ג'נסיס, מותג הוקרה של יונדאי, הוכרז ב-2015, ובשנת 2017, לאחר שהשיק את מכונית הפאר G90 ומכונית הסלון G80, הציג את G70, המשפחתית הגדולה (קטגוריה D). 

לאחר מכן נפנה ג'נסיס אל רכבי הפנאי, והציג את GV80 הגדול בתחילת 2020 ובמחצית אותה שנה את רכב הפנאי הבינוני ג'נסיס GV70 (קטגוריה D-SUV) החולק רצפת הנעה אחורית ומכלולים עם G70. שיווקו של דגם זה, כנראה החשוב במבחר המקומי של המותג שנחנך בישראל בחודש פברואר, החל זה עתה.

ג'נסיס GV70 נמצא באותה קטגוריה מצליחה של מותגי היוקרה הכוללת בין השאר דגמים כמו אודי Q5, ב.מ.וו X3, מרצדס GLC.  

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

הקשר, פרטים
כאמור, GV70 מבוסס על רצפת הנעה אחורית, ולדגם זה הנעה כפולה. הממדים נמצאים בצד הגדול יותר של הסגמנט – בסיס הגלגלים הוא 287.5 ס"מ, האורך 471.5 ס"מ, הרוחב 191 ס"מ. למנוע, טורבו-בנזין 2.5 ליטר, הספק של 304 כ"ס, וגם זה חזק יותר מהגרסאות הרגילות של הדגמים המתחרים (לא כולל מהדורות ביצועים או גרסאות היברידיות). 

GV70 מוצע בארץ בשלוש רמות גימור: 'אלגנט', 'לקשרי', 'ספורט'. בכולן מפרט בטיחות מרשים הכולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך הימנעות מתאונה, הקרנת תמונת השטח המת במחוונים, התרעה על שכחת ילדים.

ב'לקשרי', אותו קיבלנו למבחן ומחירו 379,000 שקלים, גם מפרט אבזור מרשים במיוחד: תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם מבנה משופר וכוללים גם אוורור ועיסוי, מולטימדיה עם צג "14.5, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה צבעונית, ריפוד עור, מערכת שמע של לקסיקון. 

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

עיצוב, נראות 
הקוריאנים שילבו במבנה המאפיין רכב פנאי גם מאפייני עיצוב ספורטיביים, וגם כאן בולטת השראה של מותגים נכבדים. ואכן, החרטום הארוך, השבכה המודגשת בסגנון בנטלי ותאורת הלד המרשימה יוצרים מופע כוחני. כך גם האחוריים, ואלה משלבים קווים המאפיינים את אסטון מרטין עם כאלה של פורשה מקאן.

ויש עוד מרכיב המזכיר דגם של פורשה, וכאן מדובר בציטוט מהעבר. כדי לקבל צללית ספורטיבית, הקורה האחורית המשופעת והקו הכסוף המדגיש את שמשת הצד, מזכירים את פורשה 928 (מ-1978 ועד 1995). איכשהו, במבט מאחור, חלק זה נראה מעט "כבד". חישוקי "19 והמפלטים הבולטים מדגישים אף הם את המסר הספורטיבי.

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

סביבת נהג, פנים הרכב 
תא הנוסעים ברמת הגימור הזאת נראה עשיר מזה של הנמוכה ממנו, בזכות גוונים בהירים לעור הרך, חלקים בגוון אלומיניום וצבע שחור לפלסטיק ולתפרים; ב'אלגנט', דמוי עור, ללא אלומיניום. 

עיצוב סביבת הנהג – עם פתחי האוורור המשתלבים בקווי הרוחב, הצג הגדול שעליה, התצוגה המינימליסטית של מערך המיזוג, שילוב השחור והחום הבהיר – נקי מאוד, אלגנטי במיוחד. למרות הדיפון העשיר, מוזר לפגוש בסביבת הנהג בחלקים רבים שהם נוקשים למגע. 

הצג הגדול, כאמור, "14.5, נאה ושופע אפשרויות רבות לתפעולו: מגע, חוגה, פקדים לקיצור דרך, ואלה נראים פשוטים יחסית. האפשרויות לתכנות דרך הצג רבות, אבל הרוב קל לתפעול. עם זאת, יש פריטים הדורשים יותר מדי לחיצות כמו ניתוק תיקון ההיגוי, וכאן יצוין כי אוורור המושבים אינו נוח לתפעול.

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

בין המושבים שתי חוגות: אחת למצבי ההילוכים – ואני הייתי מעדיף בורר מסורתי – השנייה לתפעול המדיה. בסביבה זו גם לחצן מחוכם לשינוי במצבי הניהוג, ומתגים נאים לעוצמת השמע. לחצן בלם החנייה מוכר מיונדאי וממוקם באופן קצת מבלבל. גלגל ההגה נראה אמריקאי והוא גדול מדי לטעמי. מאחוריו פקדי הילוכים נוחים לתפעול, אבל החיווי לא תמיד ברור.  

תנוחת הנהיגה הגבוהה היא כנדרש מרכב פנאי, ומכסה המנוע המוארך והרחב יוצר תחושה שהרכב גדול אף ממה שהוא. המושבים הנאים משופעים באפשרויות כיוון בתפעול חשמלי – כולל הארכת הבסיס, שליטה בתמיכות הצד ובהקשחת התמיכה בגב. בנוסף, הם מתהדקים במצב 'ספורט', משנים תמיכות לאורך הדרך וגם מעסים. ועדיין, תמיכת הגב התחתון אינה מורגשת מספיק. כאמור, האבזור הבטיחותי עשיר, ותיקון הסטייה פעלתן מדי.

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

מאחור המרחב טוב, ניתן לכוון את זווית המשענת ויש פיקוד נאה לבקרת האקלים. תא המטען אינו עמוק מספיק: הרצפה גבוהה והכיסוי הנגלל אינו נוח לפתיחה. 

מנוע, ביצועים
כאמור, ל-GV70, מנוע טורבו-בנזין, כמותו פגשנו ב-G80 – טורבו-בנזין 2.5 ליטר, 4 צילינדרים המייצר 304 כ"ס ב-5800 סל"ד ו-43 קג"מ ב-1650-4000 סל"ד. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה כאמור כפולה. כל המספרים האלה מתכנסים להאצה של 6.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש. 

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

ואכן, הרכב מהיר ומעניק ביצועים מצוינים. עם זאת הוא אינו כוחני בהתנהלותו, גם בזינוק, גם כאשר בקרת השיגור מופעלת. התגובות למצערת אינן חדות, והתיבה שפועלת באופן נעים ברוב מצבי הנהיגה, אינה מיידית בתגובתה ואינה חלקה בפעולתה תחת עומס כבד. 

המנוע מטפס בקלות לסל"ד גבוה, אך אינו מייצר שם את התחושה האופיינית למנוע חזק ומבצע בשיא הספקו. הצליל המושג בסל"ד גבוה גברי, ומערכת השמע יכולה להוסיף, אבל שאון המגדש נשמע אז. תחת עומס כבד, יחידת הכוח אינה מלוטשת מספיק, אך בחצי מצערת המנוע והתיבה במיטבם, והרכב מייצר אז קצב מצוין ועושה זאת ללא מאמץ ובשקט. 

צריכת הדלק אינה מצטיינת; ביום המבחן זו עמדה על 7-8 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח הצריכה היא 10.5 ק"/ל'. 

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

נוחות, התנהגות 
הבולמים רכים מאלה שב-G70 ועדיין מעט נוקשים ביחס. בעיר, אלה מטפלים היטב בשיבושים קטנים ובטלאי כביש, אך שיבושים כבדים יותר וגם רצף של שיבושים מורגשים מדי. 

מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר. עם זאת, גם בכבישים בין-עירוניים, שברים ופגמים גדולים אינם נבלעים ברכות. המשקל הגבוה של הרכב, 1.9 טון, ואותו כיול מעט רך יותר עם ריסון שאינו מושלם, גורמים לכך שהרכב מעט נע על גלי כביש במהירות גבוהה. בנהיגה כזאת, נשמעים גם רעשי הכביש והרוח. 

בשבילים, הרכב מעט קופצני, אך מפגין חוסן מבני מכובד, מאפשר תנועה מהירה עליהם וגם אינו "מתרסק" על בורות גדולים.

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

ג'נסיס מכוונת ליכולת דינמית גבוהה, והדבר מוצא ביטוי בדגם הזה. חלוקת הכוח טובה, וכבר בפניות ראשונות, בייחוד בהדוקות, ניתן לחוש שההנעה האחורית היא שנותנת את הטון. כמובן, דגם זה אינו רכב פנאי ספורטיבי, אבל הוא יודע בפניות כאלה להדק קו, וגם לשדר שהכל נשלט. ומי שמחפש, ימצא דרמה גם עם הרפיית מצערת ביציאה מפנייה. בפניות מהירות ניתן להגיע לקצב גבוה מאוד, ו-GV70 מפגין בהן יציבות מצוינת. ההיגוי קצת פחות מרשים; משקל ההגה נכון, אבל התגובות אינן מיידיות וחסר משהו במשוב עם הפניית הגלגלים. 

לבלמים עצמה מספקת, אך בבלימת חירום היציבות הכיוונית אינה מצטיינת.  

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן

מחיר, תמורה 
גם GV70 מגלם את הנוסחה של ג'נסיס; דגם זה, שמחירו 379,000 שקלים, אינו זול  מהמתחרים – אבל הוא מציע במחיר זה יותר: אבזור, הידור, כוח.

הוא נראה גדול ומרשים בחוץ, מזמין ומפואר בפנים. הביצועים טובים, והיכולת הדינמית מכובדת. הוא אינו מלוטש כמו הטובים שבדגמים הגרמניים, אבל מעבר לתמורה העדיפה באבזור, עצם ההשוואה היא בבחינת מחמאה.

ג'נסיס צולחת עוד אתגר בדרכה לחברות מלאה במועדון היוקרה הנכבד, הפעם עם רכב פנאי בגודל בינוני, וזה שופע יתרונות.

ג'נסיס GV70 - מבחן דרכים (2.5 ל', טורבו)
צילום: יואל פלרמן