ב.מ.וו סדרה 5 - מבחן דרכים (530e, היברידית-נטענת, מתיחת פנים) - אוטו

בכל מפגש עם ב.מ.וו סדרה 5 החדשה, זו שהוצגה לפני ארבע שנים, אני אוהב יותר ויותר את העיצוב שלה; אפיל בלבן היא נראית קלאסית עם עומק של יוקרה אמיתית. הגרסת המחודשת נראית דומה למדי לזו שלפי מתיחת הפנים, אבל זה אחד מסודותיו של הדגם הזה. בב.מ.וו יודעים, אולי יותר מכל, איך לעצב סדרה 5. 

רושם ופרטים
המכונית הזו כה חשובה עבורם, כה מצליחה, כך שברור שאם יש כזאת שהם ממש לא מתכוונים לפספס אותה ואיתה, הרי זו סדרה 5. המכונית הזו נחשבת למלכה של מכוניות הסלון, בזכות שילוב נדיר של נוחות ואיכות נסיעה יחד עם יכולת דינמית גבוהה המעניקה גם הנאה רבה מאוד בנהיגה. זו סדרת הדגמים הוותיקה ביותר של ב.מ.וו, והיא נולדה עוד ב־1972. הדור השביעי הוצג ב־2017, במאי 2020 הוכרזה מתיחת פנים, וכעת מגיעה לכאן הגרסה המחודשת הזו.

הבווארים השכילו שלא לעשות לה ניתוח אף בוטה כמו שעשו בסדרה 7. הם חידדו והבליטו את השבכה ואת יחידות התאורה הקדמיות שכאילו זזו הצידה, ועיצבו את הפגושים באופן אגרסיבי יותר וגם הגדילו אותם; אלה מוסיפים 2.7 ס"מ לאורך הרכב, ל־496.3 ס"מ. 

1643334
צילום: מערכת אוטו

יחידות התאורה מאחור הוחלפו, והמפלטים כעת טרפזיים; השינויים מובחנים אבל אינם מופרזים, וגם טיפול זה הוא מהדברים שגורמים לה להיראות כה טוב. השינויים העיקריים בסביבת הנהג הם צג מולטימדיה חדש במידה "10.25 או "12.3, והטמעת הדור השביעי של i-דרייב. מערכות הבטיחות שודרגו, ובחו"ל מקושרות למערך הניווט, כך שהתנהלות הרכב מושפעת גם משינויים בתוואי הדרך. המפרט הטכני שופר, וכל מנועי הבנזין והדיזל, 4 ו־6 צילינדרים (לא בגרסאות הנטענות), מצוידים כעת במערך היברידי מתון (48 וולט).

למבחן קיבלנו את 530e ההיברידית־נטענת ברמת הגימור 'M ספורט' שמחירה 480,000 שקלים. 

קלאסיקה
הפרופורציות המושלמות והצללית הארוכה והנמוכה מצליחות להסתיר את ממדיה האמיתיים; היא נראית קטנה ממה שהיא באמת, ורק כאשר היא עומדת ליד מכוניות אחרות בולט גודלה האמיתי. 

1643336
צילום: מערכת אוטו

אותה הופעה קלאסית מוצאת ביטוי גם בפנים. מכונית ההדגמה הייתה ברמת הגימור הפחות עשירה במבחר המקומי; עיקר המפרט: מצבי ניהוג, לד מלא, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, גג שמש, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות, בקרת אקלים דו־כיוונית ומיזוג מאחור. 

סביבת הנהג נראית מצוין בדרכה הלא־מתלהמת ומקרינה איכות למרחוק. השילוב של דיפוני עץ, הפלסטיק החום וקווי האלומיניום מצוין, ותאורת האווירה הצבעונית המלטפת חלקים גם מאחור תורמת המון. הריפוד מחומר דמוי־עור נראה משובח, מפגין שרמת חיים גבוהה אפשרית גם לא על חשבונם של בעלי חיים. 

תפעול רוב המערכות ידידותי, גם בגלל שהוא מוכר מדגמים אחרים, גם בגלל שהבשיל עם השנים. המולטימדיה משודרגת ומערך המחוונים נראה טוב. 

