ב.מ.וו סדרה 3 2011-2018 חוות דעת
-
רקע כללי
בסוף שנת 2011, חשפה את הדור השישי (F30) של סדרה 3 - ואלינו היא הגיעה ממש בראשית שנת 2012.
הדגם הנוכחי גדול משמעותית מקודמתו (E90), אך למרות הצמיחה במידות מדובר במכונית קלה מבעבר.
בישראל מוצעת ה-3 עם מגוון מנועים רחב - עם שלושה, ארבעה ושישה ציל', בנזין, היברידי והיברידי נטען-שקע, בטווח הספקים הנע מ-136 כ"ס ועד 431 כ"ס.
בנוסף, מבחר תצורות המרכב כולל סדאן, ליפטבק (3GT), סטיישן, קופה, קופה ארבע-דלתות וקבריולט - כאשר שלוש האחרונות זוכות, לראשונה, לסדרה משל עצמן (ולדף דגם נפרד) - סדרה 4.
באוקטובר 2015 הגיעה לישראל סדרה 3 המחודשת, שלראשונה עושה שימוש במנוע שלושה ציל' מוגדש (עם אותו הספק כמו בגרסת הבסיס הקודמת, 136 כ"ס).
כמו כן, הדגמים המחודשים כוללים מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט, ואף שמות חדשים לגרסאות. בנובמבר 2016 החל שיווק הגרסה ההיברידית
הנטענת-השקע, 330e - וזו שונה מהגרסה ההיברידית הקודמת ששווקה כאן (340 אקטיב-הייבריד) שאמנם לא הייתה נטענת שקע, אך יחידת ההנעה שלה הייתה חזקה יותר (335 כ"ס במשולב, לעומת 252 כ"ס במשולב ב-330e).לגרסת ה-330e אחריות של 6 שנים (או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם) על הסוללה.
-
עיצוב ונוכחות
כמו תמיד אצל היצרנית הגרמנייה, אבולוציה היא שם המשחק. המכונית נראית גדולה, עם חזית מחודדת ונאה - ודמיון ברור לסדרה 5, במיוחד מאחור.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עונה על הציפיות; עם איכות, עיצוב ותחושה יוקרתית הנדרשת משכמותה.
המרווח מצוין מלפנים וטוב מאחור ותא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
נכון שמשהו הלך לאיבוד עם נטישת מנועי השישה בטור (בגרסאות הבסיס. ה-335i עדיין עם מנוע 6 ציל'), אך בכל הנוגע לביצועים, ולא פחות חשוב ליעילות - השינוי מבורך; מנועי הארבעה ציל' טורבו ותיבת שמונה ההילוכים מנפקים ביצועים מצוינים ובמקביל צריכת דלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. המחיר מגיע בדמות רכות מתלים והתנהגות כביש פחות מושחזת מבעבר, אך סדרה 3 החדשה עדיין מהנה לנהיגה.
-
תמורה למחיר
מחירי סדרה 3 דומים למקובל בסגמנט - פרט לגרסה ההיברידית 330e, המציעה יחידת הנעה מתקדמת עם ביצועים מקבילים לשל ה-330i - ובמחיר זול ב-40,000 שקלים. ועוד מבלי להזכיר את הבדלי צריכת הדלק (יעודכן ברגע שהגרסה תיבחן).
-
סיכום
כבר לא דינאמית כבעבר, אבל עדיין מהטובות בקבוצה.