אודי A3 סדאן - מבחן דרכים (1.5 ל', 35TFSI) - אוטו

גרסת הסדאן הצטרפה להיצע של אודי A3 המשפחתית רק בדור השלישי (2013) שלה, ומאז הייתה לחברה קבועה במבחר של הדגם הזה. וכך, חודשים ספורים אחרי שהושק בארץ הדור הרביעי של A3 בגרסת האצ'בק, הגיעה לכאן גם אודי A3 סדאן – צורת מרכב שרבים מהלקוחות, כלומר אלו מבינם שלא עברו לרכב פנאי, מעדיפים. 

היכרות, פרטים
אורך בסיס הגלגלים בסדאן, 261.8 ס"מ, זהה לזה של ההאצ'בק, אך עם 449 ס"מ, הרכב ארוך ב-15 ס"מ מגרסת חמש הדלתות. פרט מעניין: ל-A3 מתלה רב-חיבורי מאחור, בניגוד לסיאט לאון ולסקודה אוקטביה החדשות, שיש להן קורת מתח. 

המחיר מתחיל ב-212,000 שקלים לרמת הגימור 'אדוונסד', וזו כוללת תאורת לד. חבילת 'קומפורט', הכוללת גם גג זכוכית ובקרת שיוט אדפטיבית, מוסיפה למחיר 10,000 שקלים. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב; ב'קומפורט' גם בקרת שיוט אדפטיבית.

1639260
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, נראות 
אין ויש הפתעות בעיצוב. החזית אגרסיבית כמו זו שבהאצ'בק, כמוה מתהדרת בשבכה רחבה ובולטת ובמכסה מנוע שמותיר מעין פתח אוורור בינו לבין החלק התחתון. הפרופורציות טובות גם בסדאן, התוצאה מעודנת ונעימה לעין במבט מהצד.

איכשהו, אולי בגלל שהחיבור בין חרטום אגרסיבי לחלק אחורי אלגנטי ומאופק נראה קצת פחות טבעי, אהבתי יותר את עיצובה של הספורטבק. לטעמי, הסדאן נראית יותר מכובדת ופחות דינמית. צפוי? ייתכן. חישוקי "17, בהשוואה ל-"16 התקניים (תוספת של 1400 שקלים), אינם נראים גדולים במיוחד.

1639264
צילום: מערכת אוטו

סביבת נהג, תא נוסעים  
סביבת הנהג הנאה והמודרנית דומה לזו שבספורטבק אותה בחנו, מבוססת על אותו סידור אסימטרי; פתחי האוורור שבצד הנהג ממוקמים גבוה ובאופן בולט, שונים מאוד מאלה שמול הנוסע, נמוכים וכמעט מוסתרים, וביניהם קו רוחבי בולט ומעניין. גם כאן זה נראה מצוין ויוצר תחושת שהכל ממוקד בנהג, ולבורר הזעיר, כבר כתבנו, קל להתרגל. בקרת האקלים נאה וברורה וצג המולטימדיה החדש, "10.1, נראה מצוין, גם אם אינו נוח לתפעול תמיד. לכל אלה מצטרפים מחוונים מוקרנים תקניים ותאורת אווירה, וגם אלה נראים מצוין.  

בסדאן בה נהגנו גג זכוכית קטן יחסית עם כיסוי לא אטום שנפתח ידנית. ריפוד ודיפון מעור בהיר ונאה מעשירים את פנים הרכב, מעניקים לו אווירה מכובדת. אבל בניגוד לאותה אווירה מועשרת, המפרט עצמו חסרים פריטים מתבקשים, בייחוד במכונית שכזו. בין השאר, חסרים ברשימה מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים, מצלמה. 

1639268
צילום: מערכת אוטו

תנוחת הנהיגה מעט נמוכה אבל טובה למדי. עם זאת הראות לאחור, גם דרך המראה, מוגבלת בשל השמשה הקטנה.

מאחור המושב נוח ונמוך ולרשות הנוסעים פתחי אוורור. מרווח הרגליים טוב אך מרווח הראש גבולי. ביחס לדגם היוצא, המרחב טוב יותר, הודות לרוחב שגדל.

לתא המטען נפח נאה (425 ליטר), מבנה נוח, ומפתח מעט צר אך לא באופן מפריע. 

1639259
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
אודי A3 סדאן נבחנה בגרסת 35, וזו מצוידת במנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר המוכר שמייצר 150 כ"ס (5000-6000 סל"ד) ו-25.5 קג"מ (1500-3500 סל"ד), וזה משודך לתיבה הדו-מצמדית המוכרת אף היא שיש לה 7 הילוכים. למנוע זה צמוד מערך היברידי מתון של 48 וולט. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.4 שניות, והמהירות המרבית היא 224 קמ"ש. 

