ג'נסיס G80 - מבחן דרכים (2.5 ל' טורבו) - אוטו

ג'נסיס G80 - מבחן דרכים (2.5 ל' טורבו)

מותג היוקרה הצעיר של קונצרן יונדאי מושך עניין רב, ומכונית הסלון שלו מביאה עימה ממדים גדולים והופעה מרשימה במחיר תחרותי. יצאנו לבחון את כל השאר

מכונית הסלון של ג'נסיס היא החוט המקשר בין הדגם הראשון שהוצג בשם ב-2008, ובין המותג שהוכרז ב-2015. עם חנוכת מותג ג'נסיס, הושק הדור השני של דגם זה, וזה זכה לסימול חדש, ג'נסיס G80.

הקשר, היצע
במרץ 2020 הוכרז הדור השלישי של מכונית הסלון (קטגוריה E) הזו, השני בסימול G80, ומעט אחרי רכב הפנאי הגדול GV80. בבסיס הדגם החדש אותה רצפת הנעה אחורית, כאן לאר שעברה שדרוג משמעותי. בסיס הגלגלים, 301 ס"מ, נמצא בצד הארוך של הקטגוריה, וגם האורך, 500 ס"מ, לא חסר.

1641389
צילום: מערכת אוטו

G80 מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין 2.5 ליטרים 4 צילינדרים המייצר 304 כ"ס, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כאמור אחורית. דגם זה מוצע בשתי רמות גימור: 'אלגנט', 'לקשרי'. מחיר הרכב ב'אלגנט' הוא 385,000 שקלים, ובמפרט האבזור בין השאר תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים.

המחיר ב'לקשרי' הוא 439,000 שקלים, ובמפרט בולמים נשלטים-אלקטרונית בסיוע מצלמה, חישוקי "19, תאורת לד אדפטיבית, סגירה רכה לדלתות, גג זכוכית, דיפון עץ, ריפוד עור מהודר, אוורור במושבים, תצוגה עילית, מערכת שמע של לקסיקון.

במפרט הבטיחות, מעבר לבלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי והיקפי של שטחים מתים, גם הצגת תמונת שטחים מתים במחוונים, מערכת למניעת שכחת ילד.

1641390
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, נראות
G80 דומה פחות מ-GV80 לדגם מסוים של בנטלי – ועדיין, הלוגו והשבכה, המשלבים הופעה קלסית וקווים כוחניים, מזכירים מותגים בריטיים רבי-תהילה. ב-G80 עיצוב נאה לתאורת האיתות בדופן, קווים ספורטיביים מהמקובל מאחור, גם הודות לקורה אחורית משתפלת בחדות. צללית הרכב נעה בין סלון לקופה-סדאן, ואורך החרטום והגובה הנמוך (146.5 ס"מ) יוצרים רכב עם פרופורציות אלגנטיות ומראה מושך. 

סביבת נהג, תא נוסעים
כניסה פנימה מפגישה אותנו עם חומרים מאוד איכותיים. הריפוד והדיפון מרשימים פחות מאשר אלה ב-GV80, הכוללים עור הפוך ונאפה (ניתן לקבל  בהזמנה מיוחדת), ובהשוואה, אותו עושר מופגן ב-GV באותה רמת גימור, מעט חסר כאן.

1641401
צילום: מערכת אוטו

מבנה סביבת הנהג דומה לזה שפגשנו ב-GV80; גם כאן צג מדיה גדול ("14.5) המקרין שומר מסך מרגיע כאשר אינו בשימוש. תפעול בקרת האקלים נעשה דרך צג נפרד; נוח, אך הצג עצמו עלול לסבול מהשתקפויות, והמתגים לקיצורי דרך נראים מעט פשוטים. השליטה במערכות באמצעות חוגה נאה, שופעת אפשרויות תפעול ותכנות. ברוב המקרים, התפעול ברור, אבל יש גם כאלה שלא; נסו למצוא בנהיגה איך מבטלים את התפעול האוטומטי לאוורור מושב הנהג.

