שברולט קרוז 2008-2016 חוות דעת
-
רקע כללי
שברולט קרוז איתנו עוד מ-2009. לזכותה, עוד משחר ימיה, נוכחות בולטת ותא נוסעים בעל מראה מקורי ונאה, מרווח ושופע ציוד.
בסוף 2010 זכתה הקרוז לבקרת שיוט כסטנדרט כבר בגרסת הבסיס וחטיבת הכוח של גרסת ה-1.6 ליטר עברה עדכון - ההספק עלה מ-112 כ"ס ל-124 כ"ס והותקנה תיבת הילוכים חדשה (עדיין עם 6 היל').
העדכון אמנם לא הקנה לקרוז יתרון בביצועים, אבל יחידת ההנעה כבר לא הייתה נקודת חולשה.
מנוע ה-1.4 ל' טורבו שהגיע ב-2011 (שהגיע מארה"ב וכונה בהתחלה RS) מציע שיפור מהותי בסעיף הביצועים, לעומת צמד המנועים האחרים (1.6 ל' ו-1.8 ל').
בתחילת שנת 2013 עברה הקרוז מתיחת פנים נוספת, במסגרתה זכתה לעדכון תוכנה לתיבת ההילוכים.
באותה שנה, החל שיווק גרסאות ההאצ'בק (עם מנוע 1.6 ל') והסטיישן (עם מנוע 1.8 ל'). מ-2015 משווקת הקרוז רק עם מנוע ה-1.4 ל' טורבו.
-
עיצוב ונוכחות
לשברולט קרוז נוכחות בולטת, מידותיה נדיבות יחסית והיא נראית גדולה מרוב המתחרות.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא נוסעים בעל מראה מקורי ונאה, והינו מרווח ושופע ציוד.
 
 
-
מנוע וביצועים
מנועי ה-1.6 ל' וה-1.8 ל' אינם מרגישים נמרצים במיוחד ולא מעודנים.
 
בסוף 2010 עודכן מנוע ה-1.6 ל'; ההספק עלה ל-124 כ"ס ותיבת ההילוכים הוחלפה בחדשה. מנוע ה-1.4 ל' טורבו שיפר את הביצועים כמו גם את צריכת הדלק.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה למדי - המתלים המרוסנים יעילים יותר בנסיעה מחוץ לעיר אמשר בתוך העיר.
 
התנהגות הכביש כמעט מהנה, בזכות הנכונות לצאת מעט בהיגוי יתר (וגם לאור העובדה שהתיבה האוטומטית מאפשרת תפעול ידני מלא).
 
 
-
תמורה למחיר
במחירה הרשמי, הקרוז מתקשה להוות אלטרנטיבה ראויה למתחרות המודרניות.
 
יחד עם זאת, במבצעים הרבים בהם נמכרת הקרוז - לעתים אף במחירים של תת-משפחתיות - הקרוז מספקת תמורה טובה למדי.
 
 
-
סיכום
במחירי מבצע, מציעה הקרוז תמורה משופרת.