טויוטה קאמרי - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / היברידית חזקה וחסכונית, מרווחת, עיצוב עדכני, אבזור נוחות (ב-XLE), התנהגות כביש בטוחה, נוחות נסיעה טובה למדי.

חסרונות / ללא אבזור בטיחות עדכני, נפח תא המטען מוקטן בגלל הסוללות.

בשורה התחתונה / משפחתית גדולה בהצעה חסכונית.

טויוטה קאמרי חוות דעת

  • חוות דעת הדור הנוכחי של הקאמרי הושק בשנת 2012, אולם אלינו הוא הגיע רק בסוף שנת 2013. בתחילת הדרך הוצעה הקאמרי בישראל עם שני מנועים לבחירה - 2.5 ליטר עם 178 כ"ס (תשעה יותר מבדור היוצא) וגרסת ההייבריד המחודשת, שזכתה להצלחה רבה בישראל בייבוא אישי בדור הקודם ומ-2012 מגיעה אלינו גם בייבוא סדיר. ההייבריד מצוידת הפעם במערכת כלאיים חזקה יותר עם 200 כ"ס במקום 190 בדור הקודם, שתאפשר גם תצרוכת דלק טובה משמעותית מבעבר: 17.4 ק"מ לליטר לעומת 14. גם כאן מסייעת הפחתת משקל משמעותית – 120 ק"ג פחות מהדור הקודם. גרסה זו תוכל לנוע בלי בנזין למרחק של כ-2.6 ק"מ במהירות של עד 40 קמ"ש, ושינוי במיקום חלק מרכיבי מערכת הכלאיים הביא לצמיחה משמעותית בגודל תא המטען, שזינק מ-311 ל-371 ליטר. ב-2014 עברה הקאמרי מתיחת פנים משמעותית, הכוללת שלדה קשיחה מבעבר, כיול חדש למתלים והבטחה ל-NVH (יכולת בידוד רעשים ורעידות) משופר. הקאמרי המחודשת נחתה בישראל בתחילת 2015 כשהיא מצויידת רק ביחידת ההנעה ההיברידית וברמת גימור גבוהה (כולל 10 כריות אוויר) - כאשר המחיר זול מבעבר. 
  • עיצוב ונוכחות הקאמרי נראית קלילה ודינאמית מבעבר, אך גם קטנה יותר (למרות שיחידות התאורה האופקיות משוות מראה רחב). המכונית בסך הכול נעימה לעין והרמונית, אך היא אינה בולטת במיוחד (ואתם תחליטו אם זה חיובי או שלילי).
  • תא נוסעים ומטען תא הנוסעים מאופיין במבנה פשוט לעיכול ולתפעול ומסגיר מיד שהיעד העיקרי הוא השוק האמריקני. הפנים משלב בין הקו העדכני של טויוטה לבין כמה מתגים מוכרים מהעבר (שנראים מעט מיושנים), אבל עדיין התא מציג אווירה יוקרתית. תנוחה הנהיגה טובה, אך המושב מעט קצר לגדולי מידות. מאחור יש שפע של מקום, בייחוד לרגליים. תא המטען גדול ושימושי (מעט פחות בגרסה ההיברידית).
  • מנוע וביצועים יחידת הכוח ההיברידית עובדת היטב. היא חזקה מחד (200 כ"ס), וחסכונית מאידך (14-16 ק"מ לליטר בהחלט נשמעים הגיוניים). מנוע הבנזין של הגרסה הרגילה, ששווקה עד 2014, מציע ביצועים מספקים מבלי שיהיה צורך לאמצו ומפתיע בחסכנותו ביחס לגודל ולהספק.
  • נוחות והתנהגות רמת הנוחות טובה ברוב המצבים. הקאמרי מכוילת על הצד הקל יחסית, והיא מספקת נסיעה נעימה ונינוחה. היא גם מבודדת את מרבית הרעשים היטב, עניין שרק מוסיף לנינוחות. התנהגות? הקאמרי מתנהגת בצורה צפויה ובטוחה, ואם רציתם להשתעשע חפשו במקום  אחר – היא רכה ובעלת הגה קל, ופחות אוהבת משחקים מסוג זה.
  • תמורה למחיר הקאמרי מאובזרת, גדולה וחסכונית (במיוחד בהיברידית), אבל המחיר מציב אותה קרוב מאוד למתמודדות יוקרתיות יותר (אירופאיות בעיקר) או מצוידות יותר (כמה אמריקאיות למשל).
  • סיכום אמריקנית מיפן, טובה מבעבר.

מבחני רכב

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טויוטה קאמרי?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים טויוטה קאמרי

טויוטה קאמרי צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

6
טויוטה קאמרי צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
14.3 12.2 17.9 8.2 1
20.4 21.3 19.6 15 1
17 17 16.2 15 3
17 17 16.2 15 3
20.4 21.3 19.6 15 1
7
15