מיצובישי אאוטלנדר 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
מיצובישי אאוטלנדר הוא הדגם הראשון של היצרנית שנבנה בטכנולוגיית "קליר-טק" שמטרתה להביא לחיסכון בדלק ובזיהום האוויר. לדוגמה, הוא קל ב-100 ק"ג מקודמו למרות שימוש באותה הפלטפורמה.
היצע המנועים המקומי כולל כיום מנוע אחד: בנזין 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. בעבר שווקה בארץ גם גרסת הדיזל (2.2 ליטר, 150 כ"ס, תיבה אוטומטית).
לצד מנוע הבנזין מוצעת גם גרסת כלאיים נטענת משקע חשמלי (PHEV) עליה ניתן לקרוא בהרחבה בדף דגם נפרד.
כמו בעבר, לאאוטלנדר חמישה או שבעה מושבים. באוגוסט 2015 הושק בישראל אאוטלנדר משודרג, אחרי מתיחת פנים קוסמטית בעיקר. בספטמבר 2018 נחת האאוטלנדר לאחר מתיחת פנים נוספת שעבר הדגם. עיקר השינויים קוסמטיים.
-
עיצוב ונוכחות
דגמי 2012 לא מרשימים למראה - העיצוב פשוט ו"כבד". אחרי הרענון ב-2015, העיצוב בולט יותר בעיקר בגלל שימוש נרחב בכרום בחרטום. העדכון של 2018 כולל ליטוש לעיצוב המוצלח בסך הכל.
-
תא נוסעים ומטען
האיכות השתפרה אך עדין לא ברמת הטובות בקבוצה. הישיבה גבוהה ושולטת, המרווח בשורה השנייה והשלישית טוב ותא המטען קטן כשהשורה האחרונה מאוכלסת, בדומה לחלק מהמתחרים. חסרים פתחי מיזוג למושבים האחוריים.
החל מדגמי 2015 איכות החומרים קצת יותר טובה.
-
מנוע וביצועים
למנוע הבנזין זמינות כוח סבירה, הוא אינו חזק אך יספיק ליומיום, הגם שהוא רועש תחת עומס.
התיבה הרציפה אף היא אינה מהמצטיינות, במיוחד במאמץ. מנוע הדיזל (כיום רק כמשומש) מספק ביצועים טובים בזכות נתון המומנט הנדיב, ותיבת ההילוכים האוטומטית חלקה ונעימה.
צריכת הדלק טובה משל מנוע הבנזין אבל לא בפער גדול כפי שניתן לחשוב - 13.5 ק"מ לליטר בדיזל, לעומת 10 ק"מ לליטר בבנזין. גירסת הפלאג-אין מציעה חווית-נסיעה ייחודית.
-
נוחות והתנהגות
התחושה הכללית בוגרת ובטוחה, אבל פחות מהנה משמעותית מהדור הקודם. המתלים הרכים - שהפכו רכים אף יותר ב-2015 - מאפשרים נוחות נסיעה טובה, למרות נדנודי המרכב המורגשים במעבר על שיבושים גדולים.
בידוד הרעשים לא מוצלח מבחינת רעשי מנוע, תיבה, כביש ורוח, גם אחרי מתיחת הפנים.
-
תמורה למחיר
גרסת השבעה מושבים הבסיסית מציעה את התמורה הטובה ביותר, וכמעט חסרת מתחרות במחיר דומה. הגרסה ההיברידית היא אופציה ייחודית מסוגה ותתאים בעיקר למרבים לנסוע בעיר.
-
סיכום
חבילה טובה למי שזקוק לשבעה מושבים, אך חסר את הסקס-אפיל הנדרש מרכב פנאי.