MG EHS PHEV - מבחן דרכים (היברידי נטען) - אוטו

אחרי יותר מעשור של פעילות בישראל, הצליח מותג MG הסיני לחדור לתודעה המקומית, לאחר שב-2020 מכר יותר מכוניות חשמליות מכל מותג אחר בזכות דגם הפנאי הקטן ZS.  

כעת החל MG ישראל לשווק את MG EHS PHEV – דגם פנאי גדול יותר, שהוצג ב-2018 ומוצע כאן בגרסה היברידית-נטענת שנחשפה ב-2020. בסביבת המחיר שלו, 159,000 שקלים, אין הרבה מתחרים כאלה.  

EHS הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) ונמצא בצד הגדול יותר של הקטגוריה: בסיס הגלגלים שלו 272 ס"מ, אורכו 457 ס"מ; ההספק המשולב, 258 כ"ס, מרשים; האבזור עשיר וכולל תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים ועוד. 

1640557
צילום: רונן טופלברג

עיצוב, נראות 
עיצוב הרכב סולידי וממדיו הגדולים מוסיפים להופעה. עם זאת, ולמרות חישוקי "18, אין לו סממנים ספורטיביים או אופנתיים ייחודיים. EHS דומה לאחיו הקטן, אבל מידותיו מקנות לו יותר נוכחות, וקווי החזית מזכירים מאזדה CX-5 מהדור הקודם.   

סביבת נהג, תא נוסעים 
ההתקדמות שעשה המותג מורגשת בתא הנוסעים ובסביבת הנהג. העיצוב שמרני, אבל ההופעה מכובדת והאבזור כאמור עשיר. איכות החומרים טובה, וריפוד ודיפון עור המשלבים בתוכם תפרים אדומים, מוסיפים; ניתן לקבל את ריפוד העור באדום.  

1640546
צילום: רונן טופלברג

במרכז סביבת הנהג צג "10.1 ששולט בשפע של פעולות. התצוגה מעט מוזרה, התפעול דורש הסתגלות ושליטה במערכות מסוימות בזמן נסיעה, כמו בקרת האקלים מסורבלת וקשה. הנדסת האנוש אינה מצטיינת, למעט שילוב ממשק הקארפליי. בנוסף, חיווי המתגים לקיצור הדרך אינו מואר מספיק כאשר מדליקים אור. כיוון עוצמת השמע נעשה באמצעות שני לחצנים ולא בחוגה, והדבר מסרבל. בנוסף, מיקום חלק מהמתגים החיצוניים אינו טבעי. מנגד, לרכב מצלמות היקפיות עם תצוגה תלת-ממדית; התמונה אינה מאוד ברורה, ועדיין זה מסוג הדברים שמוצאים במכוניות יקרות בהרבה. 

המחוונים המוקרנים נאים, וחבל שהסל"ד מוצג באופן ספרתי, ולצדו סל"ד המנוע החשמלי, תצוגה נדירה ומעניינת, ובכלל דרך הצגת המידע מעט צפופה. יצוין כי יש חיווי באחוזים לרמת הטעינה שנותרה בסוללה. 

1640553
צילום: רונן טופלברג

תנוחת הנהיגה הגבוהה הולמת רכב פנאי. המושבים הקדמיים נאים והתפעול החשמלי עוזר כמובן; הם מעט רכים אך הנוחות נאותה.

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה שתלטן, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים היקפי שהחיווי שלו קטן מדי, עמעום אוטומטי שלא פועל היטב כאשר רוצים לסמן באמצעות האור הגבוה.

1640547
צילום: רונן טופלברג

המרחב מאחור טוב מאוד, ומרווח הראש אינו נפגע בגלל גג הזכוכית, שהכיסוי שלו אינו אטום. ניתן לכוון את זווית המסעד. 

נפח תא המטען, 463 ליטרים, נאה, והכיסוי הנגלל אינו איכותי.

1640545
צילום: רונן טופלברג

מנוע, ביצועים  
ל-EHS מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 162 כ"ס, מנוע חשמלי המנפק 122 כ"ס, להספק משולב של 258 כ"ס. לרכב שתי תיבות הילוכים אוטומטיות – 6 הילוכים למנוע הבנזין, 4 הילוכים למנוע החשמלי – לסך כולל של 10 הילוכים, וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש, מכובד בהתאם ועומד על 6.9 שניות.

למעט לחצן לנהיגה בכוח החשמל בלבד, אין מצבי ניהוג נוספים ואין אפשרות לתפעול ידני של מערך ההילוכים; הנוסחה היא: "אנחנו יודעים מה אתם צריכים". וביחס לשילוב התיבות, פעולתן בזמן נהיגה אינה ברורה. 

1640544
צילום: רונן טופלברג

עם ההתנעה, בולט הרעש המלאכותי המיוצר בתנועה חשמלית להזהרת הולכי רגל, והוא חזק מדי. מיד אחריה מסתבר שאכן, יש ל-EHS הרבה כוח. הרכב עלול להתקשות להעבירו כביש, והוא אינו עקבי בתגובות למצערת – לפעמים, ובייחוד כאשר החשמל אינו בשפע, הוא אינו מגיב בנחישות ראויה, ולעיתים, בייחוד בחצי דוושה, הוא עשוי להפתיע.

באופן כללי, חטיבת הכוח מתגמלת מצערת רגועה עם התנהלות נטולת מאמץ ומנוע הבנזין במיטבו בסל"ד נמוך, בו הוא פועל בשקט. תחת מצערת מלאה הוא רועש, נשמע שהוא מתאמץ, ולא ברור שכל זה משתלם ביחס לקצב. בלימת המנוע הרגנרטיבית, המופעלת עם כל הרפיית מצערת, מורגשת מדי. 

1640541
צילום: רונן טופלברג

לרכב סוללת 16.6 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 52 ק"מ. הטווח החשמלי בפועל היה 43 ק"מ הולמים מאוד ליום-יום של עבודה-ילדים-סידורים. הרכב שומר תמיד על רזרבה חשמלית, ומתוכנן כך שיעבור לתנועה היברידית ולניצול מדוד של הסוללות. בנסיעה ארוכה ראינו שהוא טוען מצברים. 

צריכת הדלק ללא חשמל ובקצב של טיול עמדה על 12.2 ק"מ/ל'. ביום מבחן מאומץ שהתחיל עם סוללה טעונה הצריכה הייתה דומה, ובמסלול דומה אך ללא חשמל היא עמדה על 10.2 ק"מ/ל'. התוצאות נאות, ועכשיו נותר לכם להרכיב את פאזל הצריכה בהתאם לשימוש...  

1640556
צילום: רונן טופלברג

נוחות, התנהגות 
נוחות הנסיעה אינה אחידה. בעיר, הרכב אינו מצטיין על פסי האטה ומעט מתנדנד עליהם, ושברי כביש מורגשים. מחוץ לעיר המצב עדיף משמעותית, אך הוא מתנדנד על גלי כביש. הנסיעה נעימה גם בזכות בידוד רעשי כביש. כושר התמרון בעיר אינו מבריק. 

בנסיעת שבילים עולה כי ה-EHS אינו מגהץ בהתלהבות כאלה עם אבנים מפוזרות, אבל הוא אינו קופצני מדי ומפגין חוסן. 

1640562
צילום: רונן טופלברג

הכוח רב, אך אין לרכב הזה כל יומרה להתנהלות ספורטיבית. היכולת הדינמית סולידית, אך כוח המנוע מתגבר בקלות (מדי?) על אחיזת הצמיגים הקדמיים. אלה יכולים לגרום לוויברציות כאשר הכביש רטוב, אלא שלרוב בקרת היציבות תתערב קודם. להגה חופש מסוים במרכז, אך המשקל שלו טוב והתגובה להפניה נאותה. הבלמים פועלים היטב ביחס להיברידיות, ורק בעומס כבד מאבדים דיוק. 

מחיר, תמורה 
בבסיסו, EHS אינו יכול להדאיג מתחרים מהשורה הראשונה כמו פיג'ו 3008 – לא במראה, לא בניהוג, לא באופי המגובש שיש לרכב הצרפתי. אבל הרכב הזה צובר לא מעט נקודות בזכות האבזור, ההספק ובהינתן המחיר גם בתמורה. מכיוון שזה רכב היברידי עם טווח חשמלי שימושי, יש לו בנוסף פוטנציאל טוב לחיסכון בדלק ויתרון בתשלום על שווי שימוש.

