שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה) - אוטו

התחום של רכבי הפנאי נעשה צפוף יותר ויותר, בייחוד בשני הסגמנטים הקטנים יותר – דגמי פנאי קטנים (B-SUV) וקומפקטיים (C-SUV).

היצרנים, ובניגוד למקובל עם מכוניות נוסעים, מציגים שניים ואף שלושה דגמי פנאי בכל קטגוריה. כך נוצר רצף של עד שישה דגמים בשתי הקטגוריות האלה, וכתוצאה מכך פערי הגודל בין הדגמים מצטמצמים וההבחנה ברורה פחות.  

הקשר, היצע
שברולט טריילבלייזר רוכב בדיוק על הגבול. יש לו שם של גדול, הוא נראה כמו גדול, עולה כמו גדול – והוא רכב פנאי קומפקטי, הקטן מאקווינוקס של שברולט, הנמצא אף הוא בקטגוריה זו. היבואן מצדו מדבר על תחרות במאזדה CX-30 או סקודה קארוק. הממדים של טריילבלייזר ממקמים אותו בחברתם, עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ ואורך 441 ס"מ. 

1641304
צילום: מערכת אוטו

הדגם מוצע בשתי גרסאות; לאחת הנעה קדמית ותיבה רציפה, וזו מוצעת בשלוש רמות גימור: 'LS' ב-149,000 שקלים; 'LT+' ב-154,000 שקלים; 'LTZ' ב-162,000 שקלים. לגרסה השנייה הנעה כפולה, תיבה אוטומטית רגילה, מתלה אחורי מעט שונה, וזו מוצעת ברמת הגימור 'אקטיב' ב-174,000 שקלים. ברמת גימור זו, בין היתר, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, מערכת להפחתת רעשים ועוד. בכל הגרסאות מפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב.   

עיצוב, נראות 
טריילבלייזר אינו דומה בעיצובו לאקווינוקס הקרוב לו בממדים, אלא דווקא לבלייזר הגדול עוד יותר. כמו בבלייזר, גם לטריילבלייזר אותם קווי חזית הנמצאים גם בקמארו, וקורה אחורית משופעת יוצרת מראה מגודל. גם ממד הגובה, 167 ס"מ, מוסיף לאותו מופע, כאן גם עם מרווח גחון של 20 ס"מ, גדול ב-1.2 ס"מ מזה שבגרסת ההנעה הקדמית. 

כמעט בכל רמות עיצוב חיצוני שונה במעט, ולטעמי ב'אקטיב' הוא היפה ביותר בזכות שבכה ופגושים שיוצרים הופעה דינמית, צמד מפלטים מלבניים, גג בצבע בהיר. 

1641302
צילום: מערכת אוטו

סביבת נהג, תא נוסעים 
בניגוד למופע המושך בחוץ, תא הנוסעים מרשים פחות. סביבת הנהג שופעת פלסטיק קשיח, המחוונים נראים מעט מיושנים, ואין הקפדה על פרטים קטנים, כמו סגירת פתחי אוורור או תאורת מפות. רוב שילובי הצבעים כהים מדי. עם זאת, ב'אקטיב', בזכות ריפוד דמוי עור ודיפון שונה לדלתות, התוצאה הסופית טובה יותר. 

בקרת האקלים נוחה לתפעול, אך פקדיה נטולי-משקל, אינם איכותיים בתפעול והחיווי שלה אינו מספיק ברור בימי שמש. מערך המולטימדיה אינו מאוד נאה, אבל הוא נוח לתפעול. לרוב, הנדסת האנוש טובה למדי, והאבזור עשיר, כולל מושב נהג נוח בתפעול חשמלי, גג זכוכית. תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה את שדה הראייה הנדרש ברכב פנאי.

1637238
צילום: תומר פדר

המרחב מאחור סביר, מרווח הרגליים טוב מאוד, מרווח הראש רק סביר בגלל גג הזכוכית וחסרים בה פתחי אוורור. התפעול החשמלי של דלת תא המטען מקל מאוד, והמבנה של התא עצמו שימושי. 

מנוע, ביצועים 
לבלייזר מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר חדש המייצר 155 כ"ס; כאמור, בגרסה אחת תיבה רציפה והנעה קדמית; בשנייה שנבחנה תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה. הביצועים טובים למדי, ויש לכך ביטוי גם בנתון האצה של 9.1 שניות ל-100 קמ"ש. 

1637235
צילום: תומר פדר

עם זאת בגלל שתגובת המנוע לפקודת מצערת אינה חדה והתיבה מעט איטית, ההאצות אינן מיידיות, אבל מיד בהמשך יחידת הכוח נכנסת לקצב, התוצאה הכוללת טובה, ופעולת התיבה נעימה חלקה. התפעול הידני של התיבה מסורבל ואף מטעה, כאילו והמתכננים רצו שלא נשתמש בו.

