תחרות אוטו השנה 2021 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות בקטגוריות השונות, לצד ההכרזה על הזוכה הגדול בתואר ’אוטו השנה 2021‘. בכל קטגוריה עלו לגמר שלוש מועמדות סופיות, מהן רק אחת נבחרה.

השנה, הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בקטגוריית רכב חשמלי' הוא — MG ZS EV.

MG ZS EV — אוטו השנה 2021 בקטגוריית רכב חשמלי
צילום: יח"צ

MG ZS EV הוכרז בישראל לפני קצת יותר משנה וחצי והוא האחראי הכמעט בלעדי למהפך שעבר המותג בשנה האחרונה. בתחילת דרכו המחודשת בישראל הכיוון של המותג הבריטי-סיני לא תמיד היה ברור אבל כיום אין ספק לאן צועדת היצרנית. ZS החשמלי הסיר את המחסום הפסיכולגי שהיה ללקוח הישראלי למשמע המילים ”רכב סיני“ ולא רק — הוא הפך את הקונספט של רכב חשמלי לעניין נפוץ ונגיש בהרבה עבור הקהל המקומי. איך הוא עושה זאת?


תחילה נדבר על העיצוב. ZS משחק במגרש הכי חם כיום — רכבי הפנאי. ככזה הוא מציע עיצוב מוצלח בהחלט, עם פרופורציות טובות ונוכחות בולטת והתוצאה הכללית נעימה מאוד לעין. גם סביבת הנהג נאה למראה ותוספות העיצוב העדינות של הגרסה החשמלית (מתגים כחולים, למשל) מוסיפות לאווירה.


אם כבר דיברנו על סביבת הנהג, נדבר בכמה מילים על המרחב לנוסעים. למרות שמדובר ברכב פנאי קטן, מידותיו החיצוניות נוטות לצד הגדול של הסגמנט; ולכן לא מפתיע לגלות שגם המרחב לנוסעים ומטען נדיבים מהמקובל בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. זה לא גמרי רכב שיכול להוות תחליף למשפחתית עבור לא מעט ישראלים.




מחסום נוסף שהסיר ה-ZS החשמלי נוגע לבטיחות. בעוד גרסת הבנזין רושמת שלושה כוכבי בטיחות, זו החשמלית היא סיפור אחר לגמרי. מדובר ברכב סיני שזכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של יורו NCAP במהדורת 2019 העדכנית ומחמירה יחסית. בלי אבל, בלי בערך, בלי תירוצים — חמישה כוכבים שלמים שהושגו בזכות ולא בחסד. כל הכבוד.


ועכשיו נעבור למנה העיקרית — חשמל. הספקו נדיב ביותר — 143 כ“ס — ויחד עם אופיו החשמלי של המנוע (מומנט מיידי) מתקבל רכב זריז מאוד כמעט בכל מצב. לכך מוסיף ה-ZS גם טווח נסיעה ראוי וריאלי של 263 ק“מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר יחסית. על כל אלה מוסיף ZS EV גם אפשרות לטעינה מהירה שתאפשר חזרה לכביש בזמן סביר. ובכלל חוויית הנהיגה ברכב חשמלי עדיין שונה, מיוחדת ומרגשת, כאשר ZS עצמו הוא רכב נעים ומוצלח למטלות עירוניות ובין עירוניות.

MG ZS EV — אוטו השנה 2021 בקטגוריית רכב חשמלי
צילום: יח"צ

ובכל זאת, רכב חשמלי זה לא דבר חדש, אז מה עשו ב-MG אחרת? לטעמנו השילוב בין עיצוב הפנאי והשימושיות לטווח הראוי אפשרות לטעינה מהירה יחד עם תשתית עמדות טעינה שהתרחבה רבות בשנתיים החולפות הפכו אותו להצעה כל כך אטרקטיבית בעיני רבים. אה, יש גם את עניין המחיר — ZS יהיה שלכם עבור סכום של החל מ-128,888 שקלים, נמוך משמעותית משל מרבית המשפחתיות ואפילו משל חלק מהמתחרים מונעי הבנזין.

MG ZS EV — אוטו השנה 2021 בקטגוריית רכב חשמלי
צילום: רונן טופלברג

אלה לא רק תחושות אישיות שלנו. הקהל מצביע ברגליים — MG ZS EV היה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2020, וגם ברבעון הראשון של שנת 2021.

MG ZS EV — אוטו השנה 2021 בקטגוריית רכב חשמלי
צילום: רונן טופלברג

בקיצור, MG ZS EV הוא רכב פנאי קטן מוצלח, מעוצב, מאובזר, מרווח, בטוח ובעל ביצועים טובים. בזכות אלה ובזכות טווח הנסיעה, הטעינה המהירה והמחיר הנגיש הוא הצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית של כלי רכב סינים בישראל בכלל וכלי רכב חשמליים בפרט. לכן MG ZS EV יותר מראוי לטעמנו לזכות בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בקטגוריית רכב חשמלי‘

MG ZS EV — אוטו השנה 2021 בקטגוריית רכב חשמלי
צילום: רונן טופלברג