1640543
צילום: רונן טופלברג

3008 נטען יקר בכמעט 60,000 שקלים מ-EHS, ומחיר של הרכב ההיברידי-נטען הזה, 159,000 שקלים, הוא כמקובל בקרב השחקנים הרגילים. בתחום ההיברידי-נטען והעממי אין לו כמעט תחרות, למעט קיה נירו הקטן יותר והמצויד פחות. גם דברים אלה מסבירים מדוע היבואן מצפה לכך ש-EHS גם יעורר את הביטוי ההיברידי-נטען של דגמי הפנאי, גם יחזק את מעמדה של MG.

*פורסם ב-28.02.21 (נוסף וידאו)

1640563
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:

}
מחיר
158888
החל מ- 1,677 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
2940
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

}
אורך
457
רוחב
187
גובה
166
משקל
1850
בסיס גלגלים
272
נפח תא מטען (ליטר)
463
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1287
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
37

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
235/50/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
היברידי פלאג-אין (נטען)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
258
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
37.7
סל"ד למומנט מירבי
1700
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
6.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
190
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
10

טעינה חשמלית

}
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ) WLTP
52
טווח נסיעה חשמלי במבחן אוטו (ק"מ)
43
זמן טעינה ביתית AC
קצב טעינה מהירה AC (קילו וואט)
אפשרות לטעינה מהירה DC

אין

זמן טעינה מהירה DC (שעות)
קצב טעינה מהירה DC (קילו וואט)
צריכת חשמל (וואט לק"מ)
240
הספק סוללה (קוט"ש)
קיבולת סוללה (קוט"ש)
16.6
האם חיבור תלת פאזי

אין

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
55.1
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
46.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.2

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
התרעה על תנועה חוצה מאחור עד 25 מטרים מכל צד, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי תמרורי מהירות ואפשרות לסנכרון אוטומטי עם מגביל המהירות, בקרת ירידה במדרון, דיפרנציאל אלקטרוני לשיפור האחיזה, התרעה להולכי רגל מפני רכב חשמלי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בלם יד חשמלי אוט׳ הכולל פונקציית "Auto Hold", לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע "12.3, 6 רמקולים, דוושות בעיצוב ספורטיבי, חלונות אחוריים כהים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, ספויילר אחורי, מוטות גג מסגסוגת
אבזור נוסף בתשלום
צבע מטאלי, ריפוד פנימי אדום

  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג

28 1

דגם MG EHS PHEV
גרסה EHS PHEV, אוט', 1.5 ל' טורבו, NET-UP
מחיר 158888
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 6.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 190
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 55.1
נפח תא מטען (ליטר) 463
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 27. שומר נפשו ירחק מצרה שכאת...סיוט מתמשך

    רוני 20 יוני 2021, 09:44

  2. 23. נחום נחום (18), אנחנו נגד מי ששונא אותנו. קאפיש נחום ??

    לנחום הליברל הגזען 17 יוני 2021, 11:01

  3. 19. יונדאי איוניק 5 אוכל אותו בלי מלח

    דרום קוריאני 5 מרץ 2021, 10:38

  4. 18. הישראלים מצביעי הליכוד גזענים נגד סיניות כמו שהם גזענים נגד ערבים וגם נגד אנשים ליברלים

    נחום 5 מרץ 2021, 10:35

  5. 17. עדיף בהרבה איוניק 5 נטען מהר טוול 480 קמ פול אלקטריק

    יונדאי 5 מרץ 2021, 10:34

  6. 16. רק טסלה 3 או או איוניק 5

    זה זבלה 5 מרץ 2021, 10:33

  7. 14. לא הבנתי מהי צריכת הדלק של המכונית

    קובי 4 מרץ 2021, 06:22

  8. 10. תוסיף 30אלף וקח טלסה

    פ 28 פברואר 2021, 20:10

  9. 8. חסרות לי כמה אותיות בשם הרכב הזה...

    אילן 28 פברואר 2021, 18:20

  10. 6. שווה רק בשביל הריפוד האדום! מרהיב!!!

    דולצ'ה וגבנה 28 פברואר 2021, 16:34