבע שחור בחישוקים ובגג. הפנסים האחוריים עוצבו, כמו דגמי מיני אחרים, עם קווים של "יוניון ג'ק" הבריטי. 

סביבת נהג, תא נוסעים 
לפי המפרט, העדכון בתא הנוסעים אינו גדול, אבל בפועל הוא משמעותי. אחד הגורמים לכך  הוא ריפוד עור חדש בגוון קלסי ובתפרים תואמים שכאילו נוצרו לכבוד מסעות המלכה באימפריה. האיכות הכוללת טובה, וקווי העיצוב נאים, עיצוב בקרת האקלים מוצלח, ובזו שליטה נפרדת. עם זאת, מתגי המתכת המיוחדים מעט מבלבלים, צליל האיתות פחות מלהיב וכיסוי גג הזכוכית המפוצל לשניים נפתח ידנית, ולחלקו האחורי קשה להגיע.     

1639117
צילום: מערכת אוטו

במסגרת העדכון צויד הקאונטרימן במחוונים מוקרנים כמו במיני החשמלית; הם מודרניים למראה, אבל פחות מתאימים לרכב של מותג ספורטיבי בייחוד כשאין מד סל"ד. צג המולטימדיה העגלגל והמעודכן מיוחד ויפה למראה, אך לא נוח לשימוש באמצעות מגע; בשלב מסוים העדפתי לתפעלו מפקדים חיצוניים, הדומים לאלה של i-דרייב של ב.מ.וו. 

הייתי שמח למידע ברור יותר של המרחק החשמלי אותו עברתי, של חלוקת האנרגיה, של תצוגה מתי התנועה חשמלית. בנוסף, המידע ביחס לסיוע של המנוע החשמלי אינו תואם תמיד לתצוגה של מצב האנרגיה בצג. 

המושב ותנוחת הנהיגה נוחים, ובניגוד לדגמי ב.מ.וו המקבילים, ניתן לכוון גם את הקשחת המסעד לתמיכה נכונה בגב, וכאן הדבר נעשה גם באופן חשמלי.

1639116
צילום: מערכת אוטו

מאחור, מרווח הרגליים טוב, אך כאשר המסעד זקוף, מרווח הראש מוגבל, ויצוין גם כי פתחי האוורור ממוקמים נמוך. תפעול דלת תא המטען חשמלי, הנפח (405 ליטר) מספק בהחלט והמבנה שלו יעיל. 

מנוע, ביצועים 
התפוקה הכוללת של חטיבת הכוח נאה – 220 כ"ס, 39.2 קג"מ, והמנוע החשמלי מעניק את שיא המומנט שלו (16.8 קג"מ) כבר ב-100 סל"ד. הביצועים בהתאם טובים, עם האצה של 6.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 194 קמ"ש. ואכן, בעיר הקאונטרימן זריז והתגובה ללחיצת מצערת כמעט עצבנית.

ככל שהמהירות עולה בכבישים בין-עירוניים, יכולת ההאצה פחות מרשימה, בייחוד כאשר הסוללה ריקה. בעליות ארוכות, או בנהיגה בקצב גבוה בכבישים מאתגרים, כאשר הסוללה ריקה, הביצועים טובים פחות מהרצוי; למנוע הבנזין, כאמור, 125 כ"ס. רוב הזמן נשמרים בסוללה 2% לסיוע בהנעת הגלגלים האחוריים כאשר הדבר נחוץ. חבל שאין אפשרות לתפעול ההילוכים מההגה, אם כי יש מהבורר, וכי היציאה לדרך, ההתנעה והמעבר ל-D אינם זורמים.

1639114
צילום: מערכת אוטו

לסוללה בקאונטרימן 8.8 קוט"ש, והטווח הרשמי הוא 49 ק"מ. בזכות מזג האוויר הקריר, עם ההתנעה עמד הטווח על 47 ק"מ. כמה מהם נזלו עוד בחניה, והטווח התייצב על כ-42 ק"מ; קשה לדייק, כי פה ושם התערב מנוע הבנזין. בחלק מהדרך ניתן היה לוותר על המזגן וזה סייע. 

צריכת הדלק אחרי שהחשמל אזל לא הצטיינה: 9.9 ק"מ/ל' בתוואי ובקצב המבחן, 12.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח. בקטע דרך עם מגוון מאפיינים וסוללה פעילה, הצריכה עמדה על 14.6 ק"מ/ל', וללא הסיוע החשמלי 10.4 ק"מ/ל'. נפח מיכל הדלק הקטנטן, 36 ליטר, מפריע.  

נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה אינה מרשימה. כיול הבולמים נוקשה והרכב מקפץ בעיר על שיבושים קטנים ולא פעם גם על גדולים. מחוץ לעיר הוא גם נע מדי על גלי כביש בנסיעה מהירה. דווקא בשבילים נוחים האופי נעים גם אם בורות יוציאו אותו משלוותו. רעשי הכביש והרוח בולטים.

1639121
צילום: מערכת אוטו

הפנית הגה ראשונה – והמכוניות מגיבה כאילו חיכתה רק לכך. במהירויות איטיות, בייחוד במהירות עירונית (בעיקר כשיש "מיץ" בסוללה), ניתן לחוש לפעמים שהאחוריים מסייעים להיגוי המהיר, גורמים לרכב להדק קווים ביציאה מפנייה, וכנראה היו עושים זאת יותר לולא בקרת יציבות היסטרית. נחמד. ובכלל הקאונטרימן יכול להפוך לרכב הנעה אחורית, כאשר יש רזרבות כמובן, גם אם המנוע החשמלי אינו מאוד חזק.

ניתוק בקרת האחיזה יגלה חרטום שמרחיב קו באופן מורגש עד שהמנוע מאחור מאזן את הדברים. יותר דרמות יתקבלו בהרפיה מהמצערת, ואז הצמיגים הירוקים, שאוהבים לילל, יפגינו שגם האחיזה שלהם אינה מרשימה. המשקל (1715 ק"ג) מורגש, והרכב מהנה יותר כאשר אינו ממש בקצה המגבלות. פעולת הבלמים טובה יחסית לכלים היברידיים, אך אינה הדרגתית מספיק, מה שמביא לעיתים לבלימה מוגזמת. 

מחיר, תמורה 
אנחנו מורגלים שמחירם של דגמי מיני גבוה. הקאונטרי הנטען עולה 267,000 שקלים, זה לא מעט כסף, אך מחיר זה הוא דווקא מהפחות יקרים בתחום היוקרתי/היברידי-נטען המתגבש של דגמי פנאי קומפקטיים; X1 מקביל יקר ב-32,000 שקלים.

1639119
צילום: מערכת אוטו

מיני קאונטרימן הוא רכב בעל אופי מיוחד, מעלה חיוך בזמן נהיגה ומציע התנהלות תוססת, אם כי לפעמים על חשבון הנוחות. ברור שלא כולם יאהבו את העיצוב ואת המבנה הצעירים והשונים מדגמי פנאי רגילים, המצניעים גם את הממדים. אבל מה שמפריע באמת זה האבזור הבטיחותי חסר, ומובילאיי באמת שאינו הולם רכב שכזה.

שווה לשקול גם:

}
מחיר
267000
החל מ- 2,819 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6622
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
430
רוחב
182
גובה
156
משקל
1715
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
405
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1275
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
36

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/50/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
היברידי פלאג-אין (נטען)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
220
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
39.2
סל"ד למומנט מירבי
1300
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
6.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
194
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

טעינה חשמלית

}
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ)
49
טווח נסיעה חשמלי במבחן אוטו (ק"מ)
זמן טעינה ביתית AC
05:00
קצב טעינה מהירה AC (קילו וואט)
2.3
אפשרות לטעינה מהירה DC

יש

זמן טעינה מהירה DC (שעות)
03:00
קצב טעינה מהירה DC (קילו וואט)
3.7
צריכת חשמל (וואט לק"מ)
152
הספק סוללה (קוט"ש)
קיבולת סוללה (קוט"ש)
8.2
האם חיבור תלת פאזי

יש

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
55.5
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
47.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, צמיגי אל-תקר ומערכת לזיהוי והתראה מפני תקרים

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
כפתור התנעה, משענת יד קדמית, מושבי ספורט, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, Apple carplay, בורר מצבי נהיגה, גימור פנים שחור מבריק, תא מטען עם פתיחה חשמלית, שמשות אחוריות כהות, מסילות גג כסופות
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

9 1

דגם מיני קאנטרימן
גרסה קאנטרימן אוט', 1.5 ל' טורבו (102 כ"ס), Urban
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.4
נפח תא מטען (ליטר) 450
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 9. לדעתי רכב מכוער מבפנים ומבחוץ

    אזרח שומר חוק 29 ינואר 2021, 12:04

  2. 8. בחיאת, תתקנו את הכותרת...

    מישהו שיודע לקרוא 27 ינואר 2021, 18:41

  3. 6. חולבים כסף מאנשים על כלום ב 267K אפשר לקנות 3 רכבים טובים...

    דוד 27 ינואר 2021, 08:40

  4. 4. 265 אלף!!! מובילאי, 12 קמ לליטר. הזיה אמיתית שווה 220 אלף מקסימום

    רם 26 ינואר 2021, 19:59