סוזוקי קרוסאובר 2021 המחודש: גרסאות, מחירים
סוזוקי קרוסאובר, 1.4 ל' ט"ב, 'GLX ADAS EVAP' – מ-130,000 שקלים

רקע כללי
קרוסאובר, הוצג על-ידי סוזוקי כרכב תצוגה בשם S-Cross, ב-2012. ברבעון האחרון של 2013 הגיע הרכב לארץ, והחליף את המשפחתית הקודמת של סוזוקי בארץ, SX4.   

סוזוקי קרוסאובר הצליח והמכירות היו טובות. לזכותו עמדו מחיר נמוך יחסית, ביצועים ומרחב פנים סבירים ומוניטין אמינות טוב של המותג. מנגד, היו גם לא מעט בעיות, בעיקר בכל הנוגע ליחידת ההנעה.

ב-2017 הציגה סוזוקי את קרוסאובר לאחר מתיחת פנים, וזו כללה גם הטמעת מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר חדש שהחליף 1.6 ל' אטמוספרי, תיבת הילוכים פלנטרית חדשה שהחליפה רציפה ותא נוסעים משופר.

ב- 2019 החלה מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי בישראל, בשיווק גרסה מעודכנת של סוזוקי קרוסאובר, ועיקר השינוי בגרסה זו היה בשדרוג מפרט הבטיחות, שכלל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית.

סוזוקי קרוסאובר 2021 המחודש — חוות דעת
צילום: נועם עופרן

בעמידה 
במתיחת הפנים הוגבה סוזוקי קרוסאובר בס"מ והחרטום היה לאגרסיבי יותר בהופעתו, ולצורך זה הורכבו בו פגוש חדש, פנסי חזית גדולים יותר, שבכה בולטת בגימור כרום. החזית החדשה מקנה לו מראה שהוא קצת יותר "פנאי".

סביבת הנהג נותרה כשהייתה. הנדסת האנוש ואיכות ההרכבה טובות, העיצוב והחומרים פשוטים, ומערכת המולטימדיה המקומית אינה מוצלחת במיוחד.

סוזוקי קרוסאובר 2021 המחודש — חוות דעת
צילום: נועם עופרן

המרחב מלפנים טוב, ומי שאוהב תנוחת ישיבה גבוהה ייהנה גם משטח חלונות גדול וראות טובה החוצה. מאחור המצב קצת פחות טוב; מרווח הרגליים סביר, אך מרווח הראש אינו אידיאלי לגבוהי קומה. לתא המטען נפח של 440-430 ל' (כתלות בזווית של מסעד המושבים האחוריים), ומבנהו יעיל ונוח.

מפרט אבזור הנוחות הרשים ביחס למחיר בעת ההשקה, אך איננו מתעלה ביחס למתחרים כיום. כיום נכללים בו בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, קרוסאובר עדיין זקוק למערכת התרעה בהרכבה מקומית, מכיוון שאין לו התרעת סטייה מנתיב.

סוזוקי קרוסאובר 2021 המחודש — חוות דעת
צילום: נועם עופרן

בנסיעה  
סוזוקי קרוסאובר מוצע בישראל עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ, תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, הנעה קדמית.

יחידת ההנעה החדשה טיפלה באחד החולשות הבולטות של הדור הקודם, הפעולה והביצועים של המערכת הקודמת, והשיפור משמעותי ומורגש. הביצועים בקרוסאובר החדש טובים, הוא מגיב היטב ובזריזות ללחיצה עמוקה על המצערת. צריכת הדלק טובה למדי, ועומד על 14 ק"מ/ל' בתוואי מבחן שחלקו הררי והקצב שלו גבוה.

איכות ונוחות הנסיעה ממוצעות. הבולמים הנוקשים מרסנים היטב את המרכב על כביש גלי, אולם בנסיעה עירונית, ובעיקר על שיבושים, הקרוסאובר מתפקד פחות טוב. בידוד הרעשים סביר, ובשיוט בולטים רעשי הכביש יותר, רעשי הרוח מעט פחות.

סוזוקי קרוסאובר 2021 המחודש — חוות דעת
צילום: נועם עופרן

אותם בולמים נוקשים תורמים ליכולת דינמית נאותה. ההיגוי החלטי והבלמים בעלי נשיכה ראשונית חזקה ועוצמתם טובה בהחלט. לקרוסאובר יכולת שבילים מכובדת למדי, וגם בנהיגה מהירה על שביל גלי ומשובש לא נשמעו רעשי חיכוך מהגחון.

לסיכום 
סוזוקי קרוסאובר הוא מה ששמו מכריז, גם רכב פנאי, גם משפחתית, ומכאן חוזקו וחולשתו יחד. יחידת ההנעה שלו מוצלחת, היכולת הדינמית טובה, המחיר עבור רכב פנאי סביר, אך מפרט הבטיחות של אינו כנדרש כיום. כמכונית משפחתית, נוחות הנסיעה בינונית, והמרחב מאחור מוגבל.