מקסוס E-יוניק 5, המיניוואן החדש של היצרנית, נכנס לנישה ייחודית בשוק הישראלי - רכב חשמלי עם 7 מקומות ישיבה. ההבטחה: להסיע את כל המשפחה בנוחות ולחסוך בהוצאות האחזקה והדלק.

מותג מקסוס הוא חלק מענקית הרכב הסינית 'סאיק מוטורס'. סאיק היא מיצרניות הרכב הגדולות בסין בפרט ובעולם בכלל, ותחתיה ישנם מפעלי ייצור ומרכזי פיתוח והיא משתפת פעולה עם יצרניות מוכרות כמו פולקסווגן וג'נרל מוטורס. 

כאמור, מקסוס הוא אחד המותגים שנמצאים תחת מטרייתה של סאיק הגדולה, וזה מיובא לישראל ע"י חברת צ'יינה מוטורס הפועלת בארץ מאז 2009 ומייבאת גם את מותג האוטובוסים הסיני 'יוטונג' שהפך כאן בעשור החולף לאחד ממותגי האוטובוסים הפופולריים ביותר בארץ.


מבט מבחוץ
מקסוס E-יוניק 5 הוא מיניוואן, וככזה הוא מראה נדיר למדי בשוק המקומי, ומכאן ייחודו. לא מדובר בדגם ש"סתם" מציע אפשרות לשבעה מקומות, אלא רכב שתוכנן מראש עם מחשבה על המשפחה. בהתאם, במקסוס אכן התאמצו לנצל כל ס"מ לטובת יכולת פרקטית ושימושיות עבור הובלת נוסעים ומטענם. מידותיו נדיבות - 4.82 מטר לאורך, 1.82 מטר לרוחב וגובה של 1.78 מטר - וישנן ומספר נגיעות חינניות לעיצוב: בכל רמות הגימור ישנה סבכה גדולה מלפנים בצבע שחור-מבריק, שם מוסתר פתח טעינת הרכב, ישנם חישוקים קלים בגודל 17 אינץ' ומסילות גג כסופות להשלמת ההופעה. 

רגע לפני שניכנס לבפנים, נתעכב על רשימת האבזור העשירה שניתן לראות כבר מבחוץ: כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, שמשות אחוריות מושחרות, גג זכוכית פנורמי חשמלי ודלת תא מטען חשמלית. יפה.

מקסוס E-יוניק 5 - סקירה מקיפה
צילום: יצרן

מבטים מבפנים
סביבת הנהג בעלת הופעה מודרנית ועדכנית למדי. איכות החומרים נאה ולמושבים ריפוד דמוי עור. תנוחת הנהיגה גבוהה והמושבים עצמם מוצלחים.

כמו בחוץ, גם סביבת הנהג מאובזרת באופן עשיר מאוד: מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים!, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג לאורך 3 שורות המושבים ותפעול נפרד ליושבים מאחור, מגוון שקעי USB, בלם יד חשמלי, לוח מחוונים משולב אנלוגי-דיגיטלי (מסך בגודל 7 אינץ'), מערכת מולטימדיה עם מסך ענק (12.3 אינץ') הכוללת חיבור לטלפון ואינטרנט, משטח טעינה אלחוטי וחשוב מכך - המון המון תאים אחסון הפזורים לאורכו ורוחבו של התא המוסיפים לשימושיות.
7 מושבים וגם תא מטען

מקסוס E-יוניק 5 - סקירה מקיפה
צילום: יצרן

המושבים בשורה השניה מציעים מרחב טוב גם לשלושה מבוגרים הודות למסילות המאפשרות הגדלת המרווח לרגליים. המרחב בשורה השלישית טוב ביחס למקובל בסגמנט, כך שאפילו אדם בוגר יכול לשבת בנוחות יחסית. שני ילדים יהנו ממרחב מצוין. 

מקסוס E-יוניק 5 - סקירה מקיפה
צילום: יצרן

תא המטען גדול מאוד ביחס למקובל. כאשר כל המושבים בשימוש נפחו עומד על כ-406 ל', בערך כפול מכלים דומים. בקיפול שורות המושבים השלישית הנפח גדל ל-1,162 ל' ועם קיפול כל המושבים הוא ענק ממש (1,956 ל'). 

מקסוס E-יוניק 5 - סקירה מקיפה
צילום: יצרן

על הכביש
אם לא נהגתם ברכב חשמלי בעבר - התכוננו להפתעה. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע חשמלי המפיק 174 כ"ס ו-31 קג"מ העוברים לגלגלים הקדמיים. למרות מימדיו החיצוניים ובזכות ההספק והמומנט הנדיבים מדובר ברכב זריז, המאיץ ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות בלבד. בזכות אופיו החשמלי הכוח מוגש באופן כמעט מיידי.

מקסוס E-יוניק 5 - סקירה מקיפה
צילום: יצרן

טווח וסוללה
למקסוס E-יוניק 5 סוללה בקיבולת של 52.5 קוט"ש, וזו מבטיחה לפי היצרן טווח נסיעה משולב של 260 ק"מ לפי תקן WLTP, מספיק כמעט לכל המשימות היומיות שתבקשו. כאן נציין שאם מרבית הנסיעות שלכם הן בתחום העירוני היצרנית מספקת נתון מרשים של עד 400 ק"מ בתחום העירוני. את הסוללה ניתן להטעין בטעינה ביתית (AC) בכ-8 שעות וישנה תמיכה בטעינה מהירה (DC) המאפשרת טעינת 30-80% מקיבולת הסוללה בכ-30 דקות בלבד.

מקסוס E-יוניק 5 - סקירה מקיפה
צילום: יצרן

בטיחות
E-יוניק 5 מצויד בחבילת בטיחות מתקדמת הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מצלמות 360 מעלות ועוד. 

מקסוס E-יוניק 5 - סקירה מקיפה
צילום: יצרן

סיכום
המחיר של המקסוס E-יוניק 5 הוא 198,194 שקל. בתמורה לסכום זה מוצע כאן מיניוואן מרווח שיוביל בנוחות 7 נוסעים, מנוע חשמלי חזק המספק ביצועים טובים וחווית נהיגה חשמלית שקטה ונעימה, אבזור עשיר והוצאות אחזקה נמוכות במיוחד (אגרת רישוי שנתית בעלות 530 שקל, מחיר נמוך ביותר לק"מ נסיעה, וטיפול אחת לשנתיים או 30,000 ק"מ). 

הכתבה בשיתוף צ'יינה מוטורס