1643338
צילום: מערכת אוטו

תנוחת הנהיגה נאותה, אך עבורי המושב אינו מתרומם מספיק, למרות שמרווח הראש טוב. התפעול החשמלי עשיר, יש כיוון לתמיכות הצד, אבל כמו בהרבה דגמי ב.מ.וו חסרה אפשרות להקשחת התמיכה לגב התחתון. 

המרחב מאחור טוב, מרווחי הרגליים והראש מספקים בהחלט. לנוסעים יש פתחי מיזוג, אין בקרת אקלים עבורם. נפח תא המטען, 410 ליטרים, קטן יחסית בגלל הסוללות; מתחת לרצפה חלל אחסון שימושי, אך הנפח וגם המבנה מפריעים להעמסת תיקים גדולים לטיול משפחתי ממושך.

החשמל
סדרה 5 מיובאת לישראל רק בגרסת 530e. לזו מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר המייצר 184 כ"ס ומנוע חשמלי עם 109 כ"ס לתפוקה משולבת של 252 כ"ס ו־42.8 קג"מ; בנוסף, מוצעת גם פונקציית E-בוסט המוסיפה 40 כ"ס, להספק של 292 כ"ס במשך 10 שניות. התיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה אחורית. משך ההאצה ל־100 קמ"ש 6.4 שניות והמהירות המרבית 235 קמ"ש. לגרסה זו סוללת 12 קוט"ש, והטווח החשמלי המוצהר הוא 56 ק"מ. 

1643337
צילום: מערכת אוטו

ב.מ.וו פישטה בגרסה זו את תפעול מצבי הניהוג החשמליים והרגילים, וריכזה אותם בשלוש אפשרויות: 'חשמלי', 'היברידי', 'ספורט'. במצב 'ספורט' ניתן לבחור באותו תפעול של "תוספת כוח"; פעולת המצערת מתחדדת, אופי הפעולה נמרץ יותר, אבל הפער במצערת מלאה בין מצב זה לבין 'ספורט' רגיל אינו גדול. 

מנוע ה־2.0 ליטר נשמע לא רע, גם ללא סיוע התגבור (שנשמע טבעי) של מערכת השמע. חטיבת הכוח פועלת באופן חלק ונעים; הכוח אינו מתפרץ אבל צבירת המהירות טובה מאוד, גם תחת עומס. ברמת גימור זו אין תפעול הילוכים מההגה, וזה קצת מוזר.

בחניית היבואן הציג מד הטווח 46 ק"מ, שירדו חיש קל ל־37 ק"מ בנסיעה עירונית, אך קפצו ל־45 ק"מ כאשר שייטנו בכביש המהיר. כך שנראה שזה הטווח החשמלי בפועל. יפה. 

1643339
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק לאורך המסע הארוך שעברנו עם הרכב עמדה על 11.5 ק"מ/ל' (11.9 ק"מ/ל' עם החלק החשמלי). בנהיגה מהירה ובתוואי הררי, הצריכה ירדה ל־9 ק"מ/ל'; אלה נתונים נאים לכלים כאלה. 

גובה מחיר
אחד הדברים עליהם משלמים על תוספת המשקל הוא בנוחות. כיול מערך המתלים נוקשה יותר, והרכב נע על כל שיבוש קטן ובינוני בעיר, להתנהלות שאינה רגועה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, ועדיין שיבושים גדולים וחיבורי כביש מורגשים מדי, ומפגש עם גלי כביש יוצר קיפוץ קל. בידוד הרעשים טוב למדי. 

בעיקולים מפגין הרכב אותה תחושה ראשונית של דיוק מחודד. כן, להגה יכול היה להיות קצת יותר משקל, ולבלמים יותר חדות, אבל הסך הכל ברור ומוכר לטובה. וכאשר משוחרר הרסן ניתן לגרום לאחוריים, עם קצת פרובוקציה, לפסוע קלות תחת כוח. 

