טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל. הגרסה שאחראית לכך היא זו ההיברידית, ולעובדה שלגרסה כזו יש הטבות מס, יש השפעה מכרעת על-כך.

בהקשר זה, שני דברים משתנים. האחד הוא ביטול ההטבה לרכב היברידי עם תחילת 2022; קורולה, בגרסת הבנזין הרגילה, מוצעת כעת עם מנוע 1.5 ליטר המחליף את זה בנפח 1.6 ליטר – מרכיב בסיסי בנוסחה שיצרה את המשפחתית הישראלית, יחד עם תיבה אוטומטית, מבנה סדאן.

הקשר, פרטים
הדור ה-12 של מכונית הנוסעים הוותיקה ביותר (הוצגה ב-1966) והנמכרת בכלל (48 מיליון יחידות), הושק ב-2018. כבר בשנתה הראשונה בישראל, 2019, הייתה המשפחתית של טויוטה לדגם הנמכר בישראל.

טויוטה קורולה - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו

קורולה מוצעת כעת עם מנוע בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המייצר 125 כ"ס שהוצג לראשונה ביאריס החדשה. מנוע זה מחליף את ה-1.6 ליטר שייצר 132 כ"ס, ויש לו פוטנציאל חיסכון גבוה יותר. הגרסה החדשה שונה מקודמתה גם במספר פרטים. 

בגרסה זאת מוצעת קורולה בשתי רמות גימור: 'אקטיב' החדשה ב-133,000 שקלים, וזו חסרה בקרת אקלים וחישוקים קלים; 'סנס', אותה בחנו, עולה 137,000 שקלים. להשוואה, הגרסה ההיברידית מוצעת ברמות גימור דומות (אך לא זהות) במחיר 141,000 ו-142,000 שקלים.

במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה ושמירה על הרכב במרכז הנתיב. 

טויוטה קורולה - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, נראות  
כשהיא עטויה אפור מטאלי כהה ועם חישוקי "16, קורולה 'סנס'  שאיתנו נראית גדולה, מכובדת ועדיין מאוד נעימה לעין. זה העיצוב המובחן ביותר שהיה לקורולה, והוא מבטא את גישתה העכשווית של טויוטה, ברוח הצהרתו של נשיאה, אקיו טויודה: "לא עוד מכוניות משעממות".   

פנים הרכב  
גם עיצוב סביבת הנהג משמר גישה זאת, אבל הצבע הכל-שחור בה פוגם מעט ברושם שהיא מייצרת. איכות הפלסטיק אינה אחידה; ברוב החלקים העליונים הוא רך, אבל לא בכולם, כמו בחלקים התחתונים של סביבת הנהג ובדיפון הדלתות. תאורת הפנים נראית פשוטה. 

צג המולטימדיה הגדול ("9) אינו מקורי ולמרות הדמיון אליו, הוא נראה קצת פחות טוב ותפעולו קצת פחות נוח. בניגוד לזה המקורי, גם אין לו פקדי שליטה חיצוניים ופעולתו מעט איטית. גם מערכת השמע לא הפליאה. 

טויוטה קורולה - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו

גרסת הבנזין צוידה במחוונים מוקרנים, אלה נאים אך אינם שופעי אפשרויות, ותפעול צג המידע שבהם מסורבל מעט. רמת הציוד התקני נאותה, וכוללת בקרת אקלים מפוצלת עם שלוחה לאחור, והחיסרון הבולט היחיד הוא היעדרו של מפתח חכם. 

תנוחת הנהיגה טובה והמושב נוח, אך חסרה אפשרות לכיוון קשיחות המסעד לנוחות מרבית. 

המרחב מאחור מספק, ולנוסעים מרווח רגליים טוב, מרווח ראש סביר. לתא המטען נפח נאה (471 ל') ומבנה שימושי, ולא אהבנו את הזרועות הפשוטות.

