סקודה קודיאק - אוטו

סקודה קודיאק

סקודה קודיאק מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
14.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2017

סקודה קודיאק יתרונות וחסרונות

יתרונות איכות, הנדסת אנוש, נוחות, ביצועים, אבזור בטיחות, היצע רחב של רמות גימור
חסרונות אחריות קצרה של שנתיים, מרחב בשורה ה-3, אבזור ברמת הגימור הבסיסית ('ביזנס')
בשורה התחתונה גם בשנתו האחרונה של הדור הנוכחי, מדובר ברכב תחרותי ומרשים

סקודה קודיאק 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    קודיאק הוא רכב הפנאי הגדול הראשון של סקודה, וגם הראשון של סקודה להציע 7 מושבים. הוא הגיע לישראל ביוני 2017 ומאז שונו ושודרגו רמות הגימור מספר פעמים. מתיחת פנים הוצגה בעולם באפריל 2021 ובאוגוסט אותה שנה כבר עלה לישראל הדגם המעודכן.

    הקודיאק מבוסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן וגם בישראל מוצע במגוון רחב של מנועים ורמות גימור. יש ארבע גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.5 ל 150 כ"ס ו-2.0 ל' 190 כ"ס וטורבו דיזל 2.0 ל' בשתי רמות הספק, 150 ו-200 כ"ס. לכל הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית על 7 הילוכים, כשבגרסאות החלושות (עם 150 כ"ס) ההנעה קדמית ובחזקות הנעה כפולה.

  • עיצוב ונוכחות

    לקודיאק הופעה בוגרת ומאופקת, והוא אינו בולט על הכביש. יחד עם זאת, הוא מרשים בעיקר בשל גודלו ועיצובו הרבוע.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים של קודיאק מעוצב באופן פשוט ונקי, כמעט משעמם, אך הוא משלב הנדסת אנוש טובה ואיכות חומרים והרכבה מצוינות.

    המרחב מלפנים נדיב מאוד, וגם בשורה השניה יש המון מקום לנוסעים.

    השורה השלישית צפופה מאוד למבוגרים, ותתאים להסעות קצרות טווח, בעיקר של ילדים.

    כמקובל בקטגוריה, תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש (233 ל') ויכול להיות ענק ממש עם קיפול המושבים.

  • מנוע וביצועים

    הביצועים עם מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) מספקים, לא הרבה מעבר.

    גרסת הדיזל (2.0 ל', 150 כ"ס) מציגה ביצועים טובים מאוד ביום יום, ורק בעומס היינו שמחים לתוספת הספק.

    גרסת הבנזין החזקה (2.0 ל', 190 כ"ס) כבר מציעה ביצועים טובים ממש שהולמים את הרכב המגודל.

    בכל הגרסאות אותה תיבת הילוכים. לרוב היא חלקה, כשרק במהירויות נמוכות היא מעט מהוססת ופחות נעימה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בקודיאק טובה למדי, עם בידוד מוצלח מפני הדרך ובידוד רעשים יעיל. האווירה הכללית פשוט נעימה.

    התנהגות הכביש מצוינת, ומשרה ביטחון בשליטה על הכלי הגדול.

  • תמורה למחיר

    גם בשנתו האחרונה בשוק של הדור הנוכחי, מדובר ברכב עשוי היטב ובעל מפרט עשיר באבזור נוחות ובטיחות. שנתיים אחריות בלבד – עניין מסורתי בסקודה – איננו לעניין אך יש אפשרות לרכוש שנה נוספת.

    רמת הגימור 'ביזנס' מציעה תמורה טובה מאוד למחיר המבוקש.

     

  • גרסאות ורמות גימור

    לסקודה קודיאק ארבע גרסאות מנוע ושש רמות גימור.

    הרמה הבכירה נקראית 'לורן וקלמנט' וכוללת את כל מה שמוצע ברמות הגימור הפחותות, ומוסיפה ריפוד עור ייחודי למושבים ולדיפונים השונים, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חישוקים בעיצוב שונה ("19) ופריטי עיצוב חיצוניים ופנימיים שנועדו לבדל אותה מרמות גימור האחרות.

    לצד רמה זו מוצעת רמת 'ספורטליין', בעלת ניחוח יותר ספורטיבי, המציעה לוח מחוונים מוקרן, מושבים ספורטיביים בשילוב עור ואלקנטרה, חישוקי "19 מושחרים, גלגל הגה קטום, ועוד נגיעות ספורטיביות מושחרות מבפנים ומבחוץ.

    שאר פרטי האבזור דומים למוצע ברמת גימור 'אקסלוסיב' שכוללת מערכת שמע משודרגת של 'קנטון', חישוקי "19, פתיחה וסגירה של תא המטען באמצעות הרגל, מצלמות היקפיות וחניה אוטומטית.

    רמת 'סטייל' שמתחתיה מציעה תפעול חשמלי למושבים (של הנהג עם זיכרונות), ריפוד עור ואלקנטרה, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, טעינה אלחוטית לסלולר, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, ידיות להעברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות לשורה השנייה, חישוקי "18, תאורת אווירה וחיישני חנייה היקפיים מקוריים.

    רמת הגימור 'ביזנס' מוותרת על חלק מאבזור המותרות שמוצע ברמת 'אמבישן' כמו תאורת לד מטריקס, מפתח חכם, מצלמה מקורית לנסיעה לאחור וחיישני חנייה אחוריים מקוריים. יש גם כמה שינויים קוסמטיים כמו פסי גגון בצבע שחור במקום בצבע כסוף.

  • בטיחות

    סקודה קודיאק נבדק ב-2017 ע"י ארגון יורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבים עם ציון מצוין בהגנה על מבוגרים (92%) וסביר בהגנה על ילדים (77%).

    היצע מערכות הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד כסטנדרט. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות עוד בבטיחות.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה למדי בכל הגרסאות.

    עם מנוע ה-1.5 ל' כיסינו 11.3 ק"מ לליטר במסגרת מבחן דרכים מאומץ. גרסת הדיזל (150 כ"ס) כבר הרשימה ממש עם נתון של יותר מ-14 ק"מ לליטר.

  • מה חדש בסקודה קודיאק 2024

    באוקטובר 2023 סקודה חשפה דור חדש לקודיאק. רכב הפנאי הבכיר של סקודה צמח בממדיו, זכה לטכנולוגיה עדכנית ולמערך היברידי נטען עם טווח חשמלי של עד 100 ק"מ.

    הדגם החדש צפוי לנחות בישראל רק במחצית השנייה של 2024.

  • סיכום

    למרות שהוא מתקרב לסוף מחזור חייו, סקודה קודיאק 2024 נותר אחד הכלים המרשימים בסגמנט, כזה שגם מציע נוחות נסיעה טובה, איכותו ראויה ואבזורו עשיר.

סקודה קודיאק גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה קודיאק

כתבות ומבחני דרכים סקודה קודיאק

ברשותך סקודה קודיאק?

ציון ותגובת גולשים

סקודה קודיאק מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5