מאזדה CX-3 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / סביבת נהג מפוארת ב'פיור וויט', אבזור נוחות ובטיחות עשירים, ביצועים, יכולת דינמית וחדוות נהיגה.

חסרונות / מרחב צפוף מאחור, תא מטען קטן, נוחות נסיעה בעיר, בידוד רעשים מחוץ לעיר, מחיר ביחס לגודל.

בשורה התחתונה / רכב פנאי קטן עשיר, מבצע ולא מעודן.

מאזדה CX-3 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    הגרסה הפופולרית: לאורך מרבית שנות הדגם בישראל הגרסה הפופולרית הייתה עם מנוע ה-2.0 ל' ברמת גימור 'פיור וייט'.

    ירידת ערך: ירידת הערך השנתית ההממוצעת של מאזדה CX-3 עומדת על כ-11%, לכדי 52.4% בחמש שנים.

    ירידת הערך בשנה הראשונה (כחדש-משומש) נאמדת בכ-13% מערכו כחדש.

    בשנה השניה ירידת הערך הייתה כ-9.5%.

    בשנה השלישית CX-3 איבד כ-11% מערכו

    בשנה הרביעית הערך ירד ב-8.3% בלבד.

    בשנה החמישית ירידת ערך של כ-12.4%.

    *נכון לנובמבר 2021, עבור מאזדה CX-3, 'פיור וייט', 2.0 ל'.

    מרווח טיפולים: שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.

    רכב הפנאי הקטן, מאזדה CX-3, הוצג במקור ב-2014 על בסיס רצפת מאזדה 2. לשני הדגמים אותו אורך בסיס גלגלים (257 ס"מ), אולם המרכב גדול יותר (ארוך, רחב וגובה יותר).

    בשונה מדגמים אחרים מסוגו, CX-3 מוצע בישראל – ממרץ 2017 – עם מנוע גדול יחסית, 2.0 ל' אטמוספרי; התיבה פלנטרית עם 6 היל' וההנעה קדמית.

    אבזור הבטיחות התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות וציון הריסוק הינו 4 כוכבים (אם כי הרכב נבחן ללא מערכת בלימה אוטונומית, שכן מוצעת אצלנו).

    בינואר 2019 החל שיווק CX-3 מעודכן, עם אבזור בטיחות מתקדם ועשיר יותר (חלקו בתשלום).

  • עיצוב ונוכחות

    על אף גילו, ה-CX-3 עדיין נראה מודרני ורענן. חישוקי ה-"18 הגדולים ופנסי ה'לד' תורמים גם הם למראה נאה ומושך.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מקנה אווירה יוקרתית במראהו - אם כי ישנם חומרי דיפון בסיסיים לא פעם. חלל הפנים לא גדול - מלפנים המצב עוד בסדר, אולם המרווח למבוגרים היושבים מאחור מצומצם ביותר.

     

    תא המטען קטן יחסית, אבל לא קטן כמו שכתוב במפרט הטכני.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-2.0 ל' (156 כ"ס, אטמוספרי) חזק מהמקובל בקטגוריה, והביצועים - גם במציאות - בהתאם. צריכת הדלק - 10.2 ק"מ לליטר - הייתה סבירה בהתחשב בתנאים.

    בגרסת ה-1.5 ל' (116 כ"ס, אטמוספרי) הביצועים כמובן טובים פחות, אך התחושה נמרצת וזריזה בזכות מנוע השש לטפס בסל"ד ותיבת הילוכים הפועלת בהרמוניה עם המנוע. צריכת הדלק עדיפה - 11.8 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שערכנו.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בינונית. ה-CX-3 מתקשה לבודד את נוסעיו מפני הדרך - בעיקר אם פני הדרך כוללים מפגעים גדולים ובולטים.גם בידוד הרעשים לא מרשים.

     

    הצד החזק של ה-CX-3 זו היכולת הדינאמית הגבוהה במפתיע.

  • תמורה למחיר

    CX-3 יקר ביחס למקובל ומתקשה להצדיק את מחירו, בהתחשב במרחב הפנים המוגבל ובנוחות הנסיעה הבינונית.

  • חדש בדגם

    בחודש מאי החל שיווק גרסת 1.5 ל' בשלוש רמות גימור. לגרסה זו מנוע המוכר ממאזדה 2 והוא מפיק כאן 116 כ"ס ו-14.8 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 6 היל'. ביחס למנוע ה-2.0 ל' הביצועים כמובן טובים פחות (11.2 ש' ל-100 קמ"ש במקום 9 ש') אך צריכת הדלק עדיפה עם 15.3 ק"מ לליטר במקום 13.7 ק"מ לליטר. המחיר נמוך בכ-14% ממחירה של גרסת ה-2.0 ל' ברמות הגימור המקבילות ששיווקן הופסק.

    בשנת 2020 נמסרו 289 יח' של CX-3.

  • סיכום

    CX-3 לא יהיה להיט מכירות, אבל היקף מכירות מצומצם יסייע למי שמבקשים אופציה ייחודית.

מאזדה CX-3 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג מאזדה CX-3

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך מאזדה CX-3?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים מאזדה CX-3

מאזדה CX-3 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

7
מאזדה CX-3 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.7 טרם נבחן טרם נבחן 10.4 9
13.7 טרם נבחן טרם נבחן 10.4 9
13.7 טרם נבחן טרם נבחן 10.4 9
13.7 טרם נבחן טרם נבחן 10.4 9
15.3 טרם נבחן טרם נבחן 11.6 5
15.3 טרם נבחן טרם נבחן 11.6 5
15.3 טרם נבחן טרם נבחן 11.6 5
5
11.6