צריכת הדלק תחת עומס לא הצטיינה ונעה סביב  9 ק"מ/ל' ביום המבחן אך בשיוט רגוע נרשמו 13.5 ק"מ/ל'.  

נוחות, התנהגות 
נוחות הנסיעה אינה מרנינה. אמנם הגרסה בה נהגנו, שיש לה מתלה אחורי מעט שונה, נוחה יותר מאשר גרסת ההנעה הקדמית, ומגהצת היטב פני כביש מחוספסים ופגמים קטנים, אבל שיבושים משמעותיים יותר מפריעים, הן בעיר והן מחוצה לה. המרכב אינו מרוסן כנדרש, דבר הבולט בעיר על שיבושים ובנסיעה מהירה על כבישים גליים.

1641300
צילום: מערכת אוטו

צליל המנוע נשמע בהאצות בעיר אך אינו מפריע מחוץ לעיר. הוא נעלם בשל רעשי הרוח והכביש; חלקם מגיע בשל היעדר כיסוי לתא המטען ברכב שנבחן, וכזה יסופק לרוכשים. בנוסף, רעש פעולת המתלים נשמע לעיתים.

הרכב מסתדר היטב בשבילים מפולסים, גם עם אבנים קטנות, אך אבנים גדולות ובורות מזעזעים אותו. עם זאת, בזכות מרווח הגחון וההנעה הכפולה יכולתו טובה יחסית והוא מפגין חוסן נעה. 

היכולת הדינמית טובה, והמשוב לנהג ברור. הרכב מאפשר לבחור בין הנעה קדמית לטובת חיסכון בדקל לבין כפולה. במצב של הנעה קדמית, הנטייה היא לתת-היגוי כדי החלקות חרטום, תוצאה של תפוקת המנוע הגבוהה והצמיגים הדו-שימושיים; במצב זה ניתן לחוש גם בלוחמת הגה. כל אלה מרוסנים בהנעה כפולה; אז הניהוג ניטרלי והיכולת בפניות נאותה. ההיגוי אינו מצטיין בדיוק או במשקל בהנעה קדמית או במצב ניהוג 'רגיל', עדיף ב'ספורט', או בהנעה כפולה. לבלמים חסרה עצמה מיידית והדוושה קשה, אבל הם טובים ממה בפועל מהתחושה הראשונית.

1641303
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
שברולט טריילבלייזר בגרסתו היקרה עולה 174,000 שקלים, וזה מחיר גבוה שקשה להצדיקו, לא מעט בגלל תא הנוסעים הפשוט. מנגד, גרסה זו, המיוחדת במבחר, מביאה לפלח השוק הזה שילוב ייחודי של הנעה כפולה ומרווח גחון טוב, תיבה אוטומטית וביצועים ראויים, מוסיפה אבזור עשיר והופעה נאה. 

וכך, בעוד רמות הגימור הזולות יותר בגרסה ההנעה הקדמית ניצבות מול תחרות מאוד קשה, לגרסה זו אין ממש תחרות ישירה.

1641298
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
173990
החל מ- 1,837 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
4315
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
441
רוחב
181
גובה
166
משקל
1485
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
716
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
255/60/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1341
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
155
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
24.2
סל"ד למומנט מירבי
1600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
9

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
12.8
צריכת דלק - עירונית
11.1
צריכת דלק - ממוצעת
12.2
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
9.9
צריכת דלק - מבחן אוטו
9.0

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, התראת התנגשות קדמית, כולל זיהוי הולכי רגל, התראת תנועה חוצה מאחור, Teen Driver - הגדרות נהג צעיר

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בלם יד חשמלי, הנעה מרחוק, בורר מצבי נהיגה, מסך מולטימדיה "8, שקעי USB מאחור, מראה אחורית עם עמעום אוטומטי, חלונות צד כהים במיוחד, שמשה קדמית עם סינון, מראות צד בצבע הרכב, פסי גגון, פגושים בגימור כסוף, דלת תא מטען חשמלית + חיישן רגל, צמיגי שטח משולבים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

8 1

דגם שברולט טריילבלייזר
גרסה טריילבלייזר 1.3 ל' טורבו, LS
מחיר 148990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.4
נפח תא מטען (ליטר) 716
דרגת זיהום אוויר 10

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 16. יש מספיק תמימים שחושבים שזה אמריקאי

    לא שזה הופך את זה לרכב טוב 15 מרץ 2021, 02:52

  2. 12. המחירים של הרכבים בארץ פשוט מוגזם.

    קובי 14 מרץ 2021, 21:46

  3. 7. האוטו הזה ממש לא "פורץ דרך" !!!

    מקסימום פוץ דרך עפר בשבת ביער (סליחה חורשה, עם פחים מלאים ומלא כלבים וזוגות זוגות אופני שבילים..) עם מלא בני דודים... 14 מרץ 2021, 16:42