קיה ריו 2017-2019 חוות דעת
-
רקע כללי
באמצע 2016 חשפה קיה דור חדש למכונית הסופרמיני, ריו. זהו הדור הרביעי של הדגם.
למרות שעיצבה מזכיר את זה של הדור היוצא מדובר בדגם חדש לגמרי, כולל רצפה חדשה.
בתחילת הדרך הוצעה הריו עם יחידות הנעה מעודכנות - מנועי בנזין אטמוספריים בנפח 1.4 ל' (האצ'בק) או 1.6 ל' (בסדאן) ששודכו לתיבה אוטומטית-פלנטארית 6 היל'.
בשנת 2019 נחתה בארץ הריו עם מנוע טורבו - 1.0 ל' (3 ציל') שמפיק 120 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. השיפור בביצועים משמעותי.
מבחינת מידות המרכב, הריו לא השתנתה בהרבה - גם בגרסת ההאצ'בק וגם בגרסת הסדאן - אולם היא עדיין אחת הגדולות בקטגוריה.
בתחילת דרכו הוצעה הריו עם אבזור בטיחות מתקדם דל, אך בשנת 2018 הגיעה לישראל גרסה מעודכנת עם רשימה מקיפה יותר של אבזור בטיחות (בהאצ'בק)
בשנת 2020 עברה הריו מתיחת פנים שכללה עדכונים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג ויחידות הנעה חדשות.
קיה ריו החדשה הגיעה לישראל באוגוסט 2017.
-
עיצוב ונוכחות
הריו נראית מצוין. השינוי הקל במידות ובפרופורציות מורגש.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה לשהייה, בזכות הגוונים הבהירים וההופעה המודרנית. מנגד, הדיפון זול למגע, ומערכת המולטימדיה - הגם שהיא בעברית - לא תמיד נוחה לשימוש. המרווח לנוסעים ולמטען נדיב.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו שהגיע ב-2019 שיפר משמעותית את הביצועים. המנוע נמרץ והצליל ספורטיבי. גם צריכת הדלק מצוינת - 13.8 ק"מ לליטר במבחן.
מנוע ה-1.4 ל' נעים בפעולותו אך חלש ופחות חסכוני מהמקובל. צריכת הדלק עמדה על 12.8 ק"מ/ל' בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מבעבר, אך בינונית בפני עצמה. יחד עם זאת, בידוד הרעשים הלקוי הוא הגורם המרכזי לנוחות הנסיעה הבינונית.
-
תמורה למחיר
הריו מציעה תמורה הולמת למחיר. הביצועים טובים, האחריות ארוכה ולאחר העדכון גם רשימת אבזור הבטיחות נאה.
-
סיכום
מנוע הטורבו שיפר את ההצעה, אך מול מתחרות מודרניות יותר התחרות עדיין קשה