ב-2019 הציגה שברולט דגם פנאי קומפקטי (C-SUV) נוסף לאקווינוקס וקטן ממנו – שברולט טריילבלייזר דגם זה נחת כאן ב-2020 והוסיף שמן למדורת הפנאי. 

הקשר, פרטים
לטריילבלייזר בסיס גלגלים של 264 ס"מ, אורכו 441 ס"מ, רוחבו 181 ס"מ, גובהו 166 ס"מ – ומרווח הגחון, 19 ס"מ, נאה ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. הרכב מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטרים 3 צילינדרים חדש של ג'נרל מוטורס, וזה מייצר 155 כ"ס.

טרייבלייזר מוצע באופן נדיר בקטגוריה זו עם הנעה כפולה; לזו תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים, מוצעת רק ברמת גימור אחת ('אקטיב Z'), היא היקרה ביותר (174,000 שקלים) – והיא כבר נבחנה על-ידנו.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (הנעה קדמית)
צילום: מערכת אוטו

הגרסה הנבחנת כאן, שיש לה הנעה קדמית, מצוידת בתיבה רציפה עם 7 יחסי העברה קבועים, המתלה האחורי שלה מעט פשוט יותר ולזו שלוש רמות גימור: 'LS' ב-155,000 שקלים; '+LT' ב-160,000 שקלים; 'LTZ' ב-168,000 שקלים. למבחן קיבלנו את האמצעית שהיא גם המבוקשת ביותר. 

במפרט הבטיחות בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב.   

נראות, עיצוב 
שם הדגם זהה לזה של טריילבלייזר הגדול מתחילת האלף, מתחבר ישירות לדגם הפנאי הגדול יותר בלייזר שהוצג ב-2018. ולא רק השם: גם העיצוב הכללי דומה לו, אם כי הוא פחות מוקפד ומדויק מאשר זה של הרכב הגדול יותר, שספג מצדו השראה מקמארו הספורטיבית. 

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (הנעה קדמית)
צילום: מערכת אוטו

הרכב נראה גדול יחסית, גם בגלל גובהו, גם בגלל מרכיבי עיצוב כמו הרווח הבולט בין הגלגלים (צמיגי 225/60-17) לבין בתי הגלגל שעליהם חיפויי מגן, וגם אלה מעניקים לו מופיע קשוח יחסית. 

פנים הרכב 
בניגוד להופעה המרשימה בחוץ, סביבת הנהג אינה כזאת. משטחי הפלסטיק קשיחים, המחוונים מעט מיושנים למראה, וחסרה הקפדה על פרטים קטנים כמו סגירת פתחי האוורור או תאורת המפות. שילוב של אפור וריפוד שחור יצרו הופעה נאה לעין, אבל יש שילובי צבעים מוצלחים פחות ככל שמדובר באווירה בפנים. 

המולטימדיה המוכרת של שברולט שיש לה צג "8 מושכת פחות מאשר קודם, אבל היא נוחה מאוד לתפעול ומאפשרת להתממשק עם שני סלולרים. 

בקרת האקלים נוחה אף היא לשימוש, אך זו אינה מפוצלת, הפקדים אינם איכותיים לתחושה ולתפעול והחיווי אינו ברור כאשר אור השמש מוקרן עליו. הנדסת האנוש ברכב טובה ברובה למעט התפעול הידני של יחסי ההעברה המובנים: מסורבל ומאוד לא נוח.    

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (הנעה קדמית)
צילום: מערכת אוטו

האבזור אינו אחיד ברמתו; זה כולל מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, אך למושב הנוסע אין כיוון גובה, חסרה בקרת שיוט אדפטיבית, ולנוסעים מאחור אין פתחי אוורור; במכונית ההדגמה חסר גם כיסוי לתא המטען. 

תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב ואת התחושה המתבקשת ברכב פנאי שוחר שבילים. 

המרחב מאחור, כיאה לרכב אמריקאי, בהחלט מכובד, עם מרווחי רגליים טובים מאוד, מרווח ראש סביר לגמרי. לתא הנהג נפח נאה ומבנה שימושי. 

מנוע, ביצועים 
מנוע הטורבו-בנזין 1.3 ליטר מייצר 155 כ"ס (ב-5450-6500 סל"ד) ו-24.2 קג"מ (1600-4000 סל"ד), משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות, והמהירות המרבית 200 קמ"ש.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (הנעה קדמית)
צילום: מערכת אוטו

הביצועים טובים כבר עם היציאה מהמקום ועם צבירת המהירות, והרכב במיטבו במהירויות אופייניות לכבישים הבין-עירוניים ובעומסי ביניים. המנוע אינו מתאמץ כלל והתיבה הרציפה פועלת באופן מדורג יחסית, אינה מושכת אותו לסל"ד גבוה ואינה ממקמת אותו שם כאשר לא צריך. 

עם זאת, בעומס של עליות ו/או עקיפות בתנאים מכבידים, המצערת והתיבה אינן מגיבות במיידיות, המנוע רועש בסל"ד גבוה. התנהלות זו מפריעה מעט, אך עם הזמן מתרגלים לאופי פעולה זה. 

צריכת הדלק ביום המבחן המאמץ הייתה נאותה ועמדה על 9.8 ק"מ/ל'. בקצב נהיגה נינוח הייתה הצריכה 12.2 ק"מ/ל'. 

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (הנעה קדמית)
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות  
בעיר, פעולת המתלים ברכב אינה נינוחה במפגש עם שיבושים קטנים. בנוסף, ריסון פעולתם אינו טוב והרכב מתנדנד לאחר מפגש איתם וכאשר הוא עובר בכביש גלי מחוץ לעיר. עם זאת, אותה התנהלות של המתלים אינה מציקה מדי בנהיגה רגילה. בכביש הבין-עירוני רעשי הכביש והרוח מוחשיים. 

בשבילים, גם כאלה שאינם מאתגרים, הטריילבלייזר לא התעלה בטיפול באבנים קטנות. המבנה הבסיסי שלו, כולל אותו מרווח גחון של 19 ס"מ, העניק סוג של ביטחון לנהג. 

הרכב יכול לשמר קצב נאה בכבישים מפותלים, והיכולת הדינמית שלו צפויה גם בפניות, אלא שמכלולי השלדה אינם מעודדים נהיגה תחת עומס. במהירויות נמוכות, להגה שטח מת גדול מדי במרכז ותחילת הפנית הגלגלים אינה ברורה, ונראה כי המומנט הנאה שמייצר המנוע משפיע עליו, ואחיזת הצמיגים אינה גבוהה במיוחד. מערכת הבלימה אינה עוצמתית במיוחד.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (הנעה קדמית)
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה   
שברולט טריילבלייזר מביא עמו מופע של רכב גדול יותר, עיצוב נאה, מרחב פנים מכובד, ביצועים נאותים. סביבת הנהג אינה מתעלה באיכות החומרים, נוחות הנסיעה ואיכותה כמו גם היכולת הדינמית בינוניים. 

מול אלה עומד תג-מחיר של 160,000 שקלים – קרוב מאוד לדגמים עדכניים, גדולים יותר ומצוידים כמו, למשל, ניסאן קשקאי שמחירו זהה. השוואה זו אינה מחמיאה לטריילבלייזר.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (הנעה קדמית)
צילום: מערכת אוטו