מאזדה CX-3 - מבחן דרכים (1.5 ל', מתיחת פנים) - אוטו

במונחי תעשיית הרכב, מאזדה CX-3, רכב הפנאי הקטן של מאזדה, הוא כבר דגם ותיק וקרוב להחלפה. בארץ קצת קשה לחוש בכך, ויש לכך סיבות.

ראשית, הדגם שנחשף בסוף 2014 הגיע לארץ רק ב-2017; שנית, כיוון שהדגם הושק עם מנוע 2.0 ליטר 156 כ"ס, מחירו היה יקר, החל ב-140,000 שקלים, ולכן לא היה נפוץ מדי; שלישית, העיצוב המיוחד שלו נשאר רענן גם היום. 

הקשר, פרטים
לפני שנה הוסיפה מאזדה להיצע ביפן גרסת 1.5 ליטר, 116 כ"ס וזו מגיעה אלינו עם בשורה חשובה: מעתה מחיר הדגם מתחיל ב-120,000 שקלים. גרסה כזו מאפשרת ליבואן לשמור על המחיר המקורי של הרכב בגרסאות היקרות, ולהימנע מהורדות מחיר הנעשות בשלהי חיי דגם ופוגעות בערכו כמשומש.

1644762
צילום: מערכת אוטו

בגרסה זו שופרו מושבי הרכב, המולטימדיה והבלימה האוטונומית, והיא מוצעת ב-3 רמות גימור: 'זום', שמחירה 120,000 שקלים וכוללת חישוקי "16, מולטימדיה; 'אורבן' שעולה 126,000 שקלים ויש לה תאורת לד, מפתח חכם, ריפוד דמוי עור; ב'מודרן', העולה 128,000 שקלים אותו מפרט אך יש לה תוספות קוסמטיות – ואותה קיבלנו למבחן. 

עיצוב, נראות 
מאזדה עיצבה את CX-3 בקווים ספורטיביים והעניקה לו הופעה מקורית אך כזו שיש לה ערכים קלסיים. קו הדופן שחלקו האחורי מטפס מעלה ומבנה הקורה האחורית המשופעת, יחד עם מכסה מנוע ארוך יחסית יוצרים רכב שמפגין תנופה גם כאשר הוא עומד. הוא נראה נאה בהרבה מה-2 עימה הוא חולק אותה רצפה. חישוקי "18 שיש ב'אורבן' וב'מודרן'  מוסיפים להופעה הכוללת וכך גם צמד המפלטים הבולטים.   

סביבת נהג, תא נוסעים 
סביבת הנהג מעוצבת כמו בדגמים קודמים אחרים של מאזדה, וזו כוללת מחוונים קטנים, שחלקם דיגיטלי, ולצידם פתחי אוורור שרובם עגלגלים ובסידור לא סימטרי; אלה שבצד הנהג ממוקדים בו. התוצאה הכוללת היא כשל עיצוב רטרו. 

1644769
צילום: מערכת אוטו

ב'מודרן' בולט בעיקר שילוב בין דיפון וריפוד מחומר דמוי עור לבן לעור הפוך (זמש) בגוון חום המגיע גם לדיפון הדלתות ולחלקים בסביבת הנהג. שילוב זה מייצר, יחד עם בורר ההילוכים הנאה וחוגת המולטימדיה שלידו, אווירה עשירה. עם זאת, החלק העליון של סביבת הנהג עשוי פלסטיק קשיח.

סביבת הנהג אינה המתקדמת ביותר בהשוואה לדגמים ממש חדשים, וצג המולטימדיה לא עדכני וקטן יחסית, אבל היא מיוחדת בעיצובה וקל לתפעל את המערכות, גם בזכות בקרת אקלים עם שליטה נפרדת. חסר מקום נוח להניח את הסלולר בין הקונוסלה המרכזית לבורר. 

תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית לרכב פנאי, וחבל שלא ניתן להגביה קצת יותר את המושב שנראה נהדר אבל הוא מעט רך מדי. 

מאחור, המרחב בינוני, מרווחי הראש והברכיים אינם גדולים ולנוסע שלישי יהיה לא נוח לשבת. הריפוד והגוונים יוצרים אווירה מכובדת, וחבל שאין פתחי אוורור.

1644764
צילום: מערכת אוטו

מפרט הבטיחות כולל התרעת סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית משופרת מאשר עד כה. הבעיה היא שההתרעה על אי שמירת מרחק אינה פועלת בכל מהירות, ולכן נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית, וזה פחות מחמיא.

תא המטען, שנפחו 240 ליטרים, גם נראה קטן, אבל בפועל הוא מספק חלל הטענה מספק.  

מנוע, ביצועים 
המנוע המשרת בגרסה זו מוכר ממאזדה 2. זהו מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר 116 כ"ס ו-15.2 קג"מ, ובסיוע תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מביא את הרכב ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות ועד ל-170 קמ"ש. להשוואה, מנוע ה-2.0 ליטר מייצר 156 כ"ס ו-21 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9.1 שניות והמהירות המרבית 197 קמ"ש.

1644770
צילום: מערכת אוטו

הביצועים נאותים, אך בעקיפות תחת עומס ובעליות המנוע צריך לטפס לסל"ד גבוה, מעל 4000 סל"ד, כדי שהיכולת תספק. גם אז יורגש לעיתים מחסור בכוח, והמנוע יפגין כי הוא מתאמץ. המנוע מתעורר באופן קולני מעט, ולא פעם בהאצה, גם בעיר, הגרגור שלו יישמע. המנוע האטמוספרי שמח לעלות בסל"ד, מייצר צליל ספורטיבי, וכך נוצרת אשליה כי הרכב מהיר ממה שהוא באמת. התיבה, שפועלת באופן חלק ונעים, אינה ממהרת לאחר קיק דאון בעומס לחזור להילוך הגבוה, וגם אופי פעולה זה מחזק עוד יותר את האופי הספורטיבי.

צריכת הדלק טובה למדי: ביום המבחן היא עמדה על 11.8 ק"מ/ל' ובשיוט הגיעה ל-15.0 ק"מ/ל'. 

נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. הרכב סופג היטב טלאים ושיבושים קטנים, אבל מתקשה לספוג את הגדולים שבהם כמו-גם שקעים בולטים. לעיתים נשמעים גם רעשי מתלים. כשעולה המהירות הוא נעים יותר, גם אם חיבורי כביש עלולים להוציאו משלוותו, ובכבישים הבין-עירוניים רעשי הכביש והרוח מורגשים למדי. גם בשבילים מפולסים יחסית הרכב קופצני, ובשטח הוא לא מרגיש בבית.

1644767
צילום: מערכת אוטו

כצפוי מדגם של מאזדה, היכולת הדינמית גבוהה מהמקובל, והרכב יכול לנוע במהירות בכבישים מפותלים, גם אם הוא חסר את הביצועים ההם. הוא מגיב היטב ונכון להפניית ההגה, והאחיזה שמקנים הצמיגים נאה. הבלמים שפועלים היטב סוגרים חבילה דינמית טובה. 

מחיר, תמורה 
גילו של CX-3 מורגש במספר תחומים. אבל, הגרסה המוזלת, המוצעת בין 120,00 שקלים ל-128,000 שקלים, משפרת את התמורה ומאפשרת לדגם לפנות לקהל רחב יותר. 

1644768
צילום: מערכת אוטו

הרכב מצליח לשמור על קסם סוג של קסם ולהעניק תחושה מיוחדת לנהג, בזכות העיצוב המושך שלא נפגע עם הזמן, סביבת הנהג המיוחדת למראה והאופי הדינמי שלו.

המחיר, הקרוב לזה של קיה סטוניק, למשל, מעניק ל-CX-3 סיכוי גדול מאשר עד כה להצליח בשוק. הביצועים, כמובן, טובים פחות טובים מאלה של הגרסה החזקה יותר, אבל ביחס למחיר, אלה של הגרסה הנבחנת נאותים. ומכיוון שגם רמת הגימור הבסיסית נראית טוב, והיא עשויה להיות נוחה יותר בזכות צמיגים עם דופן גבוהה יותר, כדאי לבחון גם אותה.

1644763
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
127900
החל מ- 1,350 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
3172
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
427
רוחב
176
גובה
153
משקל
1315
בסיס גלגלים
257
נפח תא מטען (ליטר)
240
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
48

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/50/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1496
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
116
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
15.2
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
170
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
15.3
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
11.6
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.8

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל, מערכת AWACS בהתקנה מקומית

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold", בורר מצבי נהיגה, חלונות אחוריים כהים, נגן CD, חיפוי דלתות וקונסולה סוייד חום, תאורה אחורית Led, בתי מראות וסבכה קדמית בצבע שחור, ריפוד עור לבן בשילוב סוויד חום
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

10 1

דגם מאזדה CX-3
גרסה CX-3 אוט', 1.5 ל', Zoom
מחיר 119900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 170
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 15.3
נפח תא מטען (ליטר) 240
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 19. מנוע חלש ומחיר יקר...

    אחד 17 יוני 2021, 13:35

  2. 15. רק בישראל קומבינות של יבואן עלוב ותאב בצע

    גילי 16 יוני 2021, 15:09

  3. 11. יונדאי קונה אותו מחיר ו80 כוח סוס יותר

    סמי 16 יוני 2021, 14:40