אודי Q5 2016-2019 חוות דעת
-
רקע כללי
שמונה שנים בדיוק אחרי שהוצג Q5 המקורי, הציגה אודי את הדור השני של רכב הפנאי הפופולארי.
הדגם החדש קצת יותר גדול, קצת יותר חזק, יותר מתקדם, ואפילו קל מבעבר. ה-Q5 עושה שימוש בסדרת המנועים העדכנית של אודי, לה נתונים עדיפים על פני אלו של הדגם הקודם.
כמו כן, יצוין כי גרסת ה-2.0 ל' טורבו-בנזין - הגרסה היותר-פופולארית של הדגם אצלנו - מצוידת כעת בתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל', במקום התיבה הפלנטארית (8 היל') בה צוידה הגרסה המקבילה של הדגם הקודם בשנותיו האחרונות.
עוד יצוין כי גרסאות הבסיס (דיזל ובנזין) מצוידות במערכת הנעה כפולה 'חסכונית', לעומת מערכת ההנעה הכפולה המסורתית 'קוואטרו' בגרסאות היותר-חזקות.
שיווק ה-Q5 בישראל החל במרץ 2017.
-
עיצוב ונוכחות
ל-Q5 הופעה נאה ומרשימה, למרות שהוא דומה מדי לקודמו.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים הופעה מרשימה ואיכות ייצור גבוהה ביותר.
מרווח הפנים לארבעה מבוגרים מספק בהחלט, אבל לנוסע חמישי - במרכז המושב האחורי - לא יהיה נוח.
 
תא המטען גדול ונוח, אבל בחלל תא הנוסעים חסרים תאי אחסון.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של Q5 שנבחן (2.0 ל' טורבו, 252 כ"ס) מוצלחת מאוד - ביצועי כביש נהדרים, ותצרוכת הדלק (9 ק"מ/ל') טובה בהחלט ביחס לתנאי המבחן הקשוחים.
-
נוחות והתנהגות
רכב המבחן צויד בקפיצי אוויר - אך במפתיע, נוחות הנסיעה שאלו הציעו הייתה מאכזבת ביחס למצופה בנסיעת כביש; בשטח דווקא הנוחות הפתיעה לטובה. יחד עם זאת, התנהגות הכביש מוצלחת מאוד - פרט לבקרת היציבות ההיסטרית.
-
תמורה למחיר
אחת הבעיות הגדולות של Q5. מחירה של גרסת הבסיס גבוה מהמקובל, ופריטי אבזור רבים - חלקם לא ממש יוצאי דופן - מוצעים בתוספת מחיר לא מבוטלת. תקופת האחריות ארוכה יחסית - שלוש שנים, ללא הגבלת נסועה.
-
סיכום
מוצלח, אך יקר.