קיה נירו - אוטו

קיה נירו

קיה נירו מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קומפקטי
גירסה מומלצת:
111 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2023

קיה נירו יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, סביבת נהג, צריכת דלק, טווח חשמלי, שימושי
חסרונות תא מטען ועידון יחידת הנעה בהיברידי, בידוד רעשים, מחיר
בשורה התחתונה השתפר והתייקר

קיה נירו 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    הדור השני של קיה נירו נחשף בקוריאה בנובמבר 2021. מדובר בדור חדש לגמרי לרכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שתוכנן מראש כרכב שיוצע עם שלוש יחידות הנעה ברמות חשמול שונות: היברידית, היברידית-נטענת ובגרסה חשמלית.

    עיצובו של קיה נירו החדש שונה ועדכני בהרבה מזה המעט פושר של הדור היוצא, ויש אפשרות לצביעה של הקורה האחורית (קורה C).

    מידותיו של נירו החדש נדיבות משל הדור היוצא: אורכו 442 ס"מ (6.5+), רוחבו וגובהו 182.5 ס"מ ו-154.5 ס"מ בהתאמה (1+). בסיס הגלגלים צמח ל-272 ס"מ, תוספת של 2 ס"מ ביחס לדור היוצא.

    כאמור, קיה נירו מוצע בעולם עם שלוש יחידות הנעה: היברידית עם מנוע 1.6 ל' ומנוע חשמלי (141 כ"ס), היברידית-נטענת (183 כ"ס) ובגרסה חשמלית (204 כ"ס). לישראל מגיעות רק השתיים האחרונות.

    לגרסה הנטענת (PHEV) סוללה גדולה מבעבר – 11.1 קוט"ש במקום 8.9 קוט"ש – לטווח חשמלי משופר העומד על 61 ק"מ במקום 49 ק"מ בעבר.

    לגרסה החשמלית סוללת 64.8 קוט"ש המספיקה ל-460 ק"מ בין טעינות (שיפור של 33 ק"מ) ואפשרות לטעינה מהירה עד 100 ק"ו.

    הגרסה ההיברידית צפויה להגיע במהלך הרבעון השני.

    השיווק בישראל החל בחודש פברואר 2023.

  • עיצוב ונוכחות

    לטעמנו קיה נירו החדש נראה פשוט נהדר – העיצוב עדכני ומשדר משהו מאוד מודרני אך מבלי להיות מוגזם ושילובי הצבעים מוסיפים. אהבנו.

  • תא נוסעים ומטען

    בפנים קיה שילבו אלמנטים מכמה דגמים עכשוויים. המופע הכללי מזכיר את זה של EV6 החשמלית, אך בולט גם דמיון לקיה ספורטאז' מסך המולטימדיה איכותי, ורק לוח המחוונים הפשוט של הגרסה ההיברידית מעט מאכזב. איכות החומרים סבירה, גימור נאות והרכבה טובה לרוב.

    תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ומושב הנהג היה פחות נוח לטעמנו. שדה הראיה לפנים טוב, לאחור סביר בלבד.

    הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם טוב מאוד עבור שני נוסעים, לשלישי יהיה מעט צפוף.

    בגרסה ההיברידית תא מטען קטן – 348 ל' בלבד. לחשמלית תא מטען גדול (475 ל') ושימושי בהרבה.

  • מנוע וביצועים

    לגרסה ההיברידית-נטענת (181 כ"ס) ביצועים טובים ביום-יום עם די והותר עודפי כוח לביצוע עקיפות ושמירה על קצב בעליות כשנדרש. במצב החשמלי – 84 כ"ס – ביצועים מספקים בנהיגה יום-יומית רגועה.

    במצב המשולב יחידת ההנעה משדרת משהו מחוספס, בעיקר בגלל פעולת מנוע הבנזין. במצב החשמלי התנועה נעימה ומעודנת בהרבה.

    הגרסה החשמלית היא החזקה במבחר (204 כ"ס) – וזה מורגש עם ביצועים טובים מאוד בכל מצב. ביחס לדור הקודם היחידת החשמלית פועלת באופן נעים ומעודן יותר.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בסך הכל טובה, אך אינה מתעלה. נירו סופג היטב את רוב השיבושים, אך הוא זז יותר מדי על הקטנים ואינו מרוסן דיו.

    מנוע הבנזין נשמע כבר בעומס נמוך, וגם יש יותר מדי רעשים מכיוון המתלים והכביש.

    התנהגות הכביש טובה ונטוה לצד הבטוח.

  • תמורה למחיר

    במחירו כיום הנירו משחק קצת מחוץ למרכז המגרש – החבילה הכללית בהחלט מרשימה, אך התמורה סבירה בלבד.

  • גרסאות ורמות גימור

    קיה נירו 2024 מוצע בארץ בשתי גרסאות – היברידית-נטענת או חשמלית.

    לגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) סוללת 11.1 קוט"ש, טווח נסיעה חשמלי עד 61 ק"מ, תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים, 183 כ"ס, 9.6 שניות ל-100 קמ"ש, 346 ל' תא מטען.

    לגרסה החשמלית סוללת 64.8 קוט"ש, טווח נסיעה עד 460 ק"מ, טעינה מהירה 100 ק"ו, תיבה עם הילוך יחיד, 204 כ"ס, 7.8 שניות ל-100 קמ"ש, 475 ל' תא מטען.

    רמת האבזור דומה: תאורת לד, מפתח חכם, צג מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד בד משולב דמוי עור, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים מוקרן ועוד. ההבדלים: בהיברידית-נטענת חישוקי 18 אינץ' וגג זכוכית; בחשמלית חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה קדמיים, ולוח מחוונים מוקרן גדול יותר.

  • בטיחות

    קיה נירו 2024 נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים כשהוא מצויד ב"חבילת הבטיחות" (מוצעת בארץ כסטנדרט) עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות מתקדמות.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה, בקרת שיוט אדפטיבית.

  • טווח נסיעה

    הגרסה ההיברידית-נטענת השיגה טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ במבחן הדרכים של 'אוטו'.

    לגרסה החשמלית טווח שנע בין כ-360 ק"מ בתנאים מכבידים ויותר מ-400 ק"מ בנסיעה שגרתית ורגועה. נתון הצריכה במבחן עמד על כ-6.2 ק"מ לקוט"ש.

  • מה חדש בקיה נירו 2024

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.

  • סיכום

    דור זה של הנירו הוא המוצלח ביותר עד היום, אך המחיר גבוה.

קיה נירו גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה נירו
קיה נירו גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1580
183
1,477
187,900
קיה נירו גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
460 ק"מ
204
1,572
199,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים קיה נירו

ברשותך קיה נירו?

ציון ותגובת גולשים

קיה נירו מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5