יונדאי i10 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, סביבת נהג, מרחב, תא מטען, צריכת דלק, מערכות בטיחות

חסרונות / נוחות נסיעה, תיבת הילוכים, ביצועים

בשורה התחתונה / חזרה למשחק

יונדאי i10 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    מרווח טיפולים: כל 15,000 ק"מ או שנה.

    גרסה נמכרת: יונדאי i10 ברמת גימור 'פריים'

    ירידת ערך: הדור הנוכחי עם התיבה הרובוטית משווק קצת יותר משנה. בתקופה זו ירידת הערך עמדה על כ-17.1%.

    לשם השוואה, i10 עם תיבה אוטומטית (דור קודם)משנת 2018 איבדה כ-26.2% מערכה כחדשה.

    *עודכן בנובמבר 2021.

    הדור השלישי של יונדאי i10 נחשף בספטמבר 2019, רגע לפני פתיחת השערים בתערוכת פרנקפורט. מדובר בדור חדש לגמרי למכונית המיני (סגמנט A) של היצרנית.

    יונדאי i10 החדשה נמוכה ורחבה מקודמתה ב-2 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים שצמח בכ-4 ס"מ. השינוי במידות מייצר לה פרופורציות דינמיות, שמגובות בעיצוב אגרסיבי ובולט מבעבר. לכך מצטרפים גם שלושה גווני מרכב חדשים ונועזים (אדום, פליז וטורקיז) ואפשרות (לראשונה) לצביעת הגג בצבע שונה – אדום או שחור.

    תא הנוסעים מתאים את עצמו לעידן הנוכחי. מעבר לשינוי הבולט בעיצובו וההבטחה של יונדאי לאיכות משופרת, הוא מוצע עם אפשרות למערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע גדול (עד 8 אינץ').

    בצד הבטיחות יונדאי i10 מוצעת מעתה עם מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב ותיקון (לראשונה במכונית מיני), התרעת הירדמות נהג ועוד כסטנדרט.

    ל-i10 החדשה מנוע אחד בישראל – 1.2 ל' (4 ציל') חדש המפיק 84 כ"ס ו-12 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה ידנית (5 היל') או רובוטית חד-מצמדית (5 היל') שמחליפה את האוטומטית שהייתה בדור הקודם (4 היל').

    השיווק בישראל החל בפברואר 2020.

  • עיצוב ונוכחות

    הדור השלישי של יונדאי i10 בעל הופעה נאה, ולטעמנו מדובר באחת המכוניות היפות והמרשימות בסגמנט. במיוחד ברמת הגימור הגבוהה שמוסיפה צביעה דו גוונית למרכב וחישוקי 16 אינץ‘.

  • תא נוסעים ומטען

    ממש כמו העיצוב החיצוני, גם סביבת הנהג נאה למראה. ישנם משטחים בשני גוונים, צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ‘ (גדול בהתחשב בסגמנט) ובכלל התא משדר תחושה בוגרת ונעימה, ומשכיח שמדובר ברכב מסגמנט המיני.

    ובכל זאת, הפלסטיקים נוקשים (אך לא זולים למגע), לוח המחוונים פשוט ולמערכת השמע יש ארבעה רמקולים בלבד. איכות ההרכבה טובה ויש לא מעט תאי אחסון הפזורים לרוחב התא.

    המושבים נאים ונוחים למדי למרות בסיס מעט קשיח. הראות החוצה טובה תודות לקו חלונות נמוך.

    המרחב מלפנים ומאחור נדיב למדי ביחס לסגמנט, מדובר באחת המכוניות המרווחות בקטגוריה. לחובתה נציין כי הספסל מאחור מעט נמוך, וזה יפריע למבוגרים בנסיעות ארוכות. ובכל זאת, זו מכונית עירונית.

    נפח תא המטען זהה לזה של הדור הקודם (252 ל‘) — וזה נתון מצוין ביחס לקטוגוריה.

  • מנוע וביצועים

    בגרסה הרובוטית ה-i10 מספקת תחושה זירזה מספיק (84 כ"ס) בעיר, ולא מורגש מחסור בכוח. אך ככל שעולה המהירות יחידת ההנעה הזו פחות מרשימה — רועשת תחת עומס וצוברת מהירות בקצב איטי, במיוחד בעליות תלולות או עקיפות במהירות גבוהה.

    פעולת תיבה ההילוכים הרובוטית טובה ביחס לתיבות דומות, אך עדיין מורגש נדנוד בהעברות הילוכים (בעיקר בהילוכים הנמוכים) והעברות ההילוכים איטיות. יש לשים לב — אין מצב ”חניה“ (P) כך שאחרי שחונים חובה להרים את בלם החניה אחרת הרכב עשוי להדרדר.

    הגרסה הידנית בעלת ביצועים נמרצים יותר באופן מורגש ותפעול הבורר והמצמד נעימים.

    צריכת הדלק מצוינת — במבחן הדרכים שערכנו לה ה-i10 הציגה נתון של 14.7-15.7 ק“מ לליטר בהתאם לגרסה.

     

  • נוחות והתנהגות

    ברכב המבחן שקיבלנו ה-i10 נעלה צמיגים במידות 195/45R16, ויחד עם כיול בולמים נוקשה התקבלה נוחות נסיעה בינונית למדי. רמות הגימור הנמוכות יותר עם צמיגים שמנמנים יותר בוודאי יציגו שיפור.

    לזכותה יכולת טובה במעבר על פסי האטה ורדיוס סיבוב קטן — מועיל במיוחד בתמרונים עירוניים.

    מבחינת רעשים יונדאי i10 מציגה רמה גבוהה של רעשי כביש וצמיגים, אך מבודדת בצורה סבירה את רעשי הרוח והמנוע (2,800 סל“ד ב-100 קמ“ש).

    התנהגות הכביש טובה — האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול מתונות ואותם מתלים נוקשים שומרים על מרכב מרוסן.

  • תמורה למחיר

    יונדאי i10 החדשה נראית מצוין ומציעה תא נוסעים, בוגר ובעל אבזור עשיר למדי. לזה היא מוסיפה רשימת אבזור בטיחותי ארוכה במיוחד ביחס לקטוריה. התמורה למחיר טובה.

     

  • חדש בדגם

    לא היו שינויים משמעותיים בדגמי 2021

  • סיכום

    מתמודדת על ראשות הקטגוריה

יונדאי i10 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי i10
יונדאי i10 גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1197
84
759
71,900
1197
84
865
81,900
1197
84
896
84,900
1197
84
908
85,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי i10?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים יונדאי i10

יונדאי i10 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
יונדאי i10 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
18.9 17.2 23.2 14.3 6
18.9 17.2 23.2 14.3 6
18.9 17.2 23.2 14.3 6
18.9 17.2 23.2 14.3 6
6
14.3