נתת לנו Like ב-Facebook?

סקודה יטי 1.2TSI: מבחן דרכים - אוטו

אוטו מבחני רכב

סקודה יטי 1.2TSI: מבחן דרכים

23.07.10 טל שביט |   צילם: תומר פדר

על הנייר, היטי הוא פשוט הדבר הנכון עם תמורה מצויינת למחיר, שימושיות גבוהה למשפחה ותמהיל ביצועים-חסכון יוצא דופן. אלא שיש אבל...

34 תגובות | תגיות: רכב פנאי, סקודה, שטח רך, טל שביט, תומר פדר, סקודה יטי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
סקודה יטי: חוות דעת מקוצרת
בעולם הרכב, על כל נישה מצליחה מתחרות שלל יצרניות ודגמים, והפריחה בשוק רכבי הפנאי היא עדות לכך. לכן מפתיע לגלות שלסקודה יטי יש בישראל רק מתחרה אחד – דייהטסו טריוס.
 
כמובן שזה לא מפריע ליטי לנסות ולהתחרות בניסאן קשקאי המצליח – משמע ויתור על יכולת שטח והנעה קדמית. פחות משקל, פחות שקלים, ורוב המשתמשים ממילא לא ירגישו בהבדל. נכון לעכשיו משווק כאן היטי עם מנוע אחד – אותו 1.2 TSI שכבר היכרנו בדגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן, עם הספק נאה של 105 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת-מצמד (DSG) עם שבעה הילוכים. הנעה כפולה תוצע רק ב-2.0 ליטר דיזל, שתהיה יקרה משמעותית.

זמן היכרות
מבחוץ סקודה יטי לטעמי כמעט חסר-עיצוב (לפחות בהשוואה לסקודה רומסטר) – קופסה שגרתית למדי, וזו דווקא גישה שמוצאת חן בעיני בהשוואה לעיצובים העמוסים של רכבי-פנאי קומפקטיים חדשים כמו יונדאי ix35 או ניסאן ג'וק. אבל יש בכל זאת קצת אופי – ההשחרה של הפנלים האחוריים יוצרת אשליה של חלון אחד ארוך בכל צד, ופנסי הערפל העגולים בחזית; הרושם הכללי הוא של עניניות חסרת יומרות, אנחנו אוהבים את זה.
 
 
 
תא הנוסעים הכהה כמקובל בפולקסווגן לא מפתיע, למעט אולי ברמת האבזור. סקודה יטי 1.2 הוא רכב הפנאי הזול בישראל ברמת הגימור "אמבישן" הנמוכה, אבל גם בה תזכו להגה שמתכוונן גם לעומק (שמעתם, יונדאי?), בקרת אקלים מפוצלת עם אוורור לאחור, תאי אחסון מצוננים, מחשב דרך, מושבים אחוריים הניתנים להסרה, ותא מטען שופע תאי אחסון ואמצעי עיגון למטען. בגרסת ה"אקספיריינס" שהגיעה למבחן, יש גם מערכת שמע עם שליטה מההגה, עוד תאי אחסון, עוד זוג כריות צד לנוסעים מאחור (שמונה סך-הכל), פנסי ערפל קדמיים עוקבי-פניה, חיישני חניה קדימה ואחורה, חישוקי "17 במקום "16 ועוד.
 
גם רשימת מערכות העזר מרשימה: מעבר ל-ABS ו-ESP הכרחיים יש גם סיוע לזינוק בעליה, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בקרת משיכה, ומשהו באמת יוצא דופן – MSR, מערכת המקטינה את בלימת המנוע ומסייעת למניעת נעילת גלגלים בהורדת הילוך.
 
תא הנוסעים מרגיש איכותי. לא יוקרתי, לא מרהיב, אבל מוצק. הילדים מאחור יזכו לראות מצויינת, ותודות לגובה ולמבנה המרכב הקופסתי, מבוגרים יהנו ממרחב טוב מאשר במשפחתיות. תא המטען מציע – אחרי הסרת המושבים האחוריים – נפח גדול יותר מזה שבניסאן קשקאי וביונדאי ix35 עם מושבים מקופלים.

נעים בכביש
ואיך מסתדר כאן מנוע ה-1.2-טורבו הקטן? די אם נשווה את היטי לאותו מתחרה פחות-או-יותר ישיר שהזכרנו קודם, דייהטסו טריוס. נכון שאנחנו משווים 4x2 ל-4x4, וההנעה הכפולה גובה מחיר בביצועים; אבל הטריוס שוקל כמעט 200 ק"ג פחות, 1,180 ק"ג לעומת 1,370 ק"ג, ומנוע ה-1.5 ל' שלו מציע הספק כמעט זהה, 104 לעומת 105 כ"ס. אלא שהיטי יגיע ל-100 קמ"ש כמעט 2 שניות מהר יותר, יספק יתרון של יותר מ-20 קמ"ש במהירות המרבית. זאת עם תצרוכת דלק ורמת זיהום נמוכות יותר. במהלך המבחן ראינו מספרי צריכת דלק שאנחנו לא מורגלים אליהם ברכבי-פנאי, עם ממוצע של 11.8 ק"מ לליטר – אם כי חלק ניכר מהמבחן כלל נהיגה רגועה ולא ביצענו נהיגת שטח כלל.
 
אלא שלמרות היתרונות, דומה שברכב כבד-יחסית כמו היטי, המנוע הזה מתקרב לקצה היכולת שלו. בתנועה עירונית איטית המנוע-תיבה יכולים לתסכל: המומנט המרבי מגיע אמנם מאד מוקדם, כבר ב-1,550 סל"ד, אבל מתחתיו באמת אין כלום. זה מקשה על זינוק חלק מהמקום בלי לקבל תאוצה פתאומית ולא רצויה, תכונה אופיינית גם למנועי TSI בעלי נפח גבוה יותר עם תיבת DSG. תוסיפו לכך את נטיית התיבה להעלות הילוכים מוקדם מאד, ותקבלו מצבים בהם לחיצה על הדוושה תיתקל בתגובה מהוססת בגלל הצורך להוריד הילוכים. במכוניות קטנות וקלות דוגמת פולקסווגן פולו, סקודה פאביה ואפילו סקודה אוקטביה, התכונות הללו פחות מטרידות.

פרט לתכונות הללו, שבהן תתקלו בעיקר בתנועה עירונית, העסק עובד היטב. המנוע יספק ביצועים יותר מסבירים וישייט בשקט ובנינוחות גם במהירות גבוהה. התיבה מציעה מצב "ספורט" יעיל (אם כי אולי מעט מיותר ברכב מסוג זה) ותפעול ידני מהנה, למרות העדר מתגי החלפה על ההגה.
 
 
 
כיול מיתלים קשיח מדי הוא עוד נקודת ביקורת ובאה לידי ביטוי בעיר, במיוחד עם חישוקי ה-"17 ברכב המבחן. הצד השני של המטבע הוא התנהגות כביש מהודקת ונוסכת בטחון עם זוויות גלגול מעטות, אך ההיגוי חסר תחושה ולוקה במשקל-יתר במהירויות נמוכות. 
 
טיעונים משכנעים
בשורה התחתונה היטי מציג מספר טיעונים משכנעים, כל עוד אתם לא מתכננים להיכנס לשטח: תג מחיר ללא תחרות (כולל הטריוס – למרות יכולת השטח העדיפה ובגלל יכולת הכביש הנחותה), עלויות דלק נמוכות, שימושיות, ואפילו יכולת להמריץ קצת את מחזור הדם. אבל כדאי מאד לבצע נסיעת מבחן – במיוחד בעיר או בפקק – כדי לוודא שתכונות המנוע-תיבה במהירויות נמוכות לא מציקות לכם.
 
יש לסקודה להיט פוטנציאלי ביד, ובמקום יבואני סקודה היינו מזדרזים לנצל את הבדידות בקטגוריה: הסגמנט הזה לא ישאר פרוץ לזמן רב.
  • נתונים טכניים
  • סקודה יטי
תצורהטורי
נפח מנוע1.2 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק105
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, EDL, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים258 ס"מ
אורך422 ס"מ
רוחב179 ס"מ
גובה169 ס"מ
זווית גישה18.8
זווית נטישה-
מרווח גחון18
מהירות מרבית173 קמ"ש
0-100 ש'12 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר-

34 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 34
    צריכת דלק

    באמת צורך בדיוק כפי שכתוב (נסיעה רגוע,ללא מזגן וחלונות סגורים). אני נוהג אגרסיבי למדי ותצרוכת אצלי בערך 10-11, תוצאה של נהיגה מהירה בבין עירוני 120-140 היא גם 10, תסעו 90 יהיה 7)
    סה"כ בהשוואה למכוניות גבוהות לא תמצעו יותר חסכוני
    יטי 1.2 DSG

    07.06.13 | 18:19רומן

  • 33
    השוואה נוספת זולה וחזקה ממנה

    sx4 חמש דלתותבדגם המהודר של סוזוקי נותנת 120 כ"ס וצריכת דלק דומה וזולה ממנה בכ20000 ש"ח וכן 3 שנות אחריות ולא שנתיים, דבר תמוה שלא נכתב בכתבה

    23.10.12 | 12:12מוטלה

  • 32
    היטי רכב ללא חור בכיס

    מדהים שבמחיר פחות ב 20K -80K אפשר לקבל רכב גבוהה עם כל התוספות, חישוקי 17' עם 8 כריות אוויר, קניתי אחד בצבע שחור, אין על הייטי ושכל הפראיירים ילכו לשלם כפול במחיר על רכב פוזה יקר, האוקטביה שוקלת 1290KG והיא מהכי מוצלחות עם מנוע 1.2 והייטי שוקל 1300 עם מנוע 1.2 אם זה לא אומר שזה רכב מצויין אז אני לא מבין כלום, עדיף שלא הרבה יקנו אני אהיה מיוחד, אחריות שנתיים זה לכל רכב צמפיון כך שזה לא קשור בכלל לאמינות המנוע, תראו את האירופאיים משלמים על איכות אנחנו הישראלים הולכים ליפניות הפשוטות בשביל לחסוך בטיפול מי שקונה רכב צריך לתחזק אותו כמו שצריך ולא לזלזל ולהגיד היפניות יותר טובות, הייטי עושה טיפול כל 15 אלף ואילו היפניות כל 10 אלף, אם עושים את החישוב כמו שצריך אין על הגרמנים, על איכות לא מתפשרים .

    02.12.11 | 09:11אוהב מכוניות

  • 31
    מוסך סקודה

    היום הכנסתי את היטי שלי למוסך סקודה ברמת החיל בגלל נסיעה לא חלקה האוטו חזר מהמוסך כאשר כל אורות האזהרה בלוח השעונים דולקים והאותו לא סוחב ולא נוסע שרות תקונים למופת לשלוח רכב עם נזלת לקבל רכב אחרי דום לב

    15.06.11 | 12:25חזי

  • 30
    יטי זולל דלק

    למה סקודה ממשכים לשקר הרכב צורך הרבה דלק 10 קמש לליטר ממש זולל דלק

    10.06.11 | 09:05חזי

  • 29
    טורבו

    ממתי הטורבו בסקודה ייטי מתחיל לעבוד?

    18.02.11 | 18:20הראל

  • 28
    יטי

    יש בארופה יטי עים מנוע 1800 טורבו במחיר של 120000 שקל והרכב 4ע.4

    09.02.11 | 00:29דוד

  • 27
    צר לי אבל ההשהיה בתחילת הנסיעה זו בושה

    אם זה היה בטויוטה או מאזדה כל הטוקבקים היו מלאים חיצי ביקורת. רכב שלוחצים על הגז וצריך להמתין חצי שניה בכדי שיזוז זה חרא!!!! רכב שאם לוחצים קצת חזק מידי ביציאה מהמקום אז הגיר מקץ ומתבלבל זה חרא! חבשתי לקנות את היטי אבל לאחר נסיעת המבחן צר לי, זה פשוט לא נסבל!!!!

    01.01.11 | 13:22רון

  • 26
    תצרוכת דלק

    רכב זה צורך 10 לליטר בשטח בנעירוני
    ההבטחה על 15 קמש משולב זה שקר

    10.10.10 | 08:07חזי

  • 25
    למי שמתעניין בשטח

    גרסאת ה1.2 מגיע רק בהנעה קידמית בגרסאות ה1.8 ו2.0דיזל
    האוטו מגיע עם הנעת 4X4 ויכולת שטח שעולה על כל הקאשקאי והטוסונים למיניהם

    25.08.10 | 23:35אביב

  • 24
    תגובה ל 21

    הטריוס עדיף אולי כשמקבלים אותו חינם מ"מגה"

    09.08.10 | 01:06דני

  • 23
    1.8 TSI

    אני חושב שבחו"ל היטי נמכרת עם מנוע ה 1.8 tsi

    29.07.10 | 11:05א.

  • 22
    יטי (וסקודה בכלל)= פוקסווגן האמיתית

    לאחר בדיקת השוק ונסיעת מבחן, אני יכול לציין את השיקולים שהביאו אותי לקחת יטי בליסינג:
    המחיר הוא 135 אש"ח. זה מהווה תוספת של 17 אש"ח למשפחתית בסיסית. התוספת לשווי הרכב הליניארי הצפוי בשנה הבאה הוא כ 450 ש"ח. כלומר 200 ש"ח נטו. לא נורא.
    ובתמורה לקבל יותר:
    מכלולים מתקדמים של פולקסווגן (מנוע מתקדם + גיר DSG 7 הילוכים)
    + שקט בשיוט (2000 סלד במאה קמש) תודות לאטימה טובה, מנוע קטן, והילוך שביעי
    + איכות הרכבה ואיכות חומרים של פולקסווגן
    + רחב ב 10 ס"מ מהרומסטר המוצלח (סה"כ 179 ס"מ), כך שיוכל באמת לשמש משפחה.
    + מרווח גחון לטיולי שבילים ללא חשש לדפוק את תחתית המרכב (שזה בעצם 90% ממה שעושים רכבי השטח + 100% מרכבי הליסינג)
    + רמת בטיחות מהשורה הראשונה
    + מסת משקל שמהווה גורם בטיחותי בפני עצמו
    + יתרון (למי שלא מעוניין לנהוג כמו במיאטה בגובה דשא כל יום לעבודה למשל) מישיבה זקופה וגבוהה ולהנות משדה ראיה משופר
    + צריכת דלק חסכונית ביחס לגודל המרכב. (אפילו שזה ליסינג...)

    חסרונות:
    - הנוקשות של המתלים בזחילה. נכון, יותר קשה מפוקוס, אבל למי שמעוניין שהרכב לא יתנדנד בסיבובים או בנסיעה בין עירונית, המחיר לא כזה נורא.
    אגב, בגירסה של ה 135 אש"ח, חתך הצמיגים מעט גבוה יותר, וכך הנוחות משופרת.
    - חוסר 4X4. נכון, אבל אי אפשר לבקש הכל.
    ההשוואה היא רק לטריוס שלא מתאים למשפחה. הוא קצר ב 20 ס"מ וצר ב 10. לא נוח בכביש, לא חסכוני, ולא חזק.
    אם נשווה את הייטי לטיגואן (שארוך ממנו ב 20 ס"מ, 4X4, וחזק משמעותית) נצטרך להוסיף 80 אש"ח. לא בתקציב...
    השוואה לקשקאי 2X4 - יש מקום, אם מאשרים לכם לקחת רכב ליסינג שנותן בערך אותו הדבר + 20 ס"מ, אבל תצטרכו להוסיף 20 אש"ח. שווה? לדעתי לא.
    נותר רק הדאסטר, שלא משווק עדיין, ובטח לא מתחרה בבטיחות.
    אה, ואפשר פוקוס סטיישן 2 ליטר ב 125. תאמת, אולי עדיף, אבל אחרי שנתיים בפוקוס, היא יצאה לי קצת מהאף..
    בקיצור - לקחתי יטי.

    27.07.10 | 17:40הזמנתי בליסינג

  • 21
    פספוס שיווקי-חבל!

    הייטי יכל להפוך ללהיט מכירות אם היו מוכנסים השינויים הבאים:
    1. מנוע חדשני 1.4 122 כ"ס,שמצוי בקונצרן.
    2. הנעה 4*4 לכל הדגמים.
    3. מחיר עד 140 אלש"ח.
    4. אחריות מלאה ל- 3 שנים.
    בהעדר תנאים אלה, הטריוס של דייהטסו עדיף.
    פרופ' שיווקי

    27.07.10 | 15:39פרופסור שיווקי

  • 20
    אולי עדיף בעצם רומסטר?

    לא הבנתי את הפואנטה...אם אין יכולת שטח בכלל, מדוע לא לקנות את הרומסטר? הרי בתכלס', יטי הוא רומסטר לכל דבר, עם עיצוב חיצוני ואולי פנימי מעט מעודכן.
    בקיצור: הרומסטר יעלה הרבה פחות, ולא ירמה אף אחד עם יכולת ה'כאילו שטח' שלו...

    26.07.10 | 14:11אלדד

  • 19
    הוא בדיוק כמו רנו לא רואה מוסך אחלא רכב

    איפה מזמינים, אני מחר בבוקר בסוכנות הקרובה!

    25.07.10 | 19:40דוד

  • 18
    אני לא מבין מה הבעיה - מדובר ברכב מצויין

    הוא חסכוני ופרקטי, עם עיצוב לא רע בכלל. התלהבתי ממנו מאוד בנסיעת מבחן ועד עכשיו הוא עונה על כל דרישותיי.
    (ותודה לליסינג מימוני של אלפא ליסינג)

    25.07.10 | 15:48משה

  • 17
    ל-16

    אז זהו שלא...

    25.07.10 | 15:38א

  • 16
    יקר מידי עדיף גולף במחיר הזה   ל"ת

    ללא תוכן

    25.07.10 | 07:23דניאל

  • 15
    מגיב 14 לא שפוי. מדבר שטויות בקצב   ל"ת

    ללא תוכן

    25.07.10 | 01:08זאב

  • 14
    נסעתי התרשמתי

    צודקים רוב הכותבים הנסיעה ברכב נחמדה אבל אין אפשרות בנסיעה קצרה לתת תשובה כוללת . ברור שמנוע 1.2 לא מספיק לאורך זמן יבואן נותן רק שנתיים אחריות לא מספק ולכן לא כדאי . תקראו כתבה שפורסמה על מנועי 1.4 ועל 30 מכוניות חדשות שתקועות ותבינו שהמנוע בעיתי.
    לצערי אירופים לא מסוגלים להתחרות ביפנים זו עובדה וגם קהל צרכני בארץ מכיר בזאת.
    לעניות דעתי לא יצליחו למכור הרבה מכוניות כי לא הביאו את דגם הנכון ומנוע בעיתי וסוכנות בעיתית פולסווגן

    24.07.10 | 22:00ר

  • 13
    לכל הטמבלים שמתלהבים: גם פה יש גיר DSG שיאכיל אותכם חארא   ל"ת

    ללא תוכן

    24.07.10 | 18:09אישימוטו

  • 12
    רכב מרשים! תחרות דווקא עם הקשקאי וix35

    לאחר שקראתי מבחנים רבים על הרכב, כולל מבחנים אירופיים
    הרכב הזה מספק ביצועים ונוחות בדומה לקשקאי רק שהוא חסכוני יותר בדלק, מהנה יותר לנהיגה, יותר מרווח ושימושי, מוותר אומנם על הפוזה של רכב גדול,(שזה טוב בעיניי) ובסוף נשארים עם 30 אלף שקל ביד בהשוואה לגירסאות הכניסה של הקשקאי/ix35 שהם רכבי כביש לכל דבר ועניין
    איפה חותמים על הצ'יק?

    24.07.10 | 13:00דני

  • 11
    שינוי תוכנה

    ה-7 התכוון כנראה ל-CHIP TUNING. אבל לעשות דבר כזה למנוע 1.2 קצת מוגזם. המנוע לא ישרוד יותר משנתיים.

    23.07.10 | 20:16חבר

  • 10
    ל-7 פרט הסבר ונמק בבקשה איך??

    :-O

    23.07.10 | 19:38דידי

  • 9
    ל-7

    מה זה שינוי תוכנה?

    23.07.10 | 17:41.

  • 8
    יקר מדי!   ל"ת

    ללא תוכן

    23.07.10 | 15:53dfgsd

  • 7
    שינוי תוכנה מוסיף 30 כ"ס וליטי יש 135כ"ס ברגע

    אחלה מומנט למנוע 1.2

    23.07.10 | 15:51רגלית

  • 6
    ל-5

    עזוב תעניין של השטח מי שרוצה לרדת לשטח שיקנה לנד רובר אני מדבר איתך גם על הדברים האחרים שהאוטו מציע והטריוס לא מספק,ונגיד שהטריוס אפשר לרדת איתו לשטח אבל זהו זה מה שהאוטו הזה מספק,לא נוחות לא אבזור מנוע זללן,אין תחושה ובגלל זה הוא לא מתחרה,מי שרוצה לרדת לשטח שיחכה לגרסת 4X4 140 כ"ס עדיין תהיה עדיפה מן הטריוס המעפן הזה,וגם לניסאן קשקאי יש גרסא של 4X2 גם אי אפשר לרדת איתה לשטח והמחיר שלה בשמים אז מה עדיף?

    23.07.10 | 15:15???

  • 5
    ל-4

    תמיד אפשר להשוות, היטי הוא רכב כושל במחיר הזה, אם מדובר ברכב שרק נראה כמו ג'יפ ללא כל יכולות שטח, אז בעצם אנחנו מדברים על רכב שימושי קטן וגבוה עם מחיר מוגזם. ובהשוואה לטריוס, לטריוס יש לפחות יכולת שטח מסוימת...

    23.07.10 | 14:03דן

  • 4
    איך אפשר להשוות תטריוס ליטי בכלל?

    ועזבו תקטע של השטח,הטריוס חתיכת פח ועולה 140 היטי באוטו מחיר בא מאובזר יותר,חסכוני יותר ועוד הרבה דברים..
    ליטי תהיה הצלחה פה ועברתי כמה פעמים ליד הסוכנות של סקודה בחיפה וראיתי כמה רכבים מוכנים למסירה,יש לו עיצוב ממש מיוחד אני אהבתי,אני אבצע נסיעת מבחן ואראה איך המנוע

    23.07.10 | 12:25??

  • 3
    אחלה רכב

    אבא שלי עשה נסיעת מבחן וממש התלהב הרכב זריז גם עם המנוע הקטן ומציע שלל אבזור במחיר לא כזה יקר.
    הזמין בשחור :)

    23.07.10 | 12:20א

  • 2
    עגלה עם סוסה....   ל"ת

    ללא תוכן

    23.07.10 | 09:34יגאל

  • 1
    פוולקספגן קצת הגזמתם

    בתור אחד שיש לו פאסאט 1.8 TSI שזה מנוע מעולה וחזק מאוד ללא ספק אבל לקחת מנוע 1.2 TSI ולשים אותו לרכב ששוקל טונה וחצי ללא נוסעים וציוד זה יומרני וגורם עומס בלתי סביר למנוע ובעיקר לגיר ואחרי זה צריך להחליף גיר אחרי 80 אלף קילומטר ולא בכדי שלא תבינו לא נכון זה מנוע מצוין אבל לא סביר שמה שמתאים לפולו יתאים גם לגיפ איפה היגיון

    23.07.10 | 09:29משה

סקודה יטי

לגלריה המלאה
אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)