סקודה סקאלה - אוטו

סקודה סקאלה

סקודה סקאלה מידע כללי

קטגוריה: האצ'בק
גירסה מומלצת:
17.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

סקודה סקאלה יתרונות וחסרונות

יתרונות ממדים ביחס למחיר, ביצועים ב-1.5 ל', מרחב לנוסעים, הנדסת אנוש, תא מטען
חסרונות רעשים בנסיעה, נוחות נסיעה, אבזור דל ברמת הכניסה, מחיר ב-1.5 ל'
בשורה התחתונה מרווחת וגדולה ביחס למחיר

סקודה סקאלה 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    סקודה סקאלה עשתה היסטוריה כשאירוע החשיפה העולמי שלה נערך בישראל. הוא מבוסס על הרצפה שמשרתת את דגמי הסופרמיני של קונצרן פולקסווגן (MQB בגרסת A0), אבל ממדיו גדולים, כך שהוא ממוצב מעל דגמי סופרמיני (פאביה) ומתחת למשפחתיות (אוקטביה).

    בעולם, ואפילו בארץ בעבר, הוא הוצע במגוון מנועים, בשנה זו נותרו השניים שהיו גם בשנה שעברה: הראשון הוא מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, 110 כ"ס ו-20.3 קג"מ, השני הוא מנוע 1.5 ל' עם 150 כ"ס. בשני המקרים השידוך הוא לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.

  • עיצוב ונוכחות

    הסקאלה מעוצבת באופן עדכני, ממשיכה את ליטוש המופע האלגנטי של דגמי סקודה. קווים מעט מחודדים יותר, סבכה מעט קלה יותר וצבירי פנסים בעיצוב מקורי ועכשווי.

  • תא נוסעים ומטען

    הנדסת האנוש פשוטה וטובה, וכך גם מערך המולטימדיה – על תפעולו ואיכותו. עיצוב סביבת הנהג נאה, ואיכות הפלסטיק גבוהה. הראות ללוח המחוונים מצוינת והלוח עצמו ברור וקריא מאוד.

    אבזור המותרות כולל חלונות כהים ומערכת מולטימדיה עם מסך "8" בעברית מלאה. כן יוצעו אפשרות לשיקוף טלפונים – מירורלינק, קארפליי ואנדרואיד אוטו - וארבעה שקעי USB (שניים מאחור לטעינה בלבד).

    המרחב מאחור טוב, מרווחי הראש והברכיים מצוינים, אך אלה של כפות הרגליים בינוניים. בסיס המושב תומך היטב בירכיים והמסעד טוב מאוד. בפועל, אין מקום באמצע לאדם מבוגר.

    תא המטען גדול ומספק מאוד, יעיל ושימושי, בתא עצמו ווים בצדדים, נקודות עיגון ברצפה, תאורה, שקע 12 וולט. קיפול המושבים נעשה דרך הדלתות והוא קל מאוד לביצוע.

  • מנוע וביצועים

    בגרסה 1.0 ל' (110 כ"ס) מאיצה הסקאלה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.3 שניות. הביצועים מספקים כל צורך רגיל בעיר, בכביש מישורי וגם במעלה הררי. עקיפה תחת עומס, כמו בכביש עם נתיב אחד לכל כיוון, אינה מיידית ויש לתכננה מראש.

    בגרסת ה-1.5 ל' (150 כ"ס) הביצועים כבר טובים ממש, קל להאיץ ויש יתרות כוח לעקיפות. עם זאת, פעולת יחידת הכוח הזו מעט גסה.

    בשני המקרים תיבת ההילוכים לא מהירה במיוחד, אך לרוב היא פועלת באופן נאות.

  • נוחות והתנהגות

    בכל הקשור לאיכות הנסיעה הכוללת הסקאלה מציעה חוויה בינונית. המושב סביר וישנם רעשי כביש בולטים כבר במהירות שיוט נמוכה. במקרים מסוימים יופיעו גם רעשים מכיוון הבולמים.

    לסקאלה בולמים שכיולם רך. אלה מטפלים היטב בכל השיבושים "השטוחים" – תיקוני אספלט, טלאים בכביש, חריצים, שינויי גובה לא גדולים – הן בעיר והן מחוצה לה, מצטיינים ממש במהירויות עירוניות נמוכות, 30-20 קמ"ש. מנגד, הבולמים אינם מצליחים במקרים רבים להתגבר על שיבושים עמוקים יותר – שברים, בורות, שקעים גדולים.

    היכולת הדינמית סבירה. סקאלה מסתדרת היטב בפניות אך ההגה קל מדי, ובעיקר אינו מעניק תחושה כל שהיא עם הפניית הרכב. מערכת הבלימה מעולה, כולל עוצמה מרשימה.

  • תמורה למחיר

    במחיר שמוצעת הסקאלה מקבלים מכונית שבסיסה סופרמיני, אבל ממדיה וחלל הפנים שלה כשל משפחתית, אבזורה ממש אינו עשיר, והמנוע הצמוד לה צנוע אך מספק בביצועיו. ביחס לדגמי סופרמיני, סקאלה מציעה מעל ומעבר; ביחס למשפחתיות היקרות ממנה ב-15% היא מרשימה פחות.

  • גרסאות ורמות גימור

    סקאלה מוצעת בישראל בשתי גרסאות – 1.0 ל', 3 ציל', 110 כ"ס או 1.5 ל', 4 ציל' 150 כ"ס – בשני המקרים אלו מנועים טורבו, ההנעה קדמית והתיבה רובוטית דו-מצמדית.

    רמת הגימור 'אמבישן' כוללת חישוקי 16 אינץ', בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ועוד. רמת הגימור 'סטייל' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', תאורת אווירה, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. 'ספורט' כוללת בנוסף בורר מצבי נהיגה, מתלים מונמכים בכיול ספורטיבי, חישוקי 18 אינץ', תאורת לד, מושבי ספורט ועוד.

  • בטיחות

    סקודה סקאלה נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 97% בהגנה על מבוגרים ו-87% בהגנה על ילדים.

    בין מערכות הבטיחות האקטיביות נמצא בלימה אוטונומית, כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה עם תיקון הגה, בקרת שיוט אדפטיבית ו-7 כריות אוויר כסטנדרט.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה ושני המנועים השיגו נתון צריכה דומה במבחן הדרכים: 12.5 ק"מ לליטר. בשיוט ניתן לרשום ללא קושי 16 ק"מ לליטר ויותר.

  • מה חדש בסקודה סקאלה 2024

    במהלך הרבעון השני של שנת 2024 סקודה סקאלה צפויה להגיע לאחר מתיחת פנים. העדכון כולל שינויים קלים לעיצוב החיצוני, ממשק חדש למערך המולטימדיה, פקדי מיזוג חיצוניים (בעבר רק דרך המסך), מנוע 1.0 ל' עם הספק משופר (115 כ"ס) ועוד.

  • סיכום

    סקאלה ראויה מאוד לעיונו של מי שמקבל רכב מהעבודה, וגם מי שרוצה לקנות מכונית בממדים של משפחתית אך תקציבו מוגבל לצד היקר של דגמי סופרמיני (וכאן יש לזכור כי האחריות היא ל-24 חודשים).

סקודה סקאלה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה סקאלה

כתבות ומבחני דרכים סקודה סקאלה

ברשותך סקודה סקאלה?

ציון ותגובת גולשים

סקודה סקאלה מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5