יונדאי i20 - מבחן דרכים (1.0 ל') - אוטו

מאז הוצגה גטס ב-2002, הייתה הסופרמיני של יונדאי דומיננטית בסגמנט זה בישראל, בעיקר בזכות ציי הרכב. ב-2008 הציגה היצרנית את יונדאי i20, שכוונה מראש לשוק האירופאי. הדור השני הוצג ב-2014, וגם הוא הצליח בישראל, וב-2020 היה הנמכר בסוגו. באותה שנה הוצג גם הדור השלישי של דגם זה, ושיווקו החל כעת.

הקשר, פרטים
הדגם החדש גדול במעט מקודמו: נוסף 1 ס"מ לבסיס הגלגלים, ל-258 ס"מ; האורך גדל ב-0.5 ס"מ ל-404 ס"מ; לרוחב נוספו 4 ס"מ ל-177.5 ס"מ; הגובה ירד ב-2 ס"מ. i20 החדש, כקודמו, מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 100 כ"ס.

i20 מוצעת ב-6 רמות גימור ובמחיר תחילי של 100,000 שקלים. רמת הגימור הבסיסית נעדרת מפרט בטיחות מתקדם, ופונה בעיקר למכרז משרד הביטון לרכב עבור קציני צה"ל וגם לציים מסוימים.

1643645
צילום: מערכת אוטו

הסופרמיני החדשה פונה ללקוח הפרטי עם רמות גימור מהודרות ומצוידות יותר, כמו 'סופרים' שמחירה 110,000 שקלים וכוללת תאורת לד, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, או 'סופרים פלוס' שנבחנה, מוסיפה על אלה גג שחור ומחירה 114,000 שקלים.  

כמעט בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה (שהתגלה פעיל מדי), וברמת הגימור שקיבלנו למבחן מערך משופר הכולל בקרת שיוט אדפטיבית (כבר ב'סופרים'), ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור.

עיצוב, נראות 
עיצובה של i20 החדשה שונה לחלוטין מזה של קודמתה, והיא מהראשונות שמוטמע בהן הקו החדש של יונדאי. הרכב כאמור רחב ונמוך מקודמו והדבר יוצר פרופורציות דינמיות יותר. אלה מודגשות מלפנים באמצעות שבכה רחבה עם קווים חדים ומאחור עם ספוילר וקו תאורה רוחבי. מזוויות מסוימות העיצוב נראה "מתאמץ" בגלל עומס בפרטים וקווים חדים לאורך הדופן. בכל אופן, התוצאה הכללית הרבה יותר מושכת בהשוואה להופעה של הדגם הקודם. ברכב שנבחן, הוסיפו להופעה המוצלחת חישוקי "17 נאים (כבר ב'סופרים') ואותו גג שחור הייחודי ל'סופרים פלוס'. 

1643639
צילום: מערכת אוטו

סביבת נהג, תא נוסעים
עיצוב סביבת הנהג בדגם החדש אף הוא מתקדם מזה של הדגם הפורש. בכל רמות הגימור בולט צג גדול יחסית ("8) החובר למחוונים. הקווים לרוחב סביבת הנהג ממשיכים את אלה של פתחי האוורור, מגיעים לדלתות ושותפים ליצירת העיצוב העדכני. איכות החומרים מרשימה פחות, בגלל שאלה נוקשים מדי. הצבע השחור מפגין נוכחות רבה מדי. 

הנדסת האנוש טובה לרוב, המולטימדיה קלה יחסית לשליטה, גם בשל פקדים חיצוניים גדולים. תפעול בקרת האקלים נוח, גם כאן בגלל פקדים חיצוניים, והתצוגה שלה נאה.

התצוגה קצת מיושנת, כמעט כרגיל ביונדאי. מאידך, למחוונים המוקרנים מראה נאה וברור וגווניהם משתנים עם החלפת מצב הניהוג. גם מערך המידע שבמרכזם קל לרוב לתפעול.   

1643646
צילום: מערכת אוטו

עם מושב הנהג, שכיוון הגובה שלו מוגבל, התקשיתי להסתדר. הוא אינו ממש נוח גם בגלל שחלקו הקדמי מוגבה מדי ביחס לאחורי ומפריע ליצור תנוחת נהיגה נכונה.

עם הצגת הדגם החדש, ציינו אנשי יונדאי כי מרווח הרגלים מאחור גדל משמעותית, והוא אכן נאה. עם זאת, ולמרות שהמושב נמוך יחסית, מרווח הראש הוא רק סביר. 

תא המטען גדל ב-51 ליטרים, ל-352 ליטרים, ובנוסף לנפח היעיל הוא גם נוח לשימוש בזכות רוחב נאה. 

1643647
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
כאמור, הדגם החדש מצויד באותו מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים כקודמו, וכך גם הנתונים: 100 כ"ס, 17.5 קג"מ, 0 ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות. המנוע עבר מקצה שיפורים בחלקיו הפנימיים שנועד לשפר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים, וכעת הוא חלק ממשפחת 'סמארט סטרים'. בנוסף, התיבה הדו-מצמדית, שיש לה 7 הילוכים, שופרה. 

הביצועים בעיר טובים, אבל כאשר יוצאים מחוצה לה, הרכב פחות נמרץ מהצפוי, ובניגוד לדור היוצא חסר לו קצת פלפל. הביצועים מספקים ולא יותר, והמנוע, שיכול להיות רועש בסל"ד גבוה – אם-כי הצליל לרוב ספורטיבי – נשמע מתאמץ בעומס. המנוע אינו מתעלה לקראת שיא ההספק, התיבה אינה ממהרת להוריד הילוכים – וכתוצאה מכך, האצות הביניים בתנאים מכבידים, בייחוד בעקיפות, אינן מתעלות. 

במהירות זחילה, בייחוד בחניות צפופות כאשר התמרון מחייב תזוזות עדינות, השילוב בין תיבה איטית למצערת לא-חדה מקשה לייצר תנועה חלקה. 

1643640
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק טובה למדי: ביום מבחן מאומץ גמע הרכב 11.7 ק"מ/ל', ובשיוט רגוע צריכת הדלק שלו היא 15.5 ק"מ/ל'.  

נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה בינונית, גם בגלל שכיול המתלים נוקשה. צמיגים עם חתך נמוך יחסית – 215/45-17 – אינם עוזרים מצדם בשיכוך. בעיר, טלאים ושיבושים קטנים ובינוניים מורגשים מדי, וגם בכבישים בין-עירוניים וכאשר המהירות עולה, ספיגת השיבושים בינונית, והדבר מורגש במהלך הנסיעה. מנגד, ריסון תנודות המרכב על כביש גלי הוא טוב. רעשי הכביש מורגשים וכך גם אלה של הרוח. 

אותה קשיחות בפעולת המתלים ואותם צמיגים מעניקים לקטנה של יונדאי בסיס טוב ליכולת דינמית מוצלחת. i20 פונה היטב, מגיבה נכון להרפיית מצערת ומהדקת את קו הפנייה, ועושה זאת עם רמת אחיזה גבוהה. זו מכונית שיכולה להסתדר עם יותר כוח, ואז גם ליהנות את הנהג בנהיגה דינמית. ההגה אינו תקשורתי במיוחד, אך יכולת ההפניה שלו טובה. הבלמים אינם נוסחי ביטחון וחסרים דיוק. 

1643643
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
בניגוד לקודמותיה, שעיצובן היה אנונימי למראה, i20 החדשה נראית צעירה ומושכת, כמו שסופרמיני צריכה להיות. רמות האבזור הבכירות עשירות, ועל פעולת מנוע תוססת פחות, היא מפצה ביכולת דינמית טובה הגורמת לנו לצפות לגרסאות ספורטיביות. נוחות הנסיעה אינה מצטיינת, ויהיה מעניין לפגוש ברמות הגימור הנמוכות יותר, המצוידות בצמיגים עם דופן גדולה יותר.

כמו שקורה לאחרונה עם דגמי סופרמיני רבים, גם מחירה של i20 התייקר, ו-114,000 שקלים ברמת הגימור שנבחנה, הוא מחיר שאינו זול. בהקשר הרחב יותר, ל-i20 תמורה משופרת בגלל מפרט אבזור ובטיחות נאה, אבל כאשר לוקחים בחשבון מתחרות חדשות – לחלקן ביצועים עדיפים, לאחרות מוניטין מופלג (למשל טויוטה יאריס) – שמחירן זול יותר, ברור שבקרב על לבו של הלקוח הפרטי צפויים ל-i20 חיים מאתגרים.

1643642
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
113900
החל מ- 1,202 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
2825
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2020

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

}
אורך
404
רוחב
178
גובה
145
משקל
1130
בסיס גלגלים
258
נפח תא מטען (ליטר)
352
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1165
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
40

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/45/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
998
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
100
סל"ד להספק מירבי
4500
מומנט מירבי (קג"מ)
17.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
185
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
16.9
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
13.7
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.7

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת "מובילאיי" בהתקנה מקומית, תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי תנועה חוצה בצומת, מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח שעונים דיגיגטלי מלא, בורר מצבי נהיגה, אימובילייזר מקורי, שמשות כהות Privacy Glass, משענת יד קדמית, איתות צד במראות, גוון גג שחור
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

10 1

דגם יונדאי i20
גרסה i20, אוט', 1.0 ל' טורבו, Prime
מחיר 104900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 185
תיבת הילוכים מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 352
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 7. פחנוע קלאסי עם ג'נטים מגנזיום. איייווושש

    אישימוטו סוזוקי 10 מאי 2021, 16:17