סובארו פורסטר - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / יכולת שטח מכובדת לרכב פנאי, מערכת ניהול-ניהוג מעולה, נוחות נסיעה טובה, ביצועים מצוינים (בטורבו) ויכולת דינמית טובה.

חסרונות / רועש עם המנוע הרגיל שאחראי גם לביצועים בינוניים.

בשורה התחתונה / רכב פנאי מצוין לניצול יכולת הפנאי.

סובארו פורסטר חוות דעת

  • חוות דעת הדור הרביעי לסובארו פורסטר ממשיך, כמו קודמיו, להתבסס על רצפת ה-B3/ אימפרזה ובהשוואה לקודמו, הוא מעט גדול יותר. הפורסטר משווק בישראל עם מנוע 2.0 ל' (150 כ"ס) לצד גרסה מוגדשת - 2.0 ל' טורבו - המנפקת 240 כ"ס המתהדרת בנתון תאוצה של 7.5 שנ' בלבד ל-100 קמ"ש - בשני המקרים, מדובר במנועים חדשים יחסית, כאשר זה האטמוספרי עוד הספיק לשכון תחת מכסה המנוע של הדגם היוצא (מתחילת 2011). מנגד, פורסטר דור-רביעי מצויד בתיבה אוט'-רציפה לעומת התיבה הפלנטארית הקודמת (4 היל'), כאשר הגרסה האטמוספרית מוצעת אף עם תיבה ידנית (6 היל') אשר מצוידת אף בהילוך כוח. בדגמים האוטומטיים, לעומת זאת, מוצעת מערכת X-MODE - פונקציה לשינוי כיול המנוע, הגיר, מערכת ההנעה והבלמים לטובת תנאי שטח - אך זו מוצעת רק בגרסאות היותר-יקרות (XS ו-XT טורבו). הפורסטר דור-רביעי הגיע לישראל בינואר 2013 ושלוש שנים מאוחר יותר, בפברואר 2016, הגיע הדגם המעדוכן. זה האחרון מציע תא נוסעים משופר ומערכת X-MODE סטנדרטית גם ברמת הגימור X. במאי 2016 נוספה למבחר רמת גימור מוזלת, Z והתיבה הידנית חזרה להיצע. 
  • עיצוב ונוכחות הדור החדש ממשיך את העיצוב המוכר של הפורסטר, עם מראה ריבועי וקשוח - בניגוד למגמה הרווחת בתחום של עיצוב דינאמי ונועז יותר.
  • תא נוסעים ומטען תא הנוסעים תכליתי - בנוי היטב, אך סובל מחומרי דיפון פשוטים מדי, במקומות בולטים מדי. תנוחת הנהיגה גבוהה, אך המושב סובל מבסיס קצר מהרצוי. המרווח הפנימי טוב מאוד וגם מאחור המרחב מצוין. תא המטען גדול ושימושי. דגמי 2016 זכו למערכת מולטימדיה מקורית - עדיפה בהרבה על פני זו הקודמת (בהתקנה מקומית) שהייתה לא מוצלחת.
  • מנוע וביצועים הפורסטר האטמוספרי-אוטומטי אינו זריז במיוחד, אבל מאפשר התנהלות מספקת לכל שימוש סביר. מנגד, בידוד הרעשים אינו מוצלח. מנוע הטורבו הוא אופרה אחרת – חזק, גמיש ודורש תשומת לב כדי לשמור על הרישיון – אך צריכת הדלק שלו גבוהה יותר.
  • נוחות והתנהגות לפורסטר כיול מתלים מאוד מוצלח - הוא גם נוח וגם מרוסן. בנסיעת שטח הפורסטר משדר תחושה חסונה בזכות המתלים ומרווח הגחון המכובד (22 ס"מ), בנוסף למערכת ההנעה הכפולה המוצלחת. פונקציית ה-X-MODE שימושית עבור מי שנוסע בשטח.
  • תמורה למחיר הפורסטר הוא רכב מוצלח, שיתרונו העיקרי הוא יכולת השטח הגבוהה (וישנו אף מועדון שטח פעיל של סובארו, המעצים יתרון זה). 5 שנות אחריות משדרגות אף הן את החבילה. דגם הבסיס (X) המשודרג של 2016, עם המולטימדיה המקורית וה-X-MODE, כמעט מייתר את קיומה של הגרסה המאובזרת (XS).
  • סיכום למחפשי יכולת ולא פוזה.

מבחני רכב

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סובארו פורסטר?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סובארו פורסטר

סובארו פורסטר צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
סובארו פורסטר צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.4 11.7 16.6 6.08 14
11.7 8.9 14.2 8 15
15.3 12.3 18.1 8.296 13
15.3 12.3 18.1 8.9 13
15.3 12.3 18.1 8.9 13
7
8.9