אנחנו אוהבים משחקי מילים. רנו מסבירה כי האות Z בשמה של מכונית הקונספט החדשה שלה אמורה לרמז על הקשר לאותיות ZE, בהן היא משתמשת במכוניותיה החשמליות הממשמשות-ובאות – ראשי תיבות של Zero Emissions, כמובן. אבל השם Dezir גם נהגה בדיוק כמו המילה הצרפתית Désir, שפירושה תאווה או תשוקה. מה שפחות או יותר מחייב את הכותרת בה השתמשנו, לא?
 
גם המכונית עצמה בהחלט נחמדה למראה, עם מאפיינים הנדרשים ממכונית-תצוגה ספורטיבית אקזוטית: קופה דו-מושבית עם מנוע (חשמלי, כמובן) מרכזי והנעה אחורית, וצמד דלתות-מספריים בלתי שגרתיות ובלתי סימטריות (דלת הנהג נפתחת למעלה וקדימה, זו של הנוסע – למעלה ואחורה). הממדים קומפקטיים, עם אורך כללי של 422.5 ס"מ וגובה של 116 ס"מ בלבד (אבל רוחב של של 197 ס"מ) על בסיס גלגלים של 258 ס"מ. המשקל נמוך ביותר, במיוחד עבור רכב חשמלי הצריך לשאת מצברים כבדים: רק 830 ק"ג, בזכות שימוש בקוולאר למרכב וצינורות פלדה מינימליסטיים לשלדה. תכנון אווירודינמי מוקפד מביא למקדם גרר של 0.25 בלבד.
יחידת ההנעה החשמלית מבוססת על אלו שנוכל למצוא בשאר מכוניות רנו החשמליות, אך עם שיפורים שהעלו את ההספק המרבי ל-150 כ"ס. הביצועים המוצהרים: מהירות מרבית של 180 קמ"ש, האצה מ-0 ל-100 ב-5 שניות. למרות זאת, טווח הנסיעה המוצהר ממערך מצברי הליתיום-איון נותר כשל החשמליות הסדרתיות העממיות, 160 ק"מ, מן הסתם בשל המשקל הנמוך והיעילת האווירודינמית הגבוהה. טעינה מהרשת הרגילה תארך 8 שעות, אך בעמדת טעינה מהירה תלת-פאזית יעודית הפועלת במתח של 400 וולט ניתן להגיע לטעינה של 80% מקיבולת המצברים בתוך 20 דקות בלבד. כמובן, קיימת גם אפשרות ההחלפה המהירה (Quick Drop) של המצברים שפותחה על ידי רנו.
 
רנו מדברת על מערכת ניצול אנרגיית הבלימה בנוסח KERS המוכרת מפורמולה 1, כאשר הנהג יכול לבחור לנצל את האנרגיה הזו – הנאגרת במצברים – לצורך תגבור-האצה קצר-מועד בעת הצורך על ידי לחיצה על כפתור הממוקם על ההגה; אבל ממש לא ברור איך מערכת כזו – שאינה שונה מבלימה רגנרטיבית רגילה – יכולה לספק תוספת כוח כלשהי במכונית שהיא ממילא חשמלית במקורה (במכוניות פורמולה 1 מערכת ה-KERS תגברה את המנוע הקונבנציונלי, כמובן).
 
כיאה למכונית תצוגה יש גם חישוקים מגודלים, "21 עם צמיגים נמוכי-חתך במידה 245/35. את העיצוב תשפטו בעצמכם. זהו הפרוייקט הראשון של מנהל העיצוב החדש של רנו, לורנס ון דר אקר (שהגיע ממאזדה והחליף את פטריק לה קמה רב המעללים אשר פרש לגמלאות). לדברי רנו הדזיר היא הראשונה בסדרה של מכוניות תצוגה אשר יתוו את הדרך לשפת-עיצוב חדשה של רנו. הדזיר, כך נאמר, כבר מציגה את הבסיס לכיווני העיצוב של מכוניות רנו הסדרתיות הבאות – בעיקר החרטום. רנו קליאו הבאה – שאמורה להופיע בשנה הבאה – תהיה כנראה הראשונה שתקבל את מאפייני העיצוב הללו.