קיה פיקנטו 2022 המחודשת: רשימת גרסאות, מחירון
קיה פיקנטו 1.2 ל', אוטו', 'LX' – מ-84,500 שקלים
קיה פיקנטו 1.2 ל', אוטו', 'EX' – מ-85,000 שקלים
קיה פיקנטו 1.2 ל', אוטו', 'GT ליין' – 87,000 שקלים
קיה פיקנטו 1.2 ל', אוטו', 'X ליין' – 87,000 שקלים

קיה פיקנטו 2022 המחודשת - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

קיה פיקנטו נחשפה בתחילת 2017 ונחתה בישראל זמן לא רב לאחר מכן. ביוני 2020 הציגה היצרנית הקוריאנית פיקנטו מחודשת. בין השינויים: עיצוב מעודכן; אבזור משופר; מערכות בטיחות חדשות – ובעיקר: יחידת הנעה חדשה (וכמו זו ביונדאי i10) עם מנוע בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר חדש, תיבה רובוטית חד-מצמדית עם 5 הילוכים.

קיה פיקנטו המחודשת משווקת בישראל החל ממאי 2021.

קיה פיקנטו 2022 המחודשת - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בעמידה 
כאמור, במתיחת פנים עסקינן כך שאין שינויים דרסטיים בעיצוב החיצוני המוכר, והנאה מלכתחילה. עם זאת, היא נראית כעת עדכנית יותר. יצוין לטובה ציודה של רמת הגימור 'LX' הבסיסית בחישוקים קלים.

במסגרת מתיחת הפנים, שופרה חבילת האבזור, וזו כוללת כבר בגרסת הכניסה: מולטימדיה עם צג "8 עם שיקוף סלולרי ושליטה מההגה, בקרת שיוט. מפרט הבטיחות שודרג גם הוא, וכעת כולל גם תיקון סטייה מנתיב (פעלתן מדי), המייתר מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

קיה פיקנטו 2022 המחודשת - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

מלפנים המרחב טוב, המושבים נוחים למדי. מאחור המרחב נאה ביחס לגודלה הפיזי של המכונית. לתא המטען נפח מספק בהחלט לצרכים יום-יומיים (255 ל'), אך סף ההטענה מעט גבוה.

בנסיעה  
כאמור, השינוי המשמעותי הוא ביחידת הנעה חדשה. מנוע הבנזין 1.25 ליטר והתיבה האוטומטית הרגילה (4 היל') הוחלפו במנוע 1.2 ליטר עדכני מסדרת 'סמארט סטרים' המפיק 84 כ"ס ו-12 קג"מ, ותיבה חד-מצמדית עם 5 הילוכים.

קיה פיקנטו 2022 המחודשת - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

פערי הביצועים גדולים; פיקנטו מאיצה כעת מ-0 ל-100 קמ"ש ב-15.7 שניות, איטי ב-3.3 שניות מאשר לפני חידוש הדגם, וזה פער מאוד משמעותי. התיבה החדשה, למרות שהיא טובה ביחס לאלה מסוגה, וכדי לשמר שילוב לא אגרסיבי מדי, מחליפה הילוכים באיטיות. בנוסף, שילוב ההילוכים מורגש מדי, ופעולת התיבה אינה חלקה, דבר המוצא ביטוי בנסיעה לא רהוטה, בעיקר בעיר ובמהירויות נמוכות. 

המטרה עם החלפת יחידת הכוח הייתה לקל נתוני צריכה משופרים ומכאן זיהום מופחת. כאן קיה הצליחה, והצריכה במבחן עמדה על 16.3 ק"מ/ל' - שיפור משמעותי של כשליש(!) בהשוואה ל-12-13 ק"מ/ל' במהלך המבחן ההשוואתי בזמנו. בשיוט, נתוני הצריכה אף טובים יותר.

לפיקנטו בולמים נוקשים אך פעולתם מרוסנת. נוחות הנסיעה שאינה מצטיינת במהירויות נמוכות, משתפרת ככל שהמהירות עולה, אך גם אז אינה מתעלה. רעשי הכביש והרוח בולטים. 

קיה פיקנטו 2022 המחודשת - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

התנהגות הכביש נאותה ונוסכת ביטחון, לא מעט בזכות אותם בולמים נוקשים ובלמים שמתפקדים היטב גם בעומס.

לסיכום 
קיה פיקנטו הייתה למכונית המיני הנמכרת בישראל מזה 9 שנים, ובקרוב גם תצוין מסירת המכונית ה-100,000. במתיחת הפנים לקחו בקיה את הנוסחה המוכרת והמוצלחת של הפיקנטו, ושיפרו אותה בלא מעט תחומים.

עם זאת, צריך לדבר על הפיל שבחדר. יחידת ההנעה החדשה, על אף השיפור הגדול בתצרוכת הדלק ונתוני הזיהום, מציעה ביצועים נחותים באופן מוחשי, וגם פעולת התיבה אינה חלקה. האם האחריות הארוכה (7 שנים) והמוניטין המצוין של הדגם יספיקו כדי לגרום לפיקנטו להמשיך לשלוט ביד רמה בטבלת המכירות? ימים יגידו.

*עודכן ב-18.08.21 (נוסף וידאו)

קיה פיקנטו 2022 המחודשת - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו