כבכל שנה, גם השנה מגזין אוטו ערך את תחרות 'אוטו השנה', זו השנה ה-28 ברציפות. עיתונאי אוטו, ביחד עם קולותיהם של קוראי המגזין והגולשים באתר מאקו, בחרו באוטו השנה של ישראל לשנת 2023. ההכרזה על הזוכה בתואר ’אוטו השנה 2023' ועל הנבחרים בקטגוריות השונות נעשתה ב־12 לחודש מרץ, באירוע שנערך בתל אביב.
 

המועמדים

מאז סגירת הרשימה ב־2022 ועד סגירתה השנה, נבחנו על־ידי עיתונאי הרכב של אוטו לא פחות מ־41 דגמים חדשים לגמרי שהגיעו לישראל, קרוב ל־4 דגמים חדשים כל חודש. כידוע, רק דגמים חדשים לגמרי שנבחנו בישראל – לא בהשקות בחול, לא גרסאות או לאחר מתיחת פנים – מתמודדים על תואר ’אוטו השנה‘. עם זאת, ובמקביל לפרס הגדול, התמודדו כלל הדגמים בשוק על המקום הראשון בקטגוריה אליה הם שייכים.

נדגיש שוב, כפי שאנחנו עושים כמעט שלושה עשורים, כי ’אוטו השנה‘ לא חייב להיות הרכב הטוב ביותר, החזק ביותר או החסכוני ביותר. הזוכה בתואר ’אוטו השנה‘ כן חייב להיות כזה המביא עימו בשורה בעלת ערך יוצא דופן– שובר מוסכמות, מתחיל מגמה או משנה כזאת, מחדש טכנולוגית באופן משמעותי, או פשוט כזה המשלב ביצוע מרשים עם חבילה מצוינת ומעניק תמורה מעולה.
 

להלן הזוכות בכל הקטגוריות:


מינייונדאי i10. דגם קטן אך עדכני, יעיל וחביב, עם מקדם אמינות נכבד. ההיצע כיום קטן, ועם זאת, i10 בהחלט ראוי לכשעצמו.

יונדאי i10
צילום: מערכת אוטו

סופרמיניסיאט איביזה. ציינו כבר פעמים הרבה, וכך גם הפעם, כי הבחירה הזאת הייתה לה כבר להרגל: עיצוב מוצלח, אבזור נאה, ביצועים טובים וניהוג ראוי, וכל אלה מוצעים במחיר ידידותי.

סיאט איביזה
צילום: יובל לוי

משפחתית־קומפקטית/האצ'בק – אופל אסטרה. הדגם החדש של המשפחתית הזאת מעוצב לתפארת, מאובזר כדת וכדין, עשוי היטב, ביצועיו מכובדים וגם יכולתו הדינמית.

אופל אסטרה
צילום: רונן טופלברג

משפחתית־קומפקטית/סדאןסקודה אוקטביה. הדור החדש שכבר ותיק כאן, משלב בין מרחב מכובד, שימושיות ללא תחרות, ביצועים ראויים, מוסיף גם חבילה מעוצבת היטב, בחוץ ובפנים, גם הנעה היברידית.

סקודה אוקטביה
צילום: יואל פלרמן

משפחתית־קומפקטית/יוקרהאודי A3. הדור העכשווי של המשפחתית הראשונה משל מותג יוקרה במופע עדכני, טוב מקודמו ומכובד ביותר לכשעצמו, כרטיס כניסה ראוי למותגי היוקרה.

אודי A3
צילום: בן חסון

משפחתית-גדולהיונדאי סונטה. עיצוב מעולה, ביצוע ראוי, אבזור עשיר, יחידת כוח ירוקה וחסכנית, יוצרים משפחתית-גדולה עדכנית וראויה ביותר.

יונדאי סונטה
צילום: מערכת אוטו

משפחתית־גדולה/יוקרהפולסטאר 2. מותג חדש שהוא מיזם סיני (ג'ילי) ושבדי (וולוו), והדגם הראשון כאן משלב עיצוב, אבזור וביצועים מכובדים ביותר. גם מעבר להם.

פולסטאר 2
צילום: עזרא רפאל

מכונית סלוןמרצדס EQE. כמו EQS מבוססת על רצפה חשמלית-ייעודית, עיצובה אווירודינמי להפליא, בסיס הגלגלים שלה ממקסם את יתרונות הרכב החשמלי, עיצוב הפנים חדשני, מביאה את עולם החשמל לסגמנט הזה.

מרצדס EQE
צילום: אלי שאולי

מכונית פארמרצדס S קלאס. הדגם החדש של מכונית שהייתה למובילה בעולם הרכב בטכנולוגיה, אבזור ופאר, איכות נסיעה, קובע אמות מידה חדשות לרכב מסוגו.

מרצדס S קלאס
צילום: יואל פלרמן

רכב־פנאי מיניסוזוקי איגניס. המפתיע בדגם הקטן הזה הוא שמעבר למרחב פנים מפתיע לדגם קטן, הוא נוח גם בתוואי משובש, מאפשר תנועה גם בשבילים.

סוזוקי איגניס
צילום: יובל לוי

רכב־פנאי קטןפיג'ו 2008. הוא נראה גדול יחסית, הוא מעוצב להפליא, סביבת הנהג מקורית ומאובזרת, הביצועים טובים ואיכויות הנסיעה והניהוג הן הטובות ביותר ביחס לשאר הדגמים בקטגוריה.

פיג'ו 2008
צילום: יובל לוי

רכב־פנאי קטן/יוקרהלקסוס UX. יוקרה באריזה קומפקטית ובהופעה רבת רושם בחוץ, מערך הנעה חסכני בפנים.

לקסוס UX
צילום: אוהד אלגוב

רכב־פנאי קומפקטיקיה ספורטאז'. בדור העכשווי, עיצוב מוצלח ומושך חובר לשפע יחידות הנעה מסוגים שונים, אופציות האבזור מכובדות, הביצוע ראוי.

קיה ספורטאז'
צילום: אלי שאולי

רכב־פנאי קומפקטי/יוקרהג'נסיס GV60. דגם זה מביא, כנדרש, עיצוב מושך, סביבת נהג משובחת ומאובזרת היטב, ביצועים ראויים והתנהלות דינמית ראויה־אף־מושכת.

ג'נסיס GV60
צילום: עזרא רפאל

רכב־פנאי בינוניקיה סורנטו. הדור החדש של רכב הפנאי הזה, כך כתבנו, הוא טוב מאוד, עשוי היטב, מרחב הפנים שלו נרחב, יש בו מקום לשבעה, יחידת ההנעה ההיברידית המשרתת אותו יעילה וחסכנית, נוחות הנסיעה ראויה בהחלט.

קיה סורנטו
צילום: בן חסון

רכב־פנאי בינוני/יוקרהלקסוס RX. הדור החדש, מעבר לעיצוב הנוכח שלו, משלב הידור רב מאוד, אבזור עשיר, הוא חסכוני ועם זאת מביא ביצועים טובים ונוחות הנסיעה ואיכותה כנדרש מרכב של מותג יוקרה.

לקסוס RX
צילום: אלי שאולי

רכב־פנאי גדוליונדאי פליסייד. שילוב משובח ביותר של עיצוב מצוין, סביבת נהג מכובדת, מאובזרת ועשויה היטב, מרחב פנים נכבד, ביצועים ואיכות נסיעה טובה מאוד.

יונדאי פליסייד
צילום: יואל פלרמן

רכב־פנאי גדול/יוקרהב.מ.וו iX. דגם חשמלי מרשים מאוד למראה, בביצוע משובח, יכולת מצוינת וגם מקדם הנאה נדיר ברכב מסוגו.

ב.מ.וו iX
צילום: מערכת אוטו

רכב־שטח קטןסוזוקי ג'ימני. אמנם הדגם היחיד מסוגו, אבל הוא בהחלט ראוי מכיוון שמעבר לעיצוב המקסים בחוץ, סביבת הנהג הנאה בפנים הוא מעניק יכולת שטח מכובדת ביותר לרכב בממדים כאלה, במחיר כזה.

סוזוקי ג'ימני
צילום: אלי שאולי

רכב־שטח גדולפורד ברונקו. דגם הנושא שם של אייקון משנים עברו, עם יכולת שטח ברמה גבוהה ביותר, באריזה מושכת ומוצע במספר גרסאות לסוגי שימוש שונים, במרכב קצר או ארוך ועם שפע מסחרר של תוספות מובנות או כאלה שניתן להוסיפן מבית היצרן.

פורד ברונקו
צילום: עזרא רפאל

רכב־שטח/יוקרהלנדרובר דיפנדר. המבנה כבר אינו כשל הדגם המקורי ההוא, אבל היכולת בשטח – המשלבת כישורים טכניים מהמעלה הראשונה יחד עם איכות נסיעה ללא תחרות – משובחת ביותר.

לנדרובר דיפנדר
צילום: רונן טופלברג

מכונית ספורטאלפא רומיאו ג'וליה, עלה תלתן ירוק. עיצוב מעולה, סביבת נהג בהתאם, שלדת הנעה אחורית – ומעל לכל הספק וביצועים ברמה הגבוהה ביותר החוברים ליכולת דינמית משובחת ליצירת מכונת נהיגה מהנה. מאוד.

אלפא רומיאו ג'וליה
צילום: אילן קליין

המכונית הפתוחהלקסוס LC500. מכונית מרהיבה, מפרט טכני סופר־מתקדם, יכולת לתפארת. יופי של אוטו.

לקסוס LC500
צילום: נועם עופרן

מיניוואןקיה קרניבל. הדגם החדש של המיניוואן הוותיק כעת במופע סופר־מרשים, ובמרכב המציע מרחב כביר בפנים, אבזור והידור ברמה גבוהה, ולאלה מצטרפים ביצועים נכבדים ובעיקר התנהלות נעימה ומוצלחת.

קיה קרניבל
צילום: מערכת אוטו

טנדר בינוני טויוטה היילקס. הטנדר הכה ותיק הזה, עם מקדם אמינות נדיר מסוגו וכישורי השטח הטובים מבין בני מינו, כעת עם ביצועים משובחים אף יותר ונוחות משופרת.

טויוטה היילקס
צילום: יואל פלרמן

טנדר ענקראם 2500. הדור החדש של הטנדר הזה, מעבר לכל המאפיין את רעיו־מתחריו מצפון אמריקה – כוח, ביצועים, פאר, אבזור, מרחב פנים – מציע נוחות ואיכות נסיעה ברמה גבוהה ביותר.

ראם 2500
צילום: יואל פלרמן

מסחרית קלהסיטרואן ברלינגו. הדגם הראשון של מסחרית עם מבנה אחוד של תא הנהג וחלל המטען, כעת בדור חדש – והוא מעודכן יותר ביחידות ההנעה, במערך הבטיחות ושימושי אפילו יותר מקודמיו.

סיטרואן ברלינגו
צילום: יואל פלרמן

מסחרית בינוניתפולקסווגן טרנספורטר. המסחרית שהייתה לאייקון, דגם המיוצר כבר 72 שנים, בדור השישי שלו, בשפע גרסאות לסוגי שימוש שונים, ממסחרית־משלוח ועד למיניוואן מפואר במיוחד.

פולקסווגן טרנספורטר
צילום: יואל פלרמן

מסחרית גדולהפיאט דוקאטו. המסחרית הזאת, כעת עם ציון הבטיחות הגבוה ביותר לפי יורו NCAP, מוצעת בשפע גרסאות להובלת מטען, להולכת נוסעים.

פיאט דוקאטו
צילום: יואל פלרמן

משאית קלהמרצדס ספרינטר. הרכב המסחרי המתקדם של מרצדס, בגרסת שלדה, מציע תפריט בטיחות עכשווי, מפרט אבזור נאה, ומערך ביצועים מכובד ביותר.

מרצדס ספרינטר
צילום: יואל פלרמן
 

המצטיינים

מותג השנהג'ילי. המותג החשמלי המוביל שחלף אפילו על-פני טסלה, הביא את הבשורה החשמלית בדגם פנאי שמחירו כשל משפחתית רגילה, מאלה שהוסיפו לא מעט לאופן בו מותגי סין מתקבלים בישראל.

ג'ילי מותג השנה
צילום: עזרא רפאל

קניית השנהBYD אטו 3. רק הגיע, כבר הצליח ובגלל אותן סיבות שעושות רכב לרב־מכר ראוי: דגם מוצלח, מתכון מבוקש, מחיר בהחלט סביר, תמורה מעולה.

BYD אטו 3 קניית השנה
צילום: עזרא רפאל

השקת השנה – מותג צ'רי. המותג הסיני החדש כאן התייצב לעיונו של השוק הישראלי עם שלושה דגמי פנאי – אף לא אחד מהם חשמלי. אבל בזכות תמחור נכון, אבזור עשיר וגם מתכון מבוקש הוא מאוד מצליח כאן.

צ'רי השקת השנה
צילום: אלי שאולי