יונדאי i30 2007-2013 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / מרחב פנים טוב, אבזור ראוי, תא מטען יעיל, חסכונית עם תיבה ידנית ו/או דיזל, ביצועים, יכולת דינמית, ביצועים (ב-2.0 ל').

חסרונות / סביבת נהג כהה, נוחות נסיעה בינונית (בייחוד ב-2.0 ל').

בשורה התחתונה / משפחתית מוצלחת מאוד, מהטובות.

יונדאי i30 2007-2013 חוות דעת

  • רקע כללי

    יונדאי i30 הינה אחותה התאומה של הקיה סיד, ומיועדת כמותה בראש ובראשונה לשוק האירופי.

    אלינו הגיעה לקראת סוף 2007 כמחליפת האלנטרה, למרות שאינה קיימת כסדאן באירופה ועל כן משווקת אצלנו כהאצ'בק בלבד.

    יונדאי i30 הוצעה בארץ עם מנועי 1.6 ו-2.0 ל' ותיבה אוטומטית, כאשר למנוע הגדול שודכה גם תיבה ידנית. ב-2011 התווספו להיצע מנועי 1.4 (109 כ"ס) ו-1.6 ל' עם תיבות הילוכים ידניות ושילוב מערכת עצור וסע, המציעות שיפור בתצרוכת הדלק ופליטת המזהמים נמוכה יותר.

    העיצוב החיצוני מודרני אך לא מספיק מקורי.

    הפנים נעים ואיכותי ועיצובו נאה. המרווח הפנימי מצוין ורמת האבזור טובה, כולל האבזור הבטיחותי (6 כריות ו-ESP כסטנדרט).

    תא המטען גדול ביחס למרכב ההאצ'בק. נוחות הנסיעה קופצנית מדי – מחיר השיפור בהתנהגות הכביש, שהיא טובה ומלווה באחיזה גבוהה ונוסכת בטחון.

    רק ההגה מקלקל בתחושה מלאכותית מדי. מנוע ה-1.6 ל' מאכזב מעט ביחס להספקו המוצהר, אך ביצועיו טובים יחסית לקטגוריה (גם אם אופי פעולתו איננו מעודן).

    מנוע ה-2.0 ל' רעשני מדי אך מגיב מהר ומאיץ היטב. מנוע הדיזל גמיש, חסכוני ומומלץ במיוחד לנוסעים הרבה.

     

  • עיצוב ונוכחות

    ה-i30 מעוצבת באופן נעים ומודרני, גם אם לא מקורי.

     

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מרווח, מאובזר היטב ואיכותו סבירה. המושבים מעט נוקשים והאווירה קודרת. תא המטען סביר בגודלו.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.6 ל' מספק ביצועים טובים על אף היותו משודך לתיבת 4 הילוכים בלבד. ה-2.0 ל' אינו חזק כמצופה ורועש מדי. מנוע ה-1.4 ל' בשילוב התיבה הידנית (כמו גם ה-1.6 ל'), מספק ביצועים נאותים למדי והינו חסכוני ונקי יותר מאחיו הגדולים.  

     

  • נוחות והתנהגות

    התנהגות הכביש ניטראלית ומשרת ביטחון, אך ההגה מלאכותי ונוחות הנסיעה בינונית. גרסת ה-2.0 ל' סובלת מנסיעה נוקשה יותר.

     

  • תמורה למחיר

    מחירה של ה-i30 ממוצע, אך היא מאובזרת וחסכונית יחסית בדלק, כך שהתמורה טובה. הגרסה המומלצת היא הסטיישן.

     

  • סיכום

    ה-i30 היא מכונית מודרנית, תחרותית ומאובזרת שמסוגלת להתמודד עם המתחרות היפניות ללא רגשי נחיתות.

יונדאי i30 2007-2013 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: מנהל
  • צילום:

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי i30?

קאדילאק CTS

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

יונדאי i30 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

10
יונדאי i30 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.1 9.7 16.4 טרם נבחן 1
13.1 9.7 16.4 9.9 9
13.1 9.7 16.3 9.9 9
14.5 11.1 17.5 11.0 6
14.5 11.1 17.5 11.0 6
14.9 10.9 18.8 11.3 6
14.5 10.9 18.8 11.3 6
15.3 12.5 18.2 11.6 4
17.2 14.4 19.2 13.0 3
17.5 14.2 20.0 14.9 טרם נבחן
6
11.0