קיה סיד 2013-2015 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
הסיד הנוכחית, אשר הוצגה בתחילת 2012, לוקחת את העיצוב והמיתוג האירופאי צעד נוסף קדימה עבור קיה ומציגה חזות ספורטיבית מבעבר, מבחוץ כמו גם מבפנים.
לארץ מגיעות גרסאות ההאצ'בק, סטיישן והפרו-סיד (קופה 3 דלתות, ראו דף דגם נפרד).
כל הגרסאות מוצעות עם מנוע בנזין 1.6 ל' (135 כ"ס) ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל', כאשר בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן קיימת גם אפשרות למנוע דיזל 1.6 ל' (128 כ"ס) עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-פלנטארית (6 היל', בשתיהן).
בסוף 2015 עברה הסיד מתיחת פנים קלילה למדי, במסגרתה גם קיבלה מנוע דיזל מחוזק (136 כ"ס) עם תיבה אוטומטית חדשה - רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל'.
במהדורת הדיזל המעודכנת, לסיד תצרוכת דלק משופרת ב-27.5% לעומת גרסת הדיזל האוטומטית היוצאת. מה חבל כי גם אחרי מתיחת הפנים,
הסיד אינה מוצעת בישראל עם מערכות עזר אקטיביות, בניגוד למקובל כיום.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי בעיצוב מהדור הקודם הוא דרמטי. הסיד נהנית ממראה דינאמי וזורם בגרסת ההאצ'בק, בעוד שלגרסת הסטיישן מראה חיצוני פחות מושך, הנראית כבדה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
האיכות הכוללת טובה, חומרי הדיפון חסונים ורכים יחסית למעלה, פשוטים יותר מגובה הברך ומטה.
 
למרות השימוש הנרחב בגווני שחור, התא אינו מרגיש קודר. הנדסת האנוש מוצלחת. מרווח הפנים לנוסעים ולמטען טוב למדי, במיוחד בסטיישן; בכל מקרה, המושב האמצעי מאחור אינו נוח למבוגרים.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (1.6 ל', 135 כ"ס) סטנדרטי לחלוטין ומגיע עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל').
 
בדומה לשאר בנות מינה, בשל תגובותיה המעט-איטיות בהילוכים הראשונים, תיבה זו תתאים יותר למרבים בנסיעות בין-עירוניות.
 
צריכת הדלק הממוצעת עמדה במבחן על 13.3 ק"מ לליטר. גרסת הדיזל המחוזקת (136 כ"ס, רובוטית דו-מצמדית 7 היל') חזקה וחסכונית (15 ק"מ לליטר בממוצע המבחן) וכבונוס - תיבת ההילוכים שלה נעימה גם בתמרונים עירוניים.
-
נוחות והתנהגות
מתלי הסיד מכוילים באופן מרוסן - היא איננה נוקשה, אבל גם לא רכה וסופגת. אותו כיול מרוסן מקנה לנהג תחושת שליטה טובה במרכב, על חשבון ספיגת מהמורות, בעיקר בעיר - שילוב נכון לטעמנו.
-
תמורה למחיר
מחירי הסיד מיישרים קו עם רוב המתחרות הבולטות בקטגוריה. התחרות עזה, אבל הסיד עדיין מציעה חבילה מאוזנת ושלמה, בטח עם 7 שנות האחריות.
 
מפברואר 2016 הוזלו גרסאות הדיזל באורח ניכר.
-
סיכום
משפחתית איכותית ומאוזנת
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.