טויוטה קורולה - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
מנוע הבנזין האטמוספרי 1.5 ליטר 3 צילינדרים מייצר 125 כ"ס ב-6600 סל"ד ו-15.6 קג"מ ב-4800 סל"ד; להשוואה, ב-1.6 ליטר הפורש 132 כ"ס ב-6400 סל"ד ו-16.2 קג"מ ב-4400; אלה נתונים טובים פחות המוצעים ברצועת כוח מעט צרה יותר. התיבה האוטומטית הרציפה חדשה אף היא; זו נקראת 'דיירקט שיפט' וייחודה בכך שיש לה הילוך ראשון אמיתי, ורק בהמשך השילוב נעשה דרך התיבה הרציפה, ולזו עשרה יחסי העברה קבועים. 

הביצועים טובים פחות; בשעה שמהירות המרבית, 190 קמ"ש, ללא שינוי, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ארוך יותר: 12.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, בהשוואה ל-10.2 שניות עם ה-1.6 ליטר. 

חטיבת הכוח החדשה מעניקה לרכב התנהלות זריזה ונמרצת, בייחוד ביציאה מהמקום ובתחומים העירוניים, ואז היא מוסיפה לנסיעה גם פסקול חביב. עם זאת, בעליות ובעקיפות, כאשר המנוע נדרש למאמץ, הוא פועל בסל"ד גבוה, ואז צליל הפעולה שלו חזק מדי, לאחר שהפגין נוכחות כבר בסל"ד בינוני (באזור של 3000 סל"ד). פעולת התיבה הרציפה, למרות שתוכננה להתנהל באופן קרוב יותר לתיבה אוטומטית רגילה, מוסיפה אף היא לצליל המנוע. הרעש בולט גם בגלל שפעולת יתר המכלולים בקורולה מעודנת (ובניגוד ליאריס). עם זאת, יחידת הכוח פועלת באופן חלק, וללא ויברציות המשודרות לתא הנוסעים. 

טויוטה קורולה - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק מצוינת; בתוואי המאתגר של המבחן הייתה 15.3 ק"מ/ל', בשיוט נינוח בין 17.5 עד 18.3 ק"מ/ל'. בהחלט מרשים.

נוחות, התנהגות 
נוחות הנסיעה טובה למדי על רוב סוגי הכבישים, ובעיר הדבר בלט במיוחד בטיפול בפסי האטה ובשיבושים גדולים. נוחות הנסיעה של קורולה טובה גם בכבישים בין-עירוניים. גלי כביש מורגשים, אך אלה לרוב אינם מופרזים. רעשי הכביש והרוח נשמעים בשיוט בין-עירוני.

היכולת הדינמית של גרסה זאת טובה; אין כאן כוח שיאתגר את יכולת השלדה, ובהשוואה לגרסה ההיברידית, זאת קלילה יותר לניהוג. גם תחת עומס ככל שניתן, הקורולה הזאת מתנהלת באופן שהוא ברור לנהג, לא תאתגר אותו ותעניק את הביטחון הנדרש. ההגה קל מדי בכל סוגי הנהיגה (פרט לחנייה, כמובן). פעולת מערכת הבלמים טובה, יתרון ביחס לגרסה ההיברידית. 

טויוטה קורולה - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו

תיקון הסטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו פעלתן מדי; מי שאופי הפעולה הזה יציק לו, יכול לשנות זאת להתרעה בלבד.

מחיר, תמורה 
קורולה בגרסת 1.5 ליטר החדשה מעניקה אופי נמרץ, אך רעש המנוע בולט, בייחוד על רקע הפעולה המעודנת של מכלולי הרכב. גרסה זו חסכונית באופן משמעותי מזו שקדמה לה, ולכן תוכל להיות תחרותית יותר. תכונה זו תאפשר לגרסה זו להיות גיבוי להיצע של הדגם במידה ומחיר הגרסה ההיברידית יתייקר מדי. 

מחירה של קורולה 1.5 ליטר ברמת הגימור הנבחנת, 137,000 שקלים, נראה הולם ביחס לתג המחיר של הגרסה ההיברידית העומד על 142,000 שקלים, גם אם הפער אינו גדול.

גרסת הבנזין מציעה התנהלות קלילה ומתקשרת יותר מאשר זו ההיברידית, והיא בהחלט מעניינת בגלל אופי הניהוג בה.

טויוטה קורולה - מבחן דרכים (1.5 ל')
צילום: מערכת אוטו