סגמנט מכוניות המיני חווה תהפוכות גדולות השנה, רבות מהמתמודדות עזבו אותנו ללא מחליפה באופק. עם זאת, כוחו של הסגגמנט עדיין נוכח, עם כ-8.5% מסך המסירות בשנה החולפת. המסירות הללו מתחלקות בין שלוש מכוניות ששולטות כיום בסגמנט — מתוכן בחרנו אחת שלטעמנו ראויה לתואר ’אוטו השנה 2021 בסגמנט המיני‘ — שברולט ספארק.

בעוד הדור הראשון היה תוצר של תרגיל מבריק בעיצוב ורתימת דעת קהל מצד שברולט, הדור השני של ספארק, שהוצג בשנת 2015, כבר הציג חזות ואיכות נעימה ובוגרת יותר. הדגם עבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2018 (תחילת שיווק בינואר 2019) ששפרה את ההצעה המוצלחת.

שברולט ספארק — אוטו השנה 2021 בסגמנט המיני
צילום: איתמר רותם

ספארק מוצעת כבעבר עם מנוע גדול וחזק בהרבה מהמקובל בקטגוריה — 1.4 ל‘ המפיק 98 כ“ס, זאת לעומת כ-1.2 ל‘ וכ-84 כ“ס אצל המתחרות. ביחס אליהן ספארק מציגה ביצועים טובים מאוד המקלים עם ביצוע עקיפות וחשוב לא פחות — מאפשרים התנהלות ושיוט נינוחים ורגועים בהרבה מהמקובל בסגמנט.


עוד חוזקה של ספארק זו התיבה — בעוד המתחרות מוצעות עם תיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים בלבד או רובוטית חד-מצמדית (חסכונית אך פחות נעימה לשימוש) ספארק מוצעת עם תיבה רציפה. ריבוי יחסי ההעברה מאפשר לנצל את כוחו של המנוע היטב, מאפשר (שוב) נסיעה נינוחה ביום-יום ומסייע להשיג נתון צריכת דלק דומה לשל המתחרות על אף יתרון הכוח והנפח.

שברולט ספארק — אוטו השנה 2021 בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן

בכלל, ספארק מעניקה תחושה של מכונית מ“סגמנט אחד למעלה“. זה בא לידי ביטוי בסביבת הנהג שעשויה היטב ומעוצבת בצורה מכובדת התואמת את שאר היצע הדגמים של שברולט. אין כאן את התחושה הספרטנית (מתכת חשופה, למשל) שהיינו רגילים לקשר למכוניות מיני.



גם רמת האבזור חריגה לטובה, במיוחד ברמת הגימור הבכירה. ספארק מוצעת עם כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאפל ומכשירי אנדרואיד, חישוקים קלים, ריפוד דמוי עור ועוד. גם בצד הבטיחות ספארק מרשימה עם לא פחות מ-10 כריות אוויר לצד מערכות בטיחות מקוריות כמו מערכת בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב.


לכך מוסיפה ספארק נוחות ואיכות נסיעה טובים מהמקובל בסגמנט — אם אתם מחפשים מכונית עירונית שמתאימה גם לנסיעה ארוכות מחוץ לעיר ספארק היא כנראה אחת הטובות למשימה, כמו שאתם יכולים לראות בסרטון בו נסענו לאילת ובחזרה ביום אחד, וזה אפילו היה ממש ממש בסדר.

שברולט ספארק — אוטו השנה 2021 בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן

בקיצור, מדובר במכונית מיני מוצלחת המעניקה תחושה של מכונית גדולה ואיכותית יותר. ספארק מציעה רשימת אבזור ארוכה, רשימת אבזור בטיחותי עשירה ונוחות ואיכות נסיעה טובים מהמקובל. על כך מוסיפה הספארק ביצועים טובים מהמקובל בשילוב צריכת דלק נמוכה. כל אלה הופכים את שברולט ספארק לראויה לתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט המיני‘.

שברולט ספארק — אוטו השנה 2021 בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן