סקודה קודיאק 2021: גרסאות, מחירים
סקודה קודיאק, 1.5 ל' בנזין – החל מ-175,500 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל' בנזין, 4X4 – החל מ-234,000 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל' דיזל (150 כ"ס) – החל מ-195,000 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל' דיזל (200 כ"ס), 4X4 – החל מ-238,000 שקלים

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בשנת 2016 השיקה סקודה את רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) הראשון שלה – קודיאק. כמו שאר דגמי היצרנית הצ'כית, גם קודיאק חולק מכלולים רלוונטיים של קבוצת פולקסווגן (VAG). כך, הרצפה (MQB) ויחידות ההנעה מוכרות מדגמי VAG המקבילים והקרובים. 

מה שאומר שאת קודיאק ניתן להשיג - גם בישראל - עם מגוון גדול יחסית של מנועים: בנזין ודיזל, הנעה קדמית או כפולה. תיבת ההילוכים הידנית, עם זאת, לא עשתה עלייה ונשארה בחו"ל.

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

מאז השקתו עבר קודיאק מספר שינויים ועדכונים, אך רק באפריל נחשפה מתיחת פנים שהדגם עבר. במתיחת הפנים עודכנו, בין היתר: העיצוב החיצוני, המעניק כעת לקודיאק נוכחות רבה וקשוחה יותר; סביבת הנהג, הכוללת לוח מחוונים מוקרן חדש ומערכת מולטימדיה מעודכנת; מנוע בנזין בגרסה הספורטיבית 'RS' המחליף דיזל.  

בישראל משווק קודיאק החל מיוני 2017, כאמור, לאר שינויים שנעשו במהלך השנים.  מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, נמסר כי סקודה קודיאק המחודש צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון האחרון של 2021.

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בעמידה 
קודיאק, כמו יתר דגמי סקודה, מעוצב באופן סולידי ושמרני. עיצוב מסעיר או חדשני אין פה, אך כיאה לרכב הפנאי הגדול והבכיר בהיצע היצרנית, הופעתו מכובדת, נאה ורבת־נוכחות.

סביבת הנהג אופיינית מאוד ליצרן בפרט, לקבוצת פולקסווגן בכלל. העיצוב שגרתי אך נאה, איכות החומרים וההרכבה טובות, הנדסת האנוש מצוינת. כמו ביתר דגמי היצרן, ניכר כי הושם דגש על שימושיות, וניתן למצוא מספר רב של פטנטים יעילים הפזורים ברחבי תא הנוסעים.

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

המרחב מלפנים טוב, בשורה השנייה הוא ממש טוב מאוד. מרווחי הראש, הברכיים וכפות הרגליים משובחים, אם-כי המושב האמצעי מוצלח פחות, בשל תעלת ההינע הגדולה. השורה השלישית תתאים בעיקר לילדים/נוער, אך תוכל לאכלס גם מבוגרים, בנוחות יחסית, בנסיעות קצרות.

תא המטען מכובד כאשר השורה השלישית בשימוש (233 ל'), גדול מאוד כאשר היא מקופלת (593 ל') וכבר ממש עצום כאשר השורה השנייה מקופלת גם היא (1968 ל').

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

אבזור הנוחות נאה, וכולל כבר בגרסת הכניסה בקרת אקלים מפוצלת (עם יציאה לשורה השנייה), מערכת מולטימדיה "8 עם צימוד סלולרי, הנעה ללא מפתח, חישוקים קלים "17 ועוד. 

מפרט הבטיחות מכובד גם הוא וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. לקודיאק 5 כוכבים במבחן הריסוק יורו ncap. 

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
סקודה קודיאק מוצע בישראל עם מספר מנועים, כולם מוגדשים. בגזרת הבנזין מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר המפיקים 150 ו-190 כ"ס בהתאמה. נפח מנוע הדיזל הוא 2.0 ליטר, וזה מפיק 150 או 200 כ"ס. התיבה היא דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים, והנעה כפולה זמינה בגרסאות החזקות.

הביצועים נעים בין טובים מאוד – בגרסאות הבנזין (1.5 ל') והדיזל (2.0 ל') המייצרות 150 כ"ס - למצוינים בגרסאות הבכירות (190 ו-200 כ"ס בהתאמה). קודיאק, על מנועיו השונים, מציע שילוב של ביצועים מכובדים עם צריכת דלק טובה יחסית. במבחן הדרכים התובעני שלנו גמע קודיאק, בגרסת הבנזין 1.5 ל', כ-10 ק"מ/ל' בממוצע.

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: איתמר רותם

על אף הכיול הנוקשה של המתלים, נוחות הנסיעה בקודיאק טובה למדי רוב הזמן. עם זאת, מעבר על שקעים או שיבושים במהירות נמוכה עלול להוביל לעיתים לחבטה, המורגשת בעיקר בחלק האחורי. איכות הנסיעה בקודיאק, למרות ממדיו ומבנהו, טובה. בידוד הרעשים מוצלח; המנוע כמעט ולא נשמע, אוושת הצמיגים נמוכה מאוד ורעשי רוח נשמעו בעיקר מעל 110 קמ"ש. 

היכולת הדינמית טובה בזכות כיול המתלים הנוקשה, טובה יותר עם ההנעה הכפולה. ניתן לנוע בכבישים מפותלים במהירות גבוה וברמת בטיחות גבוהה, והבלמים המצוינים תורמים גם לכך. 

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: גיא שפרנט

לסיכום 
סקודה קודיאק הוא רכב פנאי מצוין. לזכותו יחידות הנעה מוצלחות, נוחות נסיעה ראויה ברוב מתארי הדרכים, מרחב נרחב, איכות גבוהה, שפע פטנטים שימושיים ואבזור נאה, בייחוד ברמות הגימור הגבוהות. לחובתו, בעיקר, אחריות של שנתיים בלבד.

אם כן, לא מפתיע לגלות שבשנת 2020 הוביל קודיאק את המסירות בסגמנט, כאשר סקודה מסרה קרוב ל-5,000 יחידות ממנו, כמעט פי 10(!) מהמתחרה הבא בתור אחריו.

הדגם המחודש יגיע לישראל לקראת אוקטובר 2021.

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת
צילום: גיא שפרנט