טויוטה יאריס 2022 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
טויוטה יאריס 1.5 ל', בנזין; 'סול' – 105,900 שקלים
טויוטה יאריס 1.5 ל', בנזין; 'סטייל' – 108,900 שקלים
טויוטה יאריס 1.5 ל', בנזין; 'סקאי' – 114,900 שקלים
טויוטה יאריס 1.5 ל', היברידי; 'אקו' – 114,900 שקלים
טויוטה יאריס 1.5 ל', היברידי; 'סטייל' – 117,900 שקלים

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה יאריס נחשף בשנת 2019 על בסיס פלטפורמה חדשה, TNGA המודולרית של היצרנית, כאן בגרסתה הקטנה המיועדת למכוניות מסגמנט B. 

השימוש בפלטפורמה החדשה אפשר לטויוטה להגדיל את יאריס לא במעט תוך שמירה על משקל סביר: בסיס הגלגלים והרוחב גדלו ב-5 ס"מ, ל-256 ס"מ ול-175 ס"מ בהתאמה. שינויים אלה, יחד עם ממדי האורך שלא שונו וממד הגובה שירד ב-1 ס"מ, מעניקים ליאריס פרופורציות דינמיות בהרבה ממה שהיו לדגם הפורש.

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

בדומה ליאריס שקדמה לה, גם הדגם העכשווי מוצע בגרסת בנזין ובגרסה היברידית, שתיהן עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר. המנוע חדש, נתון הנפח ללא שינוי, אך למנוע 3 צילינדרים (4 ציל' בקודם). בגרסה ההיברידית גם מערך חשמלי חדש.

השיווק בישראל החל באוגוסט 2020.



עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
לדור החדש של יאריס עיצוב בולט ודינמי בהשוואה לקודמו, וזה מודגש עוד יותר באחד מצבעי המרכב היותר נועזים (נסו אותה באדום).

בסביבת הנהג המופע עדכני ומתקדם ביחס למה שהיה בדור היוצא, ובהקשר זה בולט לוח המחוונים הייחודי שיש בו שני מחוונים עגולים ובתוכם תצוגה דיגיטלית גדולה, בעיצוב ייחודי למדי (ברמות הגימור הגבוהות). לחובתה של יאריס תא כפפות שאינו מואר, השתקפויות על לוח המחוונים, הגה עמוס כפתורים, ובנוסף גם איכות חומרים שאינה מתעלה.

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

המרחב מלפנים ראוי ותנוחת הנהיגה טובה, אך המושב עצמו אינו מספיק נוח. המרחב מאחור קטן ביחס למקובל בסגמנט ומפתח דלתות צר יקשה על הושבת ילדים. תא המטען בצד היותר קטן של הסגמנט: 286 ליטרים.

אבזור הבטיחות של יאריס עשיר ומלא כבר ברמת הגימור הבסיסית ('סול') וכולל: מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית, 8 כריות אוויר (2 כריות בין המושבים).

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

רשימת האבזור אינה עשירה ביחס למה שמציעות מתחרות אחרות בסגמנט או ביחס למחיר. בגרסת הבנזין וברמת הגימור הבסיסית, 'סול', חישוקי "15 מברזל, מולטימדיה עם מסך 7 אינץ', מצלמת נסיעה לאחור, ללא קישוריות לאפל או לאנדרואיד. 'סטייל' מוסיפה חישוקי "15 קלים, מולטימדיה משודרגת עם מסך 8 אינץ' (6 רמקולים) וקישוריות לאפל ולאנדרואיד. ל'סקיי' גם פנסי ערפל, גג פנורמי, מפתח חכם.

רמת הגימור 'אקו' בהיברידית דומה ל'סול' אך מוסיפה בקרת אקלים ואת מערכת המולטימדיה המשודרגת. 'סטייל' ההיברידית מקבילה ל'סטייל' בבנזין למעט בקרת אקלים.

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן
טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
בגרסה ההיברידית (116 כ"ס) הביצועים מספקים, ובעיר האופי נמרץ למדי. מחוץ לעיר היכולת פחות טובה אך עדיין מספקת. לגרסת הבנזין (125 כ"ס) ביצועים טובים יותר באופן מוחשי. בשתי הגרסאות מפגין המנוע נוכחות ווקאלית בוטה, ורמת העידון של יחידות ההנעה הללו אינה מרשימה במיוחד. 

צריכת הדלק טובה מאוד בגרסה ההיברידית: 17.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים. לבנזין נתון ממוצע של 14.2 ק"מ לליטר במבחן, גם זה נתון טוב ביחס לדגמים אחרים בסגמנט.

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה בגרסת הבנזין עם צמיגים במידות 185/65-15 טובה למדי, כל עוד השיבושים קטנים. לגרסה ההיברידית שנבחנה צמיגי 195/55-16 והנוחות טובה פחות. עם זאת, כיום יאריס ההיברידית משווקת עם הצמיגים הקטנים יותר. לחובתה של יאריס בידוד רעשים לא טוב – ובתא הנוסעים נשמעים רעשי הכביש והרוח באופן מוחשי מדי.

היכולת הדינמית טובה, ויאריס יכולה ליהנות בכבישים מפותלים. הבלמים פחות הרשימו.

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
טויוטה יאריס היא מכונית סופרמיני מודרנית ומוצלחת. היא חסכונית מאוד, הביצועים של גרסת הבנזין טובים נוחות הנסיעה טובה למדי וכך גם היכולת הדינמית. לחובתה בידוד רעשים ואיכות חומרים שאינם מתעלים, רשימת אבזור קצרה ומרחב מחיה צפוף מאחור.

יאריס היא מכונית נאה ומעוצבת המושכת את העין ולא רק את הראש, והיא קנייה ראויה לעיון בייחוד עבור מי שפחות זקוק למושב האחורי.

הגרסה המועדפת של יאריס היא גרסת הבנזין ברמת הגימור 'סטייל' (בתמונה למטה), המשלבת רמת אבזור נאותה ומחיר סביר ליצירת תמורה טובה למדי.

טויוטה יאריס 2022 החדשה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו