הדור השלישי של ניסאן אקס טרייל נחת בישראל בשנת 2015, מדובר ברכב פנאי גדול למדי המוצע עם סידור של שבעה מושבים. הדור הנוכחי נחשף לראשונה בשנת 2013, עבר מתיחת פנים משמעותית בשנת 2017 ובשנת 2019 זכה למנוע טורבו-בנזין חדש ומתקדם שפותח במסגרת שיתוף פעולה בין קבוצת רנו ומרצדס. 

1620903
צילום: עזרא רפאל

הדור החדש של הדגם (רביעי) נחשף ביוני 2020 במפרט האמריקאי.

בחניה
למרות שמדובר ברכב נפוץ שמתסבובב בכבישי ארצנו כבר כמה שנים עיצובו של אקס טרייל נאה מאוד ועדכני. המופע הכללי קשוח וחסון ומתאים מאוד לאופנת הפנאי הנוכחית. צבעי המרכב הנועזים יותר (כתום, למשל) מוסיפים ממש.

1620905
צילום: עזרא רפאל

סביבת הנהג נעימה למראה וגם למגע - מרבית החומרים, רכים ונעימים. ברמות הגימור הגבוהות ישנו ריפוד ודיפון עור שמוסיפים מאוד לתחושה. לוח המחוונים שגרתי למראה ויעיל למדי והנדסת האנוש טובה. 

תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד, כמו שרבים אוהבים ברכב הפנאי שלהם, והתחושה היא שמדובר ברכב גדול . המרחב בשורה השניה נדיב למדי לשלושה נוסעים. מאחור יש מקום בעיקר לילדים קטנים. תא המטען קטן למדי כשכל המושבים בשימוש, אך קיפולם נוח וזה מייצר תא מטען גדול ושימושי.

1620919
צילום: עזרא רפאל

בנסיעה
מנוע ה-1.3 ל' החדש מוצע כאן בהספק של 160 כ"ס ו-27.5 קג"מ ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. השילוב הזה, בגרסת ההנעה הקדמית, מאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות ו-198 קמ"ש מירביים. לחובתו של המנוע אופי פעולה מעט מחוספס והעברת כוח שאינה תמיד חלקה, אבל הוא מפצה על כך בזמינות כוח טובה מאוד ויכולת לצבור מהירות בעקביות, ללא דרמה וללא תחושת מאמץ.

1620911
צילום: עזרא רפאל

כיול מתלים נוקשה יחסית מוביל לנוחות נסיעה בינונית בעיר. מחוץ לעיר ישנם רעשי רוח , אך נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית ובסך הכל מדובר ברכב נעים לכיסוי מרחקים בין עירוניים. בשביל כיול המתלים הנוקשה מוסיף לתחושת החוסן וההתאמה לשטח - האף נשמר מפולס ולא צולל במעבר על שקעים.

1620904
צילום: עזרא רפאל

תמורה
למרות זה שהרכב וותיק ועל אף חסרונות צג המולטימדיה, מדובר ברכב שמציע תמורה נאה מול המחיר המבוקש עבורו. הוא מהבודדים בסגמנט עם אופציה לשבעה נוסעים, מציע עיצוב נאה ועדכני. ומנוע יעיל במחיר הוגן.

1620910
צילום: עזרא רפאל