לנד רובר ריינג' רובר איווק - מבחן דרכים (PHEV) - אוטו

"לשנות את המראה של לנד רובר לא היה הדבר הקשה בסיפור, אלא הכניסה לכל התהליך ולהבין שזה נכון להשתנות, לעבור ממצב של יצרן מומחה שמתמקד ביכולת שטח, למותג אוניברסלי שקוסם לכל העולם, אבל מבלי לאבד את הייחוד. חשבתי שעיצוב יכול לעזור בכך; העיצוב שלנו היה יותר מדי פונקציונלי והדבר דחה לקוחות מסוימים. השינוי הגדול מבחינתנו היה עם איווק. הדגם הזה הראה שאנחנו יכולים להביא ממד חדש למותג, והוא אכן הביא קהל חדש, צעיר יותר ובייחוד נשים, ועדיין אפשר לנו לשמור על מקומנו". אלה דברים שאמר לי ג'רי מקגאוורן, האחראי לעיצוב בלנד רובר, בשיחה שנערכה בז'נבה 2018. 

לנד רובר ריינג' רובר איווק, שהוצג ב־2011, היה סוג של מהפכה עבור לנד רובר. רכב שהוא אופנתי ומעוצב ויותר דוגמן שבילים מאשר יורד שטח מסוקס — ועם זאת הפגין יכולת שטח נדירה ביחס לבני מינו. ב־2018 קיבלנו את הדור השני, וזה כעת, אחרי ריינג' רובר הרגיל וריינג' ספורט, מצטייד אף הוא בחטיבת כוח היברידית־נטענת, בדיוק כמו זו המשמשת את דיסקברי ספורט. 

1643268
צילום: מערכת אוטו

עדיין יפה
חיצונית אין כמעט הבדלים, וזה טוב. איווק היה ונשאר אחד מרכבי הפנאי הנאים והמושכים ביותר. זאת, גם אם ייתכן שחישוקי ה־"18 מעט קטנים ביחס לבתי הגלגלים.

כרגיל באיווק, סביבת הנהג הנקייה ממתגים ושילוב הגוונים יוצרים אווירה יוקרתית. צמד צגי המולטימדיה נאה, וכך גם המחוונים הקלאסיים שחלקים בתוכם משנים תצוגה לפי העניין. 

הכל טוב ויפה עד שבאים לתפעל את כל אלה. המעבר בצג התחתון בין מצבי ניהוג ונסיעה לבקרת האקלים מורכב מדי כאשר נוהגים. גם תפעול מערך המידע והשליטה באמצעות לחצני מגע מיוחדים מההגה אינו נוח, והתגובות האיטיות של המערכת מבלבלות. וכן, גם דברים אלה מוכרים מהדגם הרגיל. 

1643267
צילום: מערכת אוטו

מושב הנהג נאה, אבל מעט רך מדי, חסר כיוון קשיחות למסעד הגב והדבר מעייף אחרי זמן מה. למרות תג מחיר גבוה למדי, האבזור אינו כולל אוורור למושבים או מצלמות היקפיות. לתא המטען נפח נאה ולדלת שלו תפעול חשמלי. 

המנועים
הסיבה למפגש המחודש באיווק היא הגרסה ההיברידית־נטענת. זו משלבת מנוע טורבו־בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים חדש, המייצר 200 כ"ס, משודכת לו תיבה אוטומטית 8 הילוכים והתפוקה מופנית לגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי המייצר 109 כ"ס מניע את הגלגלים האחוריים והתפוקה המשולבת היא 309 כ"ס ו־55 קג"מ. משך ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש 6.4 שניות, והמהירות המרבית 212 קמ"ש. לסוללה 15 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 66 ק"מ. גרסה זו כבדה ב־269 ק"ג מזו הרגילה, למשקל של 2082 ק"ג.


1643272
צילום: מערכת אוטו

פעולתו של מנוע ה־1.5 ליטר נעימה, הוא מעודן ואינו רועש. כניסתו לפעולה כמעט אינה מורגשת והצליל בסל"ד גבוה נעים. והביצועים? הרכב אינו משדר שהוא כלי של 6.4 שניות ל־100 קמ"ש, גם בגלל ההתנהלות המעוגלת של חטיבת הכוח. כאשר שילוב הכוחות מלא, הביצועים בהחלט טובים. עם זאת, כאשר הסוללה כמעט וריקה, והתיבה אינה משלבת במהירות, הכוח הרב שהיה קודם מתמעט. הסוללה אינה מתרוקנת לגמרי, והמערכת משאירה עתודה כדי לשלב את המנוע האחורי בתאוצות. 

הטווח החשמלי
האיווק התייצב ליום רצוף סידורים בפריפריה, שהתחיל בנסיעה מהסוכנות בהרצליה לתל־אביב. בהתנעה שם ראינו שהטווח הוא 54 ק"מ ואלה ירדו חיש קל ל־51 ק"מ. המסע המשיך לאם המושבות, רק כדי לחזור לתל אביב, ובערב קפצנו לסידורים בגבעתיים. הטווח החשמלי בפועל היה 49 ק"מ, וזה בהחלט די והותר לשימוש יום־יומי ממוצע. בניגוד לרוב המתחרים, לאיווק הנטען אפשרות לטעינה מהירה, תירוץ מצוין לביקור בעמדת ג'ינרג'י ולקפה בבייקרי ב־M הדרך. וזה עובד. תוך 35 דקות טענו 91% סוללה וב־6 דקות נוספות הגענו ל־95% שהבטיחו טווח של 45 ק"מ. צריכת הדלק, כאשר החשמל אוזל, אינה מרשימה, וביום המבחן הייתה 8.4 ק"מ/ל' ללא החלק החשמלי, 9.7 ק"מ/ל' איתו. בשיוט נינוח מדובר ב־10.2 ק"מ/ל'. 

1643273
צילום: מערכת אוטו

וכל היתר
נוחות נסיעה טובה היא מהתכונות המוכרות של לנד רובר. לא כאן. הרכב אינו מסתדר עם פגמים קטנים וגדולים, והדבר מורגש בייחוד בעיר ועוד יותר על פסי האטה שעלולים לגרור חבטה מהמתלה הקדמי. תוספת המשקל עם בולמים שלא טופלו בהתאם, אחראית לכך שלאחר מעבר על פגמים גדולים ועל גלי כביש נוצר נדנוד לא מחמיא. רעשי הרוח חזקים למדי. 

בנסיעת שבילים מפגין איווק חוסן כנדרש מרכב של מותג השטח הנכבד הזה, והוא טוב מזה של רוב הדגמים הדומים, מאפשר קצב נסיעה טוב, וגם כאן הנוחות אינה אחידה. 

1643271
צילום: מערכת אוטו

היכולת הדינמית מושפעת משילוב המערך החשמלי. בתנועה חשמלית בלבד, איווק הוא רכב של הנעה אחורית, שיכול להפגין התנהלות עצבנית אם תנסו להתגרות בו במהירות איטית (זהירות בכיכרות), גם בגלל שבקרת היציבות אינה תמיד זריזה בתגובתה. בכבישים מתפתלים יפעלו לרוב שני המנועים ואז יתקבלו הידוקי קו שירסנו תת היגוי הנוצר בהתחלה אך מתרחש לא לעיתים קרובות. ניתן להדק את קו הפנייה עם הרפיה מהמצערת, אך הבעיה הייתה חוסר עקביות ומעבר להיגוי יתר שיכול להפתיע. לאיווק הגה מהיר (2.3 סיבובים מעילה לנעילה), והתגובה הראשונית בכביש המהיר מעט עצבנית עד שמתרגלים. הבלמים אינם נחושים או הדרגתיים אבל עושים את העבודה.

1643270
צילום: מערכת אוטו

במונחי השוק
איווק ההיברידי־נטען מוצע ברמת גימור המהודרת יותר 'S פלוס' ומוטמע בה אבזור נוחות נאה ומערך בטיחות מלא. הרכב נראה נהדר, הביצועים טובים, טווח הנסיעה החשמלי מכובד, ורק הנוחות הבינונית פוגמת ביכולת הכוללת. 

במונחי מותג ריינג' רובר, המחיר, 415,000 שקלים, תחרותי ומחירו של איווק בגרסה זאת נמוך מזה של הגרסה הרגילה, שהיא גם חלשה משמעותית (200 כ"ס). במונחי השוק, איווק יקר בהרבה מהמתחרים הישירים, וזו כבר בעיה.     

1643274
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
369000
החל מ- 3,895 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
9152
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

}
אורך
437
רוחב
199
גובה
165
משקל
1770
בסיס גלגלים
268
נפח תא מטען (ליטר)
591
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1383
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
67

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
235/60/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1997
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
200
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
32.0
סל"ד למומנט מירבי
1300
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
216
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
9

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
10.4
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
8.4
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת לסיוע בטיפוס עליות, בקרת ירידה במדרון, זיהוי הולכי רגל ודו גלגליים, כרית אוויר להגנה על הולכי רגל, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי לא נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, ידיות נשלפות ומתמזגות בקו הדלתות, מראות צד ופנים נגד סינוור, בלם יד חשמלי, בקרת נהיגה חסכונית, מערכת שמע 180W עם 6 רמקולים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

9 1

דגם לנד רובר ריינג' רובר איווק
גרסה ריינג' רובר איווק 1.5 ל' טורבו היברידי מתון (160 כ"ס), S
מחיר 339000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 199
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק
צריכת דלק - ממוצעת 12.0
נפח תא מטען (ליטר) 591
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 8. מי האידיוט שיקנה את האוטו הזה ????

    דוד ה 4 מאי 2021, 18:05

  2. 7. אוטו פח...

    עליביבי 4 מאי 2021, 10:38

  3. 6. הקיה אחלה.... מצויין חשמלית פצצה השאלה למה הכתב הזה ממליץ על מכוניות בנזין הזויות ב 400000 שח

    הזייה 3 מאי 2021, 22:52

  4. 4. קניתי טסלה חפסו מי... אתכם עלאק "המלצות מומחים"

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 3 מאי 2021, 16:20

  5. 3. קניתי טסלה חפסו מי... אתכם עלאק "המלצות מומחים"

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 3 מאי 2021, 16:20

  6. 2. קניתי טסלה חפסו מי... אתכם עלאק "המלצות מומחים"

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 3 מאי 2021, 16:20