עוד יצוינו כיסוי איכותי לחלון הגג, מצלמות היקפיות עם הדמיה למחוונים המוקרנים, אפשרות לתצוגה תלת-ממדית (פחות אהבתי), תצוגה עילית גדולה. תנוחת הנהיגה הספורטיבית מעט נמוכה עבורי, כי מרווח הראש המצומצם מגביל את האפשרות להגבהת המושב. אפשרויות הכיוון החשמלי במושב, 18 סך הכל, הן לכל כיוון, זווית ותמיכה, הוא מקשיח את תמיכות הצד בפנייה, ובנוסף לחימום ולאוורור הוא מספק שירותי עיסוי.

המרחב מאחור מצוין, והאווירה שם כמו בלימוזינה – לא רק בגלל הממדים, גם הודות למבנה המושבים המכוון בפועל לשניים מלאים, גם בזכות משענת מרכזית עם משטח עץ ועליו פקדי שליטה נאים למערכת השמע ולווילון האחורי החשמלי. כמובן, לא נפקד מקומה של בקרת אקלים. מנהרת ההינע גבוהה ורחבה, ויחד עם אותו מבנה המושבים, מגבילה את המקום במרכז. נפח תא המטען, 424 ליטרים, קטן לרכב בגודל זה, אך נוח לשימוש.

1641399
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים
מנוע הטורבו-בנזין משלב נפח של 2.5 ליטרים במבנה 4 צילינדרים, וזה שילוב לא-מאוד נפוץ. הנתונים, בכל אופן מכובדים: 304 כ"ס (5800 סל"ד), 43 קג"מ (1650-4000 סל"ד), 6.0 שניות ל-100 קמ"ש, 240 קמ"ש מרביים.

התגובה הראשונה של המכונית ללחיצה מלאה על המצערת אינה כמו אחת שמגיעה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, אבל הרבה מכך הוא בגלל התחושה, גם בגלל שהתיבה האוטומטית אינה זריזה מאוד וההילוכים ארוכים. אבל בפועל, G80 מאיצה באופן מרשים מאוד, האצות הביניים טובות מאוד, גם תחת עומס. אותם יחסי העברה ארוכים מאפשרים לרכב לנוע במהירויות כביש 6 בסל"ד נמוך, לשיוט נינוח ושקט. הצליל אינו ערב כמו במנוע שישה בטור אבל נעים למדי, וניתן להגביר אותו דרך מערכת השמע באופן מוצלח ולא מוגזם.

צריכת הדלק בנסיעה עירונית ובתוואי המבחן, 8.2 ק"מ/ל' אינה מרשימה, אבל בקצב נינוח הצריכה נעה בין 11 ל-13 ק"מ/ל'.

1641394
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות
הרכב שנבחן מצויד בבולמים נשלטים-אלקטרונית. אלה, בסיוע מצלמה מנטרת, משנים את התנהלותם לפי מצב הכביש. הבולמים, בכל אופן, מכוילים לפי טעמו של השוק האמריקאי, והמשמעות היא כי הם נמצאים בצד הרך של הסקלה.

כתוצאה מכך, G80 מטפל היטב בכביש מחוספס, סופג פסי האטה אך אינו מרוסן לאחר שעבר אותם, ומתמודד טוב פחות עם רצף שיבושים. מחוץ לעיר, נוחות הנסיעה טובה ברוב סוגי הכבישים, אך חיבורי אספלט מורגשים והרכב אינו מרוסן במעבר על כביש גלי.

ג'נסיס הקפידה על בידוד הרעשים ברכב, והדבר מוצא ביטוי בנסיעה שקטה.

1641398
צילום: מערכת אוטו

רכב הפנאי GV80 הפגין יכולת דינמית ברמתם של הדגמים הגרמניים המקבילים; מכונית הסלון G80 אינה כזאת, והציפיות שיוצר השימוש בצמיגים אחוריים רחבים מהקדמיים(245/40-19 מלפנים; 275/35-19 מאחור), אינן נענות בכבישים. אותו כיול רך וריסון חסר, גורם לכך שבמהירויות גבוהות בכבישים מאתגרים הרכב אינו מרוסן מספיק, והדבר פוגע בתחושת הביטחון.

ההנעה האחורית מאפשרת מעט היגוי-יתר, ובקרת היציבות הליברלית מאפשרת זאת. הבעיה היא שהדבר נעשה באופן לא רהוט ולא מדויק. הצמיגים מעניקים רמת אחיזה טובה, אבל תחת עומס הגלגל הפנימי מחליק מדי; דיפרנציאל מוגבל החלקה היה מסייע כאן.

ההיגוי מהיר, אך תגובת המכונית להפניה אינה נחושה והוא עצמו אינו מדויק כנדרש בנהיגה כזו. בסופו של יום עלה כי הניהוג ב-G80 פחות מגובש ורהוט מהצפוי, גם בגלל שראינו שג'נסיס מסוגלת ליותר. עם זאת, כנראה שהיכולת בתחום זה תשופר בגרסאות עתידיות.

1641400
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה
מכונית הסלון G80 משלבת עיצוב מרשים ומושך, ממדים גדולים מהמקובל בקטגוריה הזו, איכות גבוהה, אבזור עשיר באופן לא מקובל, ביצועים טובים. היא אינה מצטיינת בהקשר הדינמי, גם בהשוואה למתחרות הגרמניות, גם על רקע יכולתו של רכב הפנאי GV80.

במחיר של 439,000 שקלים ברמת הגימור 'לקשרי שנבחנה, התמורה – על רקע התכונות שלה, מול המתחרות – טובה מאוד. מי שיסתפק ב-G80 ברמת הגימור 'אלגנט', שמחירה 385,000 שקלים, יקבל מכונית מרשימה מאוד הזולה משמעותית מדגמים מקבילים, ולכן מעניקה תמורה מצוינת בתחומה.

1641397
צילום: מערכת אוטו
 

שווה לשקול גם:

}
מחיר
439000
החל מ- 4,634 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
10887
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

}
אורך
499
רוחב
192
גובה
146
משקל
1785
בסיס גלגלים
301
נפח תא מטען (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
65

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
"18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
2497
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
אחורית
הספק מירבי (כ"ס)
304
סל"ד להספק מירבי
5800
מומנט מירבי (קג"מ)
43.0
סל"ד למומנט מירבי
1650
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
6.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
240
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
11.8
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
9.5
צריכת דלק - מבחן אוטו
8.2

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם-יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold",זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת למניעת שכחת ילד ברכב

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים + אוורור
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, חימום לגלגל ההגה, לוח שעונים דיגיטלי, תצוגה עילית צבעונית, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע משודרגת של חברת Lexicon עם 18 רמקולים, גימור פנימי עץ אמיתי, מראה אחורית מתכהה, מראות צד מתכהות עם חימום אוטומטי, תאורת MATRIX LED חכמה, מנגנון סגירה רכה לדלתות, תא-מטען עם פתיחה חשמלית, זכוכיות כפולות עם בידוד אקוסטי משופר, וילון אחורי עם גלילה חשמלית, וילונות צד בשורה השנייה, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

14 1

דגם ג'נסיס G80
גרסה G80, אוט', 2.5 ל' טורבו, Elegant
מחיר 385000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 6.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 240
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.8
נפח תא מטען (ליטר)
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 20. יש לנו אחלה ראש ממשלה ושכולם יתפוצצו

    רק ביבי 16 מרץ 2021, 17:10

  2. 16. אידיוט מי שקונה טסלה מודל 3 פרפורמנס

    ה 16 מרץ 2021, 07:57

  3. 15. אדיוט מי שקונה את זה במקום טסלה 3 פרפורמנס

    אין גבול לטמטום 16 מרץ 2021, 05:46

  4. 12. צריך לעכל את המכונית הזאת קודם ישראלים במחיר כזה חושבים אים יסתכלו עלי נוהג ברכב כזה

    מוטי 15 מרץ 2021, 20:15

  5. 8. טוב זה נחמד לאנשים בגיל השלישי

    סמי 15 מרץ 2021, 18:16

  6. 7. אחלה אוטו! ממליץ בחום!

    טייגר וודס 15 מרץ 2021, 17:42

  7. 5. בנזין זה נחמד לפנסיונרים

    קרי 15 מרץ 2021, 17:16

  8. 4. למה להעמיד רכב באמצע נתיב פעיל?!

    שושי 15 מרץ 2021, 15:37

  9. 1. כל זבל שמגיע לכאן אתם כותבים תמורה טובה

    עמיר 15 מרץ 2021, 11:44