נתת לנו Like ב-Facebook?

פורשה - אוטו

פורשה

דגמי פורשה
  |   אתר פורשה ישראל
  |   אתר פורשה העולמי

הגאון ההנדסי פרופסור פרדיננד פורשה הקים את החברה הנושאת את שמו ב-1931, למתן שירותי יעוץ ופיתוח לתעשיית הרכב. בשנות ה-30 היה פורשה אחראי לתכנונה של "מכונית העם" – לימים החיפושית – עבור אדולף היטלר; התכנון הבסיסי, עם מנוע המותקן מאחור, מזוהה עם מכוניות פורשה עד עצם היום הזה. המכונית הראשונה שנשאה את השם פורשה היתה ה-64, ממנה יוצרו שלושה אבי-טיפוס ב-1939. אך ייצור מסחרי החל רק לאחר המלחמה, על-ידי בנו של הפרופסור, פרי פורשה, שלמעשה הקים את החברה מחדש כאשר אביו ישב במאסר בגין שיתוף פעולה עם הנאצים (אך מעולם לא נשפט ושוחרר לאחר כשנתיים). הפורשה הראשונה שנמכרה לציבור היתה ה-356 בסוף שנות ה-40, עם תצורה זהה לזו של החיפושית ובשלבים הראשונים – גם עם לא מעט רכיבים שנלקחו מהחיפושית. מהרגע הראשון בנתה עצמה פורשה כמותג ספורטיבי מובהק. המכונית המזוהה ביותר עם המותג, ה-911, הוצגה ב-1963 והיא איתנו בגלגולה המודרני עד עצם היום הזה כלב-ליבו של המותג. הצלחות במירוצים הגיעו לא רק עם ה-911 ונגזרותיה אלא גם עם מכוניות-מירוץ טהורות בקטגוריות אבי-טיפוס למיניהן, כמו ה-917 המהוללת. ה-911 אפילו מצאה את דרכה לראלי דאקאר עם גרסאות 4x4 מיוחדות, אשר ניצחו פעמיים. כיום משתתפת פורשה עם גרסאות-מירוץ של ה-911 במירוצי GT, ובנוסף גם מייצרת מכונית מירוץ יעודית מצליחה לקטגוריית LMP2 (אבטיפוס). בתחילת שנות ה-90 מצאה עצמה פורשה במצב קשה, עם מכירות מדלדלות וסכנת השתלטות על-ידי גורם חיצוני. מינויו של וונדליג וידקינג למנכ"ל ב-1993 הביאה למהפך דרמטי בשורה של צעדים חכמים, תחילה עם השקת הבוקסטר כפורשה עממית ובהמשך – עם השקת רכב הפנאי קאיין שפותח עם פולקסווגן והיה להצלחה מסחררת. פורשה הפכה לסיפור הצלחה יוצא דופן, עם הרווחיות הגבוהה ביותר בעולם הרכב ורזרבות מזומנים שאפשרו רכישת נתח משמעותי באימפריית פולקסווגן ב-2005. כיום פורשה היא בעלת המניות הגדולה ביותר בקונצרן פולקסווגן ומתכננת להגדיל את אחזקותיה ליותר מ-50%. • מכירות בישראל ב-2007: 46 (מקום 37) • מכירות בעולם ב-2007-8: 98,500 (מקום 52)

פורשה ישראל - רשימת הדגמים

המחופשים ביותר בקטלוג הרכב

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)