1643340
צילום: מערכת אוטו

עם זאת, כאשר קרבים למגבלות, לכשעצמן מאוד רחוקות, המשקל הנוסף (400 ק"ג, ל־2034 ק"ג) מורגש, ההתנהלות פחות קלילה, ותחת עומס כבד ממש החרטום נוטה לאבד אחיזה מוקדם מהצפוי.

לא נס ליחה
530e המחודשת אינה מושלמת, ועדיין מדובר במכונית שכיף לנהוג בה, ובמובנים רבים זו עדיין אמת המידה בתחום. במחירה, 480,000 שקלים, 530e אינה זולה, אבל היא ממוקמת ליד המתחרות הישירות. ולמרות שאנחנו חיים בעידן ה־SUV, היא מפגינה כי עדיין לא נס ליחה של מכונית הסלון.     

1643335
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
480000
החל מ- 5,067 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
10904
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

}
אורך
496
רוחב
187
גובה
148
משקל
2034
בסיס גלגלים
297.5
נפח תא מטען (ליטר)
410
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
46

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
245/45/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1998
סוג מנוע
היברידי פלאג-אין (נטען)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
אחורית
הספק מירבי (כ"ס)
292
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
42.8
סל"ד למומנט מירבי
1350
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
6.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
235
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

טעינה חשמלית

}
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ)
56
טווח נסיעה חשמלי במבחן אוטו (ק"מ)
זמן טעינה ביתית AC
06:00
קצב טעינה מהירה AC (קילו וואט)
אפשרות לטעינה מהירה DC

יש

זמן טעינה מהירה DC (שעות)
03:36
קצב טעינה מהירה DC (קילו וואט)
צריכת חשמל (וואט לק"מ)
173
הספק סוללה (קוט"ש)
קיבולת סוללה (קוט"ש)
12.0
האם חיבור תלת פאזי

אין

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
62.5
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
53.1
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, התרעת תנועה חוצה מלפנים, סיוע אקטיבי לנהג בתמרוני חירום, התרעת התנגשות צידית כולל התערבות אוטונומית בהיגוי, זיהוי הולכי רגל, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש רגיל
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, "Apple CarPlay", חבילת עיצוב M-Sport הכוללת קליפרים בצבע כחול ודיפוני עץ פנימיים, מערכת זיכרון לנסיעה לאחור לטווח של 50 מטרים, מראות צד מחוממות, סגירת ואקום לדלתות, פתיחה וסגירה של תא המטען ללא מגע יד, חלון שמש חשמלי, צמיגי אל-תקר
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

8 1

דגם ב.מ.וו סדרה 5
גרסה 530e אוט', 2.0 ל' טורבו, היברידי נטען, M-Sport
מחיר 480000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 6.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 235
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 62.5
נפח תא מטען (ליטר) 410
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 15. דוורא רוב בעלי טסלה לא ממש מנגליסטים ערסים... אלה יותר בקטע של "קופרה"

    גד 7 מאי 2021, 13:31

  2. 7. הצריכה עלתה. לא ירדה. לתקן בבקשה.

    אבגדה 6 מאי 2021, 09:16

  3. 4. הצעת ייעול: לרענן את המערכת בכתבים שמעורים במגמות חדשות בשוק הרכב

    המגזין מיושן 4 מאי 2021, 21:02

  4. 3. נו באמת, מה זה העיצוב הזה ומה זה המחיר הזה?

    גילי 4 מאי 2021, 19:05

  5. 2. אני מתלבט אם לקנות שתי טסלה PREFORMENCE ולקבל עודף... או ללכת על פיסת ההיסטוריה הזאת לפני ש BMW התותחים מפסיקים לייצר בנזין

    ישראלי בהייטק 4 מאי 2021, 16:51

  6. 1. מזמן לא היו כתבות שמרניות והאגף הליכודי שמרני של אוטו שוב מפציץ בכתבה על...... ניחשתם נכון.... רכבי בנזין.... חדשות מלפני 100 שנה..... חחחחחחחחחחחחחחחחחח

    גדעון דמטי 4 מאי 2021, 16:48