קיה פיקנטו 2011-2012 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
קיה פיקנטו, שהוצגה בדורה השני ב-2011 (ז'נבה), יצרה הרבה עניין עם הגעתה לשוק המקומי בחודש מאי באותה שנה. הפיקנטו חולקת פלטפורמה (238.5 ס"מ בסיס גלגלים) ומכלולי הנעה עם יונדאי i10, אך לא תמצאו רמז שיסגיר למעט אולי דפי הנתונים. במפרט מנועי 1.0 ליטר (69 כ"ס) ו-1.2 ליטר (85) כ"ס ותיבה אוטומטית 4 הילוכים (מאמצע 2015 גם ב-1.0 ליטר), או ידנית עם 5 הילוכים. חוץ מעיצוב צעיר ונאה, שתרם במקביל לרושם שהיא גדולה מכפי שהיא באמת, הביאה הפיקנטו איכות ושימושיות טובים ביחס למכונית עירונית, כולל רמת אבזור טובה (מערכת שמע מקורית, חיבורי AUX ו-USB, ארבעה חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, 6 כריות אוויר). ביוני 2013 נוספה גרסת "ספורט" עם מרכב 3 דלתות חינני (מנוע 1.2 ליטר ותיבה ידנית, בהמשך גם אוטומטית). הפיקנטו הפכה למכונית הכי נמכרת בישראל ב-2013 (הישג לא מבוטל בישראל למכונית לא משפחתית). בתחילת 2015 עודכנה הפיקנטו, עם שינויים קלים לעיצוב החיצוני לצד תוספות אבזור (7 כריות אוויר ב-1.2 ליטר וחיישני לחץ אוויר) - בעוד המחירים נותרו על כנם. זה הספיק בשביל לחזור אל צמרת טבלת המכירות בפעם השנייה 2015.
-
עיצוב ונוכחות
לפיקנטו עיצוב מקורי ונאה (ועוד יותר בגרסת הספורט), המשווה לה מראה גדול מכפי שהיא באמת.
-
תא נוסעים ומטען
חלל הנוסעים מעט צר באופן טבעי, אך המרווח נאה בהחלט מלפנים ומאחור. תא המטען סביר לקטגוריה (200 ליטר).
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ליטר מצריך עבודת הילוכים בכדי ליצור קצב התקדמות מכובד, אך מספק בכל הנוגע לביצועים במרחב העירוני. ה-1.2 ליטר מציע ביצועים טובים משמעותית, במיוחד בגרסת הספורט הידנית. לשניהם תצרוכת דלק בינונית.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים מעט נוקשה, מה שגורם למרכב לקפץ קצת על כבישים משובשים, אך בסה"כ נוחות הנסיעה טובה. התנהגות הכביש טובה עם ניהוג בטוח וצפוי - ואף מהנה לפרקים.
-
תמורה למחיר
לא בכדי זכתה הפיקנטו להצלחה. שילוב סך מרכיביה ויכולותיה יחד עם אחריות ארוכה (7 שנים) ומחירים נמוכים - מעניקים לה ציון גבוה בכל הנוגע לתמורה.
-
סיכום
מכונית מיני טובה מאוד, נקודה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.