הביצועים, כעולה מהנתונים וכצפוי לפי הניסיון, בהחלט טובים. התפוקה יכולה לאתגר את הצמיגים הקדמיים במיאוץ רמזורים, והמנוע מאפשר לרכב לשמור על קצב טוב וללא מאמץ בכל סוגי הדרכים, והוא מבצע היטב בסל"ד נמוך ובינוני. עם זאת, ובאופן מעניין למדי, לחטיבת הכוח צליל נוכח יותר ונעים פחות מאשר בגרסת ההאצ'בק, והתוצאה הכללית פחות מעודנת; נראה כי בידוד הרעשים כאן פחות מוצלח. כמו בהאצ'בק, גם בסדאן פעולת התיבה הדו-מצמדית פועלת חלק יותר ובאופן זורם יותר מאשר בדגם הקודם.

הסדאן חסכונית למדי, וצריכת הדלק עמדה על 12.0 ק"מ/ל' בתוואי מבחן מאומץ, ועל 15 ק"מ/ל' בשיוט נינוח.

1639262
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות 
בהשוואה להאצ'בק, רעשי המתלים, כאשר המכונית עוברת על שברים, קצת יותר בולטים. עם צמיגים בעלי דופן נמוכה יותר (225/45-17 מול 205/55-16) היא מתמודדת קצת פחות טוב ממנה עם שיבושים קטנים ופני כביש מחוספסים; המפגעים מורגשים יותר, ועדיין אופי הנסיעה נעים למדי. בכבישים הבין-עירוניים ובמהירות גבוהה יותר, נוחות הנסיעה משתפרת. רעשי הכביש והרוח בולטים יחסית.

להגה משקל קל מדי, אך הרכב מגיב באופן נכון וברור להפנייתו. היכולת לצלוח פניות בקצב מהיר טובה מאוד, גם בגלל אחיזת כביש גבוהה, וכל זאת מבלי שדגדגנו את המגבלות. תגובות המכונית להרפיית מצערת נכונות וצפויות, עם הידוקי קו היכן שצריך. לבלמים פעולה צפויה ומדודה.

מחיר, תמורה 
אהבתי יותר את גרסת ההאצ'בק, אך הסדאן לכשעצמה מושכת, נעימה וההופעה שלה משלבת אלגנטיות קלאסית עם ניחוח ספורטיבי. יתרונה הגדול הוא היעדר מתחרים מתחום היוקרה ברמת המחיר שלה – החל מ-212,000 שקלים – והעובדה שהיא יכולה להיראות אלטרנטיבה מוזלת ל-A4. 

1639267
צילום: מערכת אוטו

אודי A3 סדאן יקרה ב-14,000 שקלים מ-A3 ספורטבק, וזה לא מעט, גם אם היא מוסיפה למפרט ריפוד עור. מחיר רכב ההדגמה הגיע ל-222,500 שקלים יקרים למדי, למרות שהאבזור כאמור חסר פריטים כמו מפתח חכם, מצלמה, תפעול חשמלי למושבים, ניטור שטחים מתים ועוד. 

המתחרה הקרובה במחיר מגיעה מבית מרצדס והיא יקרה משמעותית, וכאשר עיקר הביקורת לגבי A3 מתייחס כמובן למחירה הגבוה, זה אומר משהו על הקטגוריה הזו שהייתה אמורה להביא לקוחות חדשים לעולם היוקרה.

1639265
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
212000
החל מ- 2,238 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
5258
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
449
רוחב
182
גובה
139
משקל
1395
בסיס גלגלים
262
נפח תא מטען (ליטר)
425
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/45/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
232
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
14.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.0

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, כפתור התנעה, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, מראה פנימית מתכהה ללא מסגרת, מראות צד מתחממות, שמשה קידמית מבודדת חום, גימורי פנים אלומיניום
אבזור נוסף בתשלום
חבילת Comfort הכוללת: גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט אדפטיבית

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

11 1

דגם אודי A3 סדאן
גרסה A3 35 TFSI סדאן, 1.5 ל' טורבו, אוט', Advanced
מחיר 212000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 232
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 425
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 8. ברור שעדיף חשמלי טסלה או GAC שנותנות גם טעינה חינם לשנה

    עובד ב 2 חברות 31 ינואר 2021, 13:47

  2. 7. מגיב 5 הוא מישהו שחושב שזה הדיל הכי טוב בשוק כרגע וחשוב לו לא לזהם אוויר

    לא לבנטין חשדני 31 ינואר 2021, 13:45

  3. 6. נשבעת לכם שמגיב 5 הוא אדם אמיתי ולא קשור בכלל ל-GAC

    מירי רגב 31 ינואר 2021, 13:44

  4. 5. הכי שווה היום הרכבים של GAC ה GE3 וה AION V שיגיע בהמשך 140K אין הוצאות דלק שירות מעולה ותחנות הטענה בשלשת המטרופולין עם שנה הטענה חינם מאוריון מוביליטי של יוניון יבואנית טויוטה

    ממליץ בחום 31 ינואר 2021, 12:55

  5. 2. סתם אוטו עם פוזה. אוקטביה עם אותו מנוע עדיפה בהרבה ועולה הרבה פחות

    אלון 31 ינואר 